Gå til innhold

trenger interiørhjelp - fargevalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å totalrenovere et inngangsparti, men klarer ikke bestemme meg for farge på garderobeskap! Jeg kommer til å kjøpe Choise garderobeskap fra Bohus (Talgø er produsent) (da deres hjørneløsning passer best her), og står mellom fargene eik og klassisk hvit.

Resten av rommet er som følger:

* koksgrå, nesten svart "skifer" gulv (fliser med matt overflate)

* tre vegger malt i en mellomting mellom latte og caffe latte

* vegg ved trapp i tapet (grunnfarge som vegg, men med kontrast av sølvmotiver)

* trapp med eik trinn (opptrinn + trappetrinn, håndlist) og hvitt rekkverk

* gulv- og taklist, samt vinduer i hvitt

Hva tror dere blir finest når det gjelder garderobe? Mannen mener eik, og jeg klarer ikke å bestemme meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes eik høres finest ut. Konstrasten mellom hvitt og latte veggfarge er ikke så stor, og kan få veggen til å se mer skitten eller rosa ut enn du ønsker. Men er egentlig ikke helt sikker, jeg har ikke så mye innredningserfaring selv :)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Begge deler vil passe fint inn her. Fint med litt eik, siden du har trappetrinn i eik, slik at ikkje alt blir kvitt og kvitt.. Tre er og ein fin kontrast til "skifer" gulvet ditt :)

Skrevet

Det spørs litt hvor stort rommet er.

Er det et lite rom (under 10kvm), så hadde jeg valgt hvitt skap.

Med mørkt gulv, og lys beige på veggene kan det lett bli litt tungt med et hjørneskap av eik.

Gjest Elastica
Skrevet

Det spørs litt hvor stort rommet er.

Er det et lite rom (under 10kvm), så hadde jeg valgt hvitt skap.

Med mørkt gulv, og lys beige på veggene kan det lett bli litt tungt med et hjørneskap av eik.

Jeg er enig i denne.

Så lyst som mulig i en gang, og særlig siden gulvene er mørke. Har selv skifer på gulv i gang, et rom som ofte er forholdsvis lite og med dårlige lysforhold. Ville derfor valgt hvitt.

Ulempen med hvite møbler er at det ikke alltid er like fint som tre. Er det forresten heltre, laminert eller folie? Og ser kvaliteten grei ut på det skapet som er hvitt også?

Skrevet

Hei, og takk for innspill. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg!

Alternativet i eik er heltre, mens det hvite ikke er det. Eik er derfor mer slitesterkt. Gulvflaten vil være rundt 10 kvadrat, men med 5 meter takhøyde ved deler av trapp (og i toppen av trappen er det et stort vindu som vil gi lys ned)

Jeg liker stort sett hvitt veldig godt, men ser på mitt hvite kjøkken at det ikke alltid er like praktisk når man har barn...

Alternativene ser dere her: http://talgo.no/index.php?sideID=445&ledd2=407

Enten klassisk hvit eller eik... Tror begge deler blir fint - men hva blir finest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...