Gjest BabyBlue Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har alltid interessert meg for foto og slikt, selv om jeg egentlig ikke har gjort noe med det... Da jeg var liten tok jeg alltid bilder av ting og tang med engangskamera, og noen av bildene synes jeg faktisk er overraskende gode til tross for at jeg var liten og klossete... Det jeg vil ha er et speilreflekskamera som helst ikke koster mer enn 3-4 tusen, er behagelig å holde i for små jentehender, er brukervennlig og tar skarpe bilder. Jeg kommer vel mest til å ta bilde av landskap og folk, og vil helst ha klare bilder hvis jeg f.eks en dag går tur i skog og mark og knipser bilder i godt dagslys. Rask lukkertid er også viktig, ettersom jeg lengter etter å ta bilder av den hyperaktive bengalkatten min mens han ennå har noe kattungeaktig over seg : ) Og hva er det jeg må kjøpe til kameraet/som jeg må passe på følger med når jeg kjøper kameraet? Blir glad for svar og gode tips til en jente som overhodet ikke har peiling på speilrefleks
Gjest idakaroline Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg kjøpte meg Canon 1000D for et år tilbake. Da hadde jeg akkurat fått øynene opp for denne typen kameraer og hadde så smått begynt å interessere meg i foto. Nå etter et års tid, har fotointeressen vokst, og jeg føler jeg vil ha et nytt og litt bedre kamera. Jeg har vært kjempe fornøyd med 1000D og har fått mange ekstremt fine bilder med det! Så jeg anbefaler det uten tvil ^^ Etterhvert kan du jo kjøpe forskjellige linser også! Jeg har bare hatt standarlinsa, men har fått låne andre type linser av venner osv
Gjest BabyBlue Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Har kikket på nikonD3100 tester... er det å anbefale? Gir det skarpe bilder ute i dagslys?
Safira Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Alle speilreflekskameraer vil oppfylle dine krav, det er nemlig slik at det ikke er så mye forskjell mellom de forskjellige speilreflekskameraene til den prisen Jeg vil anbefale deg å dra i en butikk hvor du kan titte/holde(og aller helst fikle med menyer osv) på de forskjellige kameraene slik at du får en følelse av hvordan de er. Kort lukkertid har lite å gjøre med kameraet. Dersom kameraet får "nok" lys vil du kunne bruke kort lukkertid. Dette kan du oppnå ved å ha en stor blenderåpning (lite tall) eller bruke høy iso. Jeg vil også anbefale deg å lese om forholdet mellom lukker blender og iso, det finnes utallige bøker og artikler om det. Denne er et greit utgangspunkt. Les også manualen som følger med kameraet Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe et minnekort og muligens en kamerabag. Flere objektiver kan du vente med å kjøpe til du ser hva du trenger og har lyst på.
Gjest BabyBlue Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Takk for svar! : D Tror ikke det blir så vanskelig å velge, nei. Jeg kan såpass lite om det at jeg neppe blir skuffet. brukervennlighet er vel egentlig det viktigste her : p
Sessipn Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg kjøpte meg speilrefleks kamara i sommer, siden det er såpass liten forskjell på kvalitet bør du finne ut hvilket kamera som passer best til dine hender og som du liker menyen på. Jeg endte opp med Nikon D3000 og er veldig fornøyd med det Lykke til
Rosalie Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Vi har også Nikon D3000, og er veldig fornøyde med det. Men nå begynner de virkelige kostnadene, da, med ekstra objektiv(er), ekstern blitz, pluss, pluss, pluss...
Safira Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Vi har også Nikon D3000, og er veldig fornøyde med det. Men nå begynner de virkelige kostnadene, da, med ekstra objektiv(er), ekstern blitz, pluss, pluss, pluss... Hehe, kjenner til den gitt. Foto kan fort bli en dyr hobby. (Det billigste objektivet jeg ønsker meg nå koster ca 5500 kr ...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå