Gyda Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Har akkurat fått meg blender, men vet ikke helt hva jeg skal bruke den til... Kan man bruke den som mix-master f.eks - eller går ikke det fordi det er kniver og ikke visper i den?..
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 milshake putter først oppi kokesjokolade, knuser den, har i melk, så hender det jeg har oppi litt kaffe, eller enda bedre, sånne små poser med "ferdig" kaffe latte, osv, fra nescafe (?)og til slutt, vaniljeis, til den har ønsket konsistens ikke sunt, men veldig godt
Gjest Consensio Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Ingenting. Den står innerst i skapet og lager bare mindre plass til andre ting. Kjøpte den fordi jeg ønsket å lage smoothies, men ble veldig skuffa egentlig. Det var klin umulig å få den klumpefri...
MonThe Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Ingenting. Den står innerst i skapet og lager bare mindre plass til andre ting. Kjøpte den fordi jeg ønsket å lage smoothies, men ble veldig skuffa egentlig. Det var klin umulig å få den klumpefri... Her og Blir tatt fram innimellom til å lage drinker i, ellers står den å samler støv :gjeiper:
Idril_M Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Min har fått nytt liv etter at jeg begynte å lage supper som skulle moses til slutt.
Mubba Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Tenkte jeg måtte tipse dere to over som bare får klumper i smoothiene deres. Etter måneder med erfaring kan jeg uttale meg om dette. Hehe. Hvis dere tilsetter kun litt væsken først og kverner (f.eks frukten, bærene, grønnsakene) til blenderen henger seg opp og så tilsetter litt og litt væske av gangen,- slipper dere at smoothien klumper seg :)Bruk minst mulig væske, men blenderen må ikke henge seg helt opp. Fint å bruke ei skje for å hjelpe blenderen. Dette gir en fin og klumpefri konsistens. Jeg bruker blenderen til å lage nøttemelk og diverse nøttediper/sauser, men det er stort sett kun det og smoothies den brukes til. Ikke la blenderen deres støve ned. Den kan jo forvandle kjedelig frukt og bær til deilige smoothies!
Gyda Skrevet 2. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2010 Ok. Er stort sett smoothies den brukes til rundt omkring i de 1000 hjem mao... Er ikke så glad i det her i huset.. Liker frukten best i fast form.. Hvis det er noen der ute som har flere tips - så kom med dem!!
Matrone Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Smoothies og atter smoothies. (Men stort sett så står den og samler støv hehe)
nynne Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 Kan blenderen brukes til å lage hjemmelaget fiskekaker (hakke tinte fiskeblokker) eller bør jeg ha en annen slags kjøkkenmaskin til dette? Har blender, og jeg har stavmixer..
Gjest Mahareth Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Jeg bruker blenderen til å lage tomatsauser med.
Vrimle Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Jeg bruker blenderen min til smoothies, suppebaser, sauser (lager mange sauser ferdig i blender før jeg varmer dem), babymat når jeg har besøk og til blanding av drikker av og til. :-)
Pingting Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Har ikke blender, men et udugelig dråk av en stavmikser. Skal kjøpe blender, og da skal jeg bruke den til det samme som jeg bruker stavmikseren til: - smoothies - supper - sauser - puréer - male nøtter, mandler, slikt - vaffel- og pannekakerøre - knuse is - humus - strawberry daiquiry Elelrs pleier jeg å lage mørdeig og paideig med stavmikser, men det funker kanskje ikke i en blender? :klø:
Gabbs Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 (endret) Mange gode forslag der! *MANNFOLK ALTSÅ!* Endret 2. november 2010 av Gabbs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå