AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Jeg har lyst å begynne å male :D Få vist mine kreative evner på lerretet Noen som har tips til hvor man bør kjøpe lerret, maling osv? Er det dyrt med slikt utstyr..?
Wombat Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Så morro å høre, jeg vet ikke hvor mye du kan så jeg går lettere grundig til verks, overse gjerne de delene du kan Kjeder som europris og coop byggmix fører ganske rimelige produkter med både pensler og akrylmaling, samt lerreter av forskjellig størrelse. Jeg anbefaler deg å begynne med akrylmaling, mindre søl og lettere å beherske Husk at du kan male med alt fra fingre, dyre pensler, kniver til en bit sammenkrøllet plast, det eneste jeg anbefaler å anskaffe er en tynn, rund pensel og en litt større, og en flat, stivbustet (om det er et ord ), kjøp gjerne en malingsbørste beregnet på vegger om du planlegger å prøve deg på noe stort - bare ikke vær redd for å kline litt Lykke til!
Vrimle Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Så gøy! Du får slikt utstyr i alle kvaliteter og prisklasser. Stort sett så får du det beste utstyret på designerte kunstforretninger/tegnesentre, men dette koster ofte mer. Jeg maler ganske mye, men det hender fremdeles jeg kjøper både leretter og maling på for eksmepel Clas Ohlson. Det er mer enn god nok kvalitet, og rimelig. Søstrene Grene (om de har det nær deg) har gode pensler og flotte leretter som er billig i alle størrelser. Det eneste jeg ikke har vært fornøyd med er lerettene fra Nille, de er litt plastiske synes jeg og "tar" ikke maling riktig. Jeg er enig i at akryl er det aller beste å begynne med, jeg gidder aldri bruke oljemaling lenger da du nå kan få så mange spennende effekter til akrylmaling, så du kan få til hva du vil. I tillegg tørker det fort, ser bra ut og er lett å blande. Hvis du da ikke har lyst til å jobbe i akvarellmaling, som også er fantastisk gøy. Men der gjelder det å bruke penger på både papiret og malingen, for der får du virkelig det du betaler for! Si ifra om du har andre spørsmål! Ikke så lett å tenke på alle alternativer for svaret sånn i farta 1
SusanneGullet Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Europris har billig akrylmaling verfall, koster ca 40 kr for 1/2 liter. De har lerreter der og
Envy Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Akrylmalingen og lerretene på Clas Ohlson er kjempebra! Absolutt til å anbefale Er maledilla for tiden, maler og maler.. morro det, og akrylmaling er kjempefint å begynne med
Colargol Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 (endret) Så gøy! Starttips har du fått endel av her nå -så da trenger ikke jeg å komme med smør på flesk! Men det jeg kan si deg er at det ikke er så dumt å kjøpe gode kvalitetspensler fra starten av (ikke nødvendigvis de aller dyreste) -de billigste/dårligste mister gjerne lakken på skaftet fort og har en tendens til å "råtne", busten er også dårligere og røyter ofte. Og husk å kjøp penselrens, spesielt med akrylmaling og olje så er det vanskelig å få renset penslene ordentlig etterpå -urensede pensler betyr gjerne ubrukelige pensler etter 1-6 sessions. Ellers så vil jeg anbefale denne siden, -denne jenta er en av de bloggerene der ute som er ganske flink til å forklare litt av hvert. I ditt tilfelle så har du kanskje nytte av å lese denne og denne posten akkurat nå! (Det finnes mange bloggere og nettsider der ute som skriver bra altså, så det er bare å google i vei) Kos deg! Edit: Ryddet meg selv jeg Kråkesaks, hadde en quote her fra det innlegget du slettet av en annen bruker! Endret 6. november 2010 av Colargol
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #8 Skrevet 24. mai 2016 Bumper denne jeg, er så gira på maling Er det billigst å kjøpe akryl på Europris tror dere? Vil helst ikke legge så mye penger i det før jeg blir litt flinkere, har ikke malt siden ungdomsskolen Anonymkode: 75be5...f84
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #10 Skrevet 24. mai 2016 2 timer siden, MiniMjau skrev: Vegger? Maleri? Her er det vel snakk om lerret eller papir, om du leser tråden Anonymkode: 75be5...f84
MiniMjau Skrevet 24. mai 2016 #11 Skrevet 24. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det vel snakk om lerret eller papir, om du leser tråden Anonymkode: 75be5...f84 Så rart, da jeg svarte så jeg ingen andre innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå