AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg mister hår som en gal, for tiden. .... Det detter av i ett sett. Skal opp å dusje i morgen tidlig, og gruer meg til alt som skal falle av. Huff!!! Jeg vet at det hjelper å spise B-vitaminer og at man må få i seg nok proteiner. Hva slags matvarer inneholder B-vitaminer? Vet det fins B1, B2, B3, B4, osv ... til B12. Har også hørt at det er bra å spise avokado og nøtter, og at man må drikker nok vann. Noen som har peil??? Takk
Gjest Bella_ Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Kjøp deg øl gjær og drikk det,men det kan også hende du har jern mangel.Mange mister hår hvis de mangler jern også.Det lureste er at du drar til legen og tar en blodprøve den vil vise om du mangler noen vitaminer eller mineraler???
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg mistet plenty hår i fjor på denne tiden. Siden håret er langt, såg hele familien hår over alt på gulvene. Det var tydelig at det ikke var normalt håravfall. Ventet litt for lenge før jeg tok meg en tur til legen. Hun sjekket om jeg hadde vitaminmangel, og det viste seg mangel på B-vitamin. Såpass at jeg måtte ta tilskudd, dvs. tabletter, men først fikk jeg en B-vitaminsprøyte. Dette hjalp, og håravfallet stoppet opp. Var artig å se etter noen måneder, når håret jeg hadde mistet kom ut igjen. Viste f.eks. tydelig pannelugg (har det ikke til vanlig). Lang historie, men min anbefaling er å få sjekket med legen hva det kan skyldes.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Glemte: B-vitamintablettene jeg fikk var reseptbelagte (pga styrken). Det var altså ikke vanlig tilskudd som fås kjøpt på dagligvarebutikken som fikset problemet for meg.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Hvor gammel er du? Mennesker har faktisk røyteperioder med intervaller på omtrent 7 år. På meg har det stemt ganske så bra og jeg mister MASSE! Håret er betraktelig tynnere etter en røyteperiode, men det kommer tilbake i løpet av ganske kort tid.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Takk for alle svar! Moren min sier også at jeg må til legen, for å sjekke blod og B12 og alt det der. Hun sier jeg er så blek og sliten hele tiden, Og sikkert har jernmangel. Jeg er 29. Har aldri opplevd maken til håravfall ....
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Takk for alle svar! Moren min sier også at jeg må til legen, for å sjekke blod og B12 og alt det der. Hun sier jeg er så blek og sliten hele tiden, Og sikkert har jernmangel. Jeg er 29. Har aldri opplevd maken til håravfall .... Ja, hør på oss og moren din. Nei, da jeg opplevde dette var det ikke sammenlignbart med "vanlig håravfall" jeg tidligere hadde opplevd. Har vært gjennom svangerskap med påfølgende håravfall, og flere "7 års sykluser", men det har aldri vært i nærheten av det jeg opplevde i fjor. Husker jeg skulle ha i hårstrikk, og jeg kjente at hårmengden snart begynte å bli 2/3 til 1/2 av det normale. Da begynte jeg å kjenne "angst" for hva som skjedde, og det fikk meg til å endelig oppsøke lege. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 Ja, hør på oss og moren din. Nei, da jeg opplevde dette var det ikke sammenlignbart med "vanlig håravfall" jeg tidligere hadde opplevd. Har vært gjennom svangerskap med påfølgende håravfall, og flere "7 års sykluser", men det har aldri vært i nærheten av det jeg opplevde i fjor. Husker jeg skulle ha i hårstrikk, og jeg kjente at hårmengden snart begynte å bli 2/3 til 1/2 av det normale. Da begynte jeg å kjenne "angst" for hva som skjedde, og det fikk meg til å endelig oppsøke lege. Lykke til! Hårmengden min blir på det nærmeste halvert i "røyteperiodene", ufyselige greier, egentlig. Men du har selvfølgelig rett i at legesjekk er lurt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Stoffskiftet... Kan du utdype litt mer? TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå