AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Hei. Kjæresten min skryter så mye av dette forumet, så tenkte jeg skulle teste det ut. Hun min har nettopp kommet inn på skolen hun har søkt på i utlandet.. Det er kjempe bra at hun har kommet inn, selv om det er litt trist at hun skal reise til USA og bli borte i 10 mnd.. Men, jeg har så lyst til å overraske henne med en romantisk natt på et eller annet hotell, i Oslo-området.. Jeg er student selv om har ikke flusst med penger, men litt penger har jeg da.. Så, har noen noen anbefalinger å komme med på et koselig eller romantisk hotell i Oslo? Jeg vil gjerne gjøre det med en gang, og vi skal bort i helgen, så jeg tenkte egentlig senere denne uka. Både hun og jeg begynner sent på jobb og skole på torsdag, så jeg tenkte kanskje fra onsdag til torsdag. Kan man få rommene rimeligere hvis man ringer til hotellet f.eks dagen før...? Selger de ut rommene billigere for å få solgt dem på en måte...? Takknemlig for hjelp Mvh Thomas
Matrone Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Ja du kan faktisk prute på hotellovernattinger. Spesielt i midtukene hvor de har lavere belegg enn ellers
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Kan man få rommene rimeligere hvis man ringer til hotellet f.eks dagen før...? Selger de ut rommene billigere for å få solgt dem på en måte...? Ja, noen gjør det, men hvis det er en travel periode virker det nok heller motsatt, da hotellet vet de får solgt rommene mer eller mindre uansett. Ja du kan faktisk prute på hotellovernattinger. Spesielt i midtukene hvor de har lavere belegg enn ellers De fleste hotellene jeg har oversikt over (en av de største kjedene) operer med høyest belegg i ukedagene, og har mest ledig fre-søn. Ikke tilfeldig at weekendpriser er et begrep utenom julebord/høytidssesonger. Vil forsåvidt si det er lettere å få mer for pengene ved å komme med spesielle ønsker som "helst med sofa", "helst med badekar" og "gjerne stille stort rom". Forklar gjerne grunnen, de som tar imot bestillingene er ofte mennesker de og. Å ringe hotellene direkte kan også lønne seg, da kommer man vanligvis lenger med høflighet og respekt enn å kreve. Det kan også lønne seg å surfe en del rundt, coop hotellkupp er ofte svært gunstige på pris f.eks (men krever coop medlemskap)
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Sider som http://www.tripadvisor.com/Tourism-g190479-Oslo-Vacations.html Kan være nyttige, så kan man se hva tidligere gjester synes (husk at tilbakemeldinger som er 1 år+ gamle sannsynligvis ikke er så tellende på alle punkter, de fleste hoteller er mer eller mindre under kontinuerlig oppussing.)
MissStiles Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 For meg som jobber i hotelbransjen, så vil jeg absolutt anbefale å bestille overnatting på forhånd. Søndag er vel den dagen hvor det skjer litt mindre. Så da vil jeg tro at det går ann å få litt rimeligere overnatting. Eller også lengre tid i forveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå