Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri opplevd dette, men jeg flasser bak øyenbrynene. Jeg pleier å skrape og børste det bort med fingeren, og noen ganger med pinsett. Det kommer mye flass!

Jeg har sånn passe tykke og mørke øyenbryn, så det syns ikke så godt. Men når jeg løfter på øyenbrynene er det mye flass..

Hva kan dette komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tørr hud? :)

:ler: Ja, men det er bare bak øyenbrynene ...

Gjest Thefainter
Skrevet

flekkvis tørr hud? :ler:

Og hva mener du med BAK øyenbrynene? Det er enten over, under eller ved siden...eller er det der du har hår? :fnise:

Skrevet

flekkvis tørr hud? :ler:

Og hva mener du med BAK øyenbrynene? Det er enten over, under eller ved siden...eller er det der du har hår? :fnise:

Ja, jeg flasser altså kun der jeg har hår. Der røttene på øyenbrynshårene mine sitter.

Om jeg letter på øyenbrynshårene, så ser jeg flass på huden der solen aldri slipper til. :ler:

Skrevet (endret)

Et relativt vanlig problem, men det diskuteres fortsatt hva som forårsaker det...

Først og fremst må du finne ut av om det er flass eller ikke, kan være snakk om eksem også. Flass vil si at det er huden som faller av, og du vil fortsatt se flassete ut på huden, selv om du børster det vekk. Det jeg snakker om er saltkrystaller som kan minne veldig om flass. Det vanligste er at disse krystallene formerer seg på samme sted hver gang - for min del rett under høyre øyenbryn, og etter en lang dag uten å ha rørt dem, i øyenbrynene også. Om du smaker på det (har ikke gjort det selv) skal det visstnok smake salt.

Jeg har hatt dette så lenge jeg kan huske, og det ble en vanesak å børste fingeren forsiktig over problemområdet med jevne mellomrom, men nå har jeg funnet noe som fungerer - en ansiktskrem som lar huden puste, men likevel gir nok fuktighet. Har eksprimentert med å prøve noen av de kremene jeg brukte før, og da kommer det tilbake nesten med èn gang. Det kommer også tilbake om jeg ikke benytter krem i det hele tatt. Jeg ante ikke hvor vanlig dette var før jeg tilfeldigvis kom over en post på et annet forum jeg benytter.

Endret av Antlers
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde samme problem før. Hadde veldig tørr hud bak øyebrynene, så det flasset mye.

Jeg nappet øyenbrynene i passende tykkelse, så det ikke var veldig tett og mye hår. Så brukte jeg md sin scrub krem med jevne mellomrom, og smurte på krem. Jeg brukte decleor.

Jeg så forandring fra ene uken til andre. Må fortsatt passe på å stelle huden bak øyenbrynene like bra som resten av ansiktet, men da går det bra.

Skrevet

Takk for alle råd og tips. Har aldri skjedd meg før dette med flass bak øyenbrynene. Og det er kun under hårene, så det syns ikke i det hele tatt.

Det er ikke eksem eller rødt eller noe. Det er kun hvitt flass. Jeg skraper/børster det bort, og det faller av masse små flak og noen store flak. Syns det var litt gøy, nesten :fnise:

Har hatt små perioder hele livet med litt flass i hodebunnen, men det er så lite og skjer et par ganger i året.

Dette med øyenbrynsflass kom for 2 uker siden, men idag så jeg at det ikke var noe særlig lenger. Det er vel bare en liten flasseperiode, tenker jeg. Jeg har stresset veldig den siste mnd, og jeg spiser jo sundt ... Kanskje det er stress?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...