annik Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Hei! :D Tenkte å starte en tråd med ulike hendelser man har opplevd med barn. Da jeg var utplassert i en barneskole fikk jeg meg en litt spesiell men morsom opplevelse. En gutt på 7 år hvisker noe til meg da vi var på tur. "Duh, jeg har en røøøøyk i lomma! " jeg ble litt overrasket, og trodde gutten bare tullet. Derfor sa jeg at han måtte vise meg "røyken" sin. Han stakk hånden ned i lommen og tar ut en tampong! Jeg måtte le, det var en lettelse å se at det ikke var en ordentlig røyk. Men samtalen mellom oss fortsatte.. " er dette røyken din?" spurte jeg. " ja, det er en slik inne-røyk som mamma bruker. Innenfor plastikken er det en tråd, den skal man tenne på." Jeg var overrasket over guttens forklaring, og gikk derfor til læreren hans. Hun visste allerede om "røykene" hans, fordi gutten pleide å sitte å "røyke" dem i timene. Det skulle bli tatt opp på neste foreldresamtale, forklare hun. Har dere andre lignende historier eller overraskende hendelser fra barn? :D 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Da jeg var barnevakt en gang, skulle jeg bli med en 4 år gammel gutt på do. Jeg ventet mens han gjorde sitt. Etter en stund snur jeg meg og gutten sitter med en finger i rumpa. "duu, det er en laaaang navle inni rumpa mi! Hehe, så var det bare å starte på forklaringen... morsomme disse barna 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Sønnen til en venninne av meg var kanskje rundt 3 år gammel da han begynte å bli veldig nysgjerrig på dette med forskjell på gutt og jente. Han så på mammaen sin og sa: Sånne pupper får jeg også når jeg blir stor. Mammaen forklarte at det ville han ikke, for han var gutt og det var bare jenter som fikk pupper. Gutten tenkte seg om lenge og vel, og så kunne hun omtrent se lyspæra som tentes over hodet hans da han hadde skjønt sammenhengen. Veldig fornøyd utbrøt gutten: Da har bestemor pupper, tante Hilde har pupper, tante Line har pupper og onkel Tor har pupper! 4
Gjest BabyBlue Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Broren min, jeg og min mor så på Beat For Beat for mange år siden (min kjære bror var bare 3-4 år gammel) også kommer han pianisten på tven og starter å spille. Broren min bli helt fra seg og skrur av tven. Jeg bare "Hva var det for?" Han: "Jeg vil ikke se på nudla hår!" Pianistens hår var vel litt for sammenlignbart med pasta for hans smak
Naxos70 Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Jeg er fadder på ei jente som nå er snart 20. Da hun var 4 år så var jeg på besøk hos henne og familien og hadde med meg min nye kjæreste for første gang. Hun hadde da vært så flink at hun hadde klipt panneluggen på egenhånd. Min kjæreste hadde lite hår, så hun hopper bort i fanget hans og sier "har du også klipt panneluggen din selv"?? Gurimalla, da er det ikke lett å holde masken altså! 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Da jeg var på SFO spurte jeg en jente om hun skulle besøke bestemoren etter SFO, men fikk et bestemt "NEI?" til svar. etter en stund sier jenta; " meen, jeg skaal besøke henne før hun dør! " 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 I barnehagen spør en gutt hvor det var blitt av legoen. " jo du skjønner lille venn, når noen er syke og spiser på klossene, kan vi bli smittet, derfor er legoen til vask nå." Gutten ser ned i bakken og etter en stund spør han "men, kan jeg bli til lego?? " hehe, så søte de er. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 En liten gutt i barnehagen hadde litt trøbbel med sk-lyden, men han elsket å synge "ro, ro til fiskeskjær". Personalet hadde på sin side trøbbel med å ikke bryte ut i latter når gutten sang for full hals: "Ro, ro til fitteskjær, mange fitter får vi der. En til far og en til mor..." 1
Linnea Adriana Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 (endret) Ok dette var meg da når jeg var fylt året. Jeg: Mamma se, en fugl! Mamma: Den er død Jeg: åå. DA MÅ DEN SKYNDE SEG HJEM TIL MAMMAN SIN! Jeg lærte foresten og snakke tidlig så jeg sa mye rart Endret 2. november 2010 av Linnea Adriana
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Ei venninne av meg har en gutt, og da han var ca 4 år var han med på butikken. Der så de en mørkhudet mann, og gutten utbryter "Mamma! Mamma!!! seee (mens han peker) en sjokolademann!!" Hvor flaut var ikke det for mamman da 1 1
Noorah Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Jeg har en sønn på 4, og vi satt og snakket om babyer her en dag. Så spør han meg: Mamma, har du baby i magen? Jeg: Nei Han: Åja, er det bare mat? hehe, de er jo bra søte da :D 2 1
Gjest Eurodice Skrevet 3. november 2010 #12 Skrevet 3. november 2010 Min datter sa mye rart da hun var i to-treårsalderen. Det kunne bli litt flaut noen ganger, for eksempel når vi var i nærheten av andre og hun forteller at hun skal være med mamma til "buttepikken" og "søpe kukkegummi". 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Lillebror ropte "Mamma mamma! Se en dverg!" midt på Rema 1000 parkeringsplassen en gang for mange år siden. Stakkars mann. Han er ikke dverg (eller liten person som man skal kalle det) heller, men veldig kort på grunn deformerte bein eller noe slikt. Han er kanskje vandt til at barn sier rare ting, men likevel... det er ikke akkurat noe du vil ha ropt etter deg på en parkeringsplass en lørdags ettermiddag.
Lulilelu Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde akkurat lært at hvis man har veldig stor mage så er det en baby inni magen, var ca 3 år. Dagen etter mens vi var på handlesenteret såg jeg en eldre mann med stor ølmage. Jeg gikk rett bort til han, tok han på magen og spurte om han hadde baby i magen. Han ble visst ikke så fornøyd og gikk sur videre. 2 1
Chiyo Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde akkurat lært at hvis man har veldig stor mage så er det en baby inni magen, var ca 3 år. Dagen etter mens vi var på handlesenteret såg jeg en eldre mann med stor ølmage. Jeg gikk rett bort til han, tok han på magen og spurte om han hadde baby i magen. Han ble visst ikke så fornøyd og gikk sur videre.
Lulilelu Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Da jeg var 4 år fikk jeg en tegneblokk og fargestifter til bursdagen. Min onkel spurte meg om hva jeg skulle tegne, om jeg skulle tegne pappa. Min onkel mente jo om jeg skulle tegne pappa på papiret, jeg trodde han mente at jeg skulle tegne PÅ HAN. Jeg svarte da "Neeeei, ikke tegne pappa, pappa er fin han". :rødme: 1 1
Lulilelu Skrevet 7. november 2010 #18 Skrevet 7. november 2010 Min kjære mor drev å malte noen småmøbler på kjøkkenet imens jeg satt og såg på. Da hun tok seg en lite pause fra malingen og gikk ut av kjøkkenet måtte jeg da dra kjøkkenstolen bort til kjøkkenbenken for å se på malingen. Når mamma kom inn igjen på kjøkkenet stod jeg å malte kjøkkenskapene grønn med ett stort glis og sa "mamma se så fin, meg hjelpe, meg flink". 1
Gjest Sobril Skrevet 7. november 2010 #19 Skrevet 7. november 2010 Tja, jeg kan jo ta det jeg husker best fra mitt eget liv... Jeg hater offentlige toaletter. Det er såpass ille at hvis jeg er i byen sammen med venninna mi så tilbyr hun seg alltid å ta med min datter på 5 på toalettet dersom jentungen må på do. For et par uker siden var vi på loppemarked på en skole. Jentungen må selvsagt tisse etterhvert, og ser mitt skrekkslagne blikk da vi går runden for å lete etter et passende toalett. Jeg blir med inn, ganske så stiv i både blikk og ganglag. Når hun er ferdig, vasker hendene og skal tørke seg så utbryter hun: "Åh, jeg får ANGST altså!" Tragisk, kanskje, men min fobi for offentlige toaletter er umulig å la gå upåaktet hen.
Gjest wild bird Skrevet 7. november 2010 #20 Skrevet 7. november 2010 Min eldste sønn hadde mange fine da han var i 4-årsalderen. En periode var han veldig opptatt av Blekkulf og var selvutnevnt miljødetektiv. En dag vi var ute på tur, fikk han en is. Tok av papiret og kastet det på bakken. Jeg blir litt forferdet, og sier: "Hva er det du gjør? Er ikke du miljødetektiv?" Poden svarer: "Joa, men i dag er jeg snekker". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå