Sweetpea25 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Hei! Har akkurat kjøpt oss hus. Og driver nå å ser på kjøkken. Har både sett på kjøkken fra IKEA, Sigdal og HTH, uten å blitt særlig klokere.. Personlig liker jeg faktisk IKEA best, funnet et veldig fint kjøkken derfra, men er "spon kjøkken", så vet ikke helt hvordan kvaliteten er.. Hvilket kjøkken har du, og er du fornøyd med det? Har du heltre eller spon?
Elodi Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Jeg har IKEA kjøkken for 2.gang og er veldig fornøyd i alle fall. I første huset satte vi inn Ikea kjøkken, og i huset vi bor i nå var det kjøkken fra Ikea da vi kjøpte det.
Gjest Spinell Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Plassnekret spesialtilpasset heltrekjøkken. Furu (yes ), men ikke hyttepreg. Solid som fy, praktisk som bare det og det passer huset utmerket!
Gjest Harriet Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg har kjøkken fra HTH og er veldig fornøyd. Men hvis man vil spare penger så hadde jeg uten tvil valgt Ikea. De har flotte kjøkken til en utrolig billig penge.
Gjest navnelapp Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Her er mitt! http://altgodt.wordpress.com/2010/02/21/everything-must-change/ Kvik har levert det.
FantasDick Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Har kjøkken fra Ikea. Spon altså. Med Nexus eik fronter! Har bare hatt det i 3 år foreløbig, men er veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Unoform i eik. Elsker det. Er like fint etter 5 år. Og så er uttrykket tidløst (opprinnelig designet i 1968), slik at det overlever trendene. Har fått mange positive tilbakemeldinger. Er dessverre langt over normalen i pris.
Salander Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Kvik - Mano høyglans (hvitt) Superfornøyd!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Vi valgte Sigdal, høytrykkslaminat m/ eikekant rundt. Har ikke fått det opp enda. Vi kjenner selgeren hos Sigdal så vi fikk et svært godt tilbud. Mener å huske han sa at det var de samme som eide hovedkontoret til Sigdal og HTH. Verden vil bedras. Hadde egentlig lyst på Biga og var klar til å kjøpe kjøkkenet, men da viste det seg at de hadde skiftet eiere og hadde sluttet og produsere kjøkkenfrontene jeg var ute etter. Skikkelig nedtur.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Vi har to kjøkken i huset vårt på grunn av en leilighet vi nå har tatt i bruk. Hovedkjøkkenet er fra Marbodal. Dette er jeg forholdsvis fornøyd med, men jeg hadde ikke valgt det samme i dag. Leilighetskjøkkenet er fra Ikea, montert samtidig med hovedkjøkkenet, men adskillig mer shabby i dag enn hovedkjøkkenet. Ikea er bra dersom pris av veldig avgjørende, men jeg tror jeg hadde valgt et annet dersom jeg hadde hatt anledning. På hytta har vi kjøkken fra Unoform fra begynnelsen av 70-tallet arvet fra noen andre. Det er i heltre eik og nesten like fint som for 30 år siden. Suverent på design og slitesterkt. Vil gjerne ha Unoform når vi skal pusse opp hjemme, eventuelt et plassbygd fra møbelsnekker. På en annen hytte har jeg erfaring med et plassbygd kjøkken. Dette er også suverent. For øvrig er det det sveitsiske firmaet Bluhm som leverer alle innsatser til de fleste kjøkken, fra Ikea til Unoform. Her finnes det selvsagt kvalitetsforskjeller i henhold til de ulike kravene som produsenten stiller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå