Gjest gjest-lurer Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Har prøvd å søke på nett, men ikke funnet noe svar. Jeg har arbeidstid som er delt i to; jobber et par timer på morgenen, så noen timer fri, og så på jobb igjen noen timer på ettermiddagen. Av og til er barna syke, og jeg må være hjemme med de. Mannen har fleksbel arbeidstid, og kan av og til starte et par timer senere på morgenen slik at jeg kan jobbe på morgenen, men jeg må være borte fra ettermiddagsjobben. Hvordan er reglene for egenmelding i dette tilfelle? Vet jo at man får "fri" fra jobben ut dagen hvis man i løpet av arbeidsdagen må hente sykt barn i barnehage/skole. Men når det er "planlagt" som dette? Hadde det vært bedre å være hjemme hele dagen? Begge jobbene er forøvrig i samme firma. Håper noen kjenner bedre til reglene enn det jeg klarer å finne på nettet.
mp84 Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 snakk med arbeidsgiveren din! Kanskje får du mulighet for halve dager i stedet for å bruke opp en hel dag for noen timer.
lille katt Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Litt off topic, men jeg skulle virkelig ønske man kunne ha sykt barn-timer i stedet for sykt barn-dager. I de fleste tilfeller kan mannen og jeg dele en dag, og noen ganger kan besteforeldre stille opp deler av dagen. Hvorfor kan man ikke innføre dette? *ergre*
tingeling Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Hos oss kan man ta halv dag, men tror det er opp til arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå