toyses Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Hei Nå er jeg i et lite dilemma. Vi bor i en sokkelleilighet. Vi har oppdaget noe vi tror er mugg i vinduskarmene, mest sannsynlig er det på grunn av at det ble skiftet tetningslister for en måneds tid siden, (fordi det alltid var en kald trekk her) og dermed er det sikkert blitt for lite lufting. Problemet er i alle vinduskarmer, både på stue og på kjøkken. På kjøkkenet har ventilen alltid stått åpen, på stua har den vært lukket fordi leiligheten er kald og vi har ønsket å holde leiligheten så varm som mulig. Det vi tror er mugg er et mørkegrønt belegg som har bredd seg i vinduskarmen (karmene er i betong - malt). Jeg pratet med huseier, men han har ikke hatt mulighet til å sett på det ennå, men da jeg pratet med han på telefonen sa han; "Har det kommet igjen altså?" jeg svarte med å si; "Så det har vært før?" og da begynte han å ro seg unna og unngå å svare på det og sa vi måtte vente til han får se på det. Rett etterpå fikk jeg melding: "Det er belegg på grunn av at det er for tett. Ikke mugg" Vi kjenner i vinduskarmen, og der er det klart fuktig. Hva bør vi gjøre nå? Jeg er redd for å bli lurt for jeg har ikke så veldig til peiling, men jeg fikk pappa til å se på det og han var ganske så sikker på at det var mugg, fordi det var veldig fuktig i vinduskarmen. Håper noen har gode råd! Hva skal jeg si? Hva skal jeg kreve?
toyses Skrevet 2. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. november 2010 Noen som har råd? Hvis det er som han sier da, at det er et belegg på grunn av at det er for tett. Stemmer det da at det kan være fuktig i vinduskarmen? Og hva slags belegg er det eventuelt?
Octavia Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Tilsvarende sak her. Beklager at jeg ikke har noe råd til deg! Hvis du bildegoogler mugg murvegg, så får du opp bilder som du kan sammenligne med.
toyses Skrevet 2. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg tok et bilde.. ser dette ut som mugg? Trykk på bildet for å få det større. Endret 2. november 2010 av toyses
Octavia Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Hva annet kan det være enn mugg? Ser ganske typisk ut, spør du meg. Hvis huseier har hatt dette tidligere og mener det ikke er mugg, så be om dokumentasjon på hva det er for noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå