Lilandry Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Først brukte jeg den vanlige rensen til Jan Marini, sammen med Bioclear kremen. Når den var brukt opp tenkte jeg å prøve rensen for fet hud. Jeg brukte da også en syrekur med 20% salisylsyre. Nå har jeg ny syrekur, men det eneste forskjellen er at jeg har ny rens. Jeg flasser utrolig mye (første gang flasset jeg så vidt), over hele ansiktet. Er rensen fra JM for fet hudtype SÅ mye sterkere enn den vanlige? Jeg skjønner ikke hvorfor huden min først nå skal reagere med å flasse så mye, altså det gjør ingenting- for huden under er veldig fin og glatt, samtidig har alle sorte prikker på nesen forsvunnet. Men etter 2 uker med flassing begynner jeg å bli lei (det er nesten umulig å sminke over uten at det synes): Det jeg egentlig skulle fram til er om det er flere som bruker JM rensen for fet hudtype? Flasset du mye i begynnelsen? Når avtok dette? Kan godt være det er kombinasjonen mellom syrepeelingen og produktene. Men det er derfor jeg lurer!
tante fiolett Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Jeg har bare brukt den vanlige rensen fra JM, ikke den for fet hud. Har en del sorte prikker og små talgklumper i huden, men ofte synes jeg produkter for fet hud tørker ut overhuden for mye. Men, salisylsyre virker jo ganske uttørkende på overhuden. Kombinasjonen av rens for fet hud og syrekur er vel relativt sterk, så jeg synes egentlig ikke det er så rart at du flasser. Hva slags syrekur tar du? Vet at det går an å kombinere salisylsyre med melkesyre (lactic acid) - altså alternere mellom de to, ikke blande! - for å ikke tørke ut huden for mye. Men synes du JM rensen har gjort mye for huden, altså sorte prikker og slikt? Bruker for tiden rensen fra MD Formulations, men er jo stadig på utkikk etter noe bedre...
Lilandry Skrevet 5. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2010 Der tror jeg svaret lå! At jeg ikke har tenkt over det før! Men nå er jeg ferdig med syrekuren (salisyl), så nå håper jeg huden kan begynne å stabilisere seg litt med tanke på flassinga. Tror det blir en god stund til jeg skal legge syre på huden igjen.., den er litt herpa nå kjenner jeg! Jeg synst absolutt JM har gjort mye mer for min hud enn MD. Om det bare er rensen vet jeg ikke, muligens kombinasjonen mellom rensen og Bioclear kremen. Jeg klarer egentlig ikke å bestemme meg for hvilken rens fra MD jeg likte best, men det er først nå jeg virkelig har sett synlige resultater på de sorte prikkene mine på nesen.
Gjest Raggy Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Kort innpå tror jeg har lest at du skrev at du ville prøve andre merker og at du synes jm er dyrt. Jeg bruker endel fra md forte, dette merket har produkter med mere fres enn md formulation og de er billigere enn jm. Bare et lite tips.
Lilandry Skrevet 6. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2010 Takk for tips, Raggy! Jeg har vurdert MD Forte, men så har det bare ikke blitt noe av. Kanskje jeg skal lese litt om dette, før jeg bestemmer meg for bytte!
Gjest Raggy Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Takk for tips, Raggy! Jeg har vurdert MD Forte, men så har det bare ikke blitt noe av. Kanskje jeg skal lese litt om dette, før jeg bestemmer meg for bytte! Jeg vet ikke så mye om mdf, men rensen derfra er veldig god, har brukt facial cleanser 3 og den skummende for fet hud, kraftige saker! De har jo også ulike peelende produkter som ser bra ut. Kom gjerne med tilbakemelding visst du tester noe fra mdf. Produktene blir jo brukt i klinikker så vil tro de kvalitetsmessig er like md og jm. Forøvring kan jeg anbefale å lese på dette forumet http://www.skincaretalk.com/ Disse damene kan mye om hudpleie og jeg lærer mye om div produkter og hudpleie her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå