Gå til innhold

Dekke pene julebord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor feirer jul hos oss i år for første gang. Før har vi reist til henne. Hun er et skikkelig julemenneske som bruker mye tid og krefter på å gjøre det julete og koselig rundt seg, og jeg er egentlig ganske lik henne. Jeg elsker også julen, og elsker å pynte til jul.

Men jeg er dårlig på dette med å dekke bord på en pen måte. Jeg har prøvd å lete rundt i blogger og ellers på nett, men klarer ikke å finne noe. Jeg ser for meg et bugnende bord med levende lys og alt som hører med. Og gjerne på en måte som kan løses uten å bruke halve julebudsjettet på bordet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo litt hvilken stil du går for, i forhold til farger og sånn, og om du liker tradisjonell eller mer moderne jul eventuelt.

Et eksempel på å dekke til en tradisjonell jul:

Pen duk f.eks hvit, røde brikker, dekketallerkner i sølv (går an å kjøpe de i plast til 20kr på Europris om du ikke har, ser helt fint ut under tallerkenen). Sølvlysestaker, kanskje et sølvbrett med lys (hvite eller rød), kongler, en julekule og litt grønt. Pene servietter med hyssing rundt og navnkort, og for eksempel en liten granbarkvist knyttet på.

Om du ønsker det mer moderne enn tradisjonelt kan du jo bytte ut blant annet elementene fra naturen med noe mer stilrent (f.eks serviettring, ikke så mye rødt etc.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tenker nok helst i tradisjonell stil, med masse rødt. Sånn som du beskrev FrøkenJ hørtes kjempefint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten masse tips i blader! Jeg leste mange juleblader på jobben i helgen, spesielt var 2009 et godt år for ideer!:P Så et tips som jeg likte kjempegodt:

Ta en stor julekule, ta av "hengslen" oppe, og bruk den som vase. Få den til å stå rett ved å sette en ring under.

Det blir jo ikke mye blomster, men f.eks. en rose og en kvist? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...