Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva andre pleier å legge i gaver med tanke på kr. verdi ?

I og med at jeg holder på med mye håndarbeider blir det gjerne det som blir julegaver også.

Synes det altid har vært kjekt å fått slike gaver selv. Siden jeg synes det på en måte har en verdi i seg selv at den som har gitt det har brukt litt tid på det.

Har vi kjøpt noe så har gjerne sum til foreldre, besteforeldre og søsken vært på en 250-500kr

Til barn har det gjerne vært rundt 500,-kr

Under spessielle anledninger når noen har ønsket seg noe ekstra, eller deling på en større gave.

Har vi gjerne satt en maxpris på 1000,-kr

Venner, barns venner ol. har gjerne vært på rundt 200,-kr

(en enighet vi har blant venner og foreldrenes foreldre)

Er dette greie summer å fårholde seg til for andre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja det er de samme summene jeg pleier å forholde meg til :)

Til venner gir jeg 2-400, avhengig av hva jeg får lyst til å gi.

Endret av Sunshine
Skrevet

Til søsken og foreldre pleier jeg å ligge meg på ca 700-1000 per person, til venner alt fra ca 20 kroner (strikker noen julegaver i år, rimelig garn) til ca 200-300 kroner. Har en tendens til å sprenge gavebudsjettet hvert år...

Skrevet

Synes det hørtes ut som greie summer. Er ca det vi pleier å holde oss til også.

Ikke for å kuppe tråden.

Men om dere år etter år får gaver av enkelte som er, enten vesentlig dyrere, eller vesentlig billigere, gjør dere noe forskjell selv på hvilke summer i gaver dere gir året etter ?

Skrevet

Som student varierer det veldig etter hvor mye jeg jobber i tiden før jul og hvordan det er med andre utgifter de mnd. Men jeg er veldig opptatt av at de gavene jeg kjøper skal være noe folk ønsker seg eller noe som betyr noe :)

Vanligvis ligger jeg på ca 200-300 til søsken, 200-600 til foreldre, avhengi om jeg kjøper en til hver eller en felles og ca 200-300 til bestemor. Når det gjelder venninner varierer det veldig, samme med kjærste.

Skrevet

Mamma og pappa: Ca 400,- hver, opptil 1000,- om du får sammen

Søsken: 2-300,-

Besteforeldre: Ca 200,- hver

Tanter/onkler: Ca 100-150,- hver

Søskenbarn: Ca 100-150,-

Det kommer også veldig an på, finner jeg f.eks. noe kjempefint til mormor som koster 300,- så kjøper jeg det, er ikke så streng på det men prøver å ha et visst budsjett :)

Skrevet

Bruker ganske mye penger på julegaver egentlig,

til samboeren mellom 2-3000, og til foreldre rundt 2000,-

besteforeldre ca 500,- tanter og onkler ca 200,-

venner mellom 150-200,- og fadderbarn (2 stk), ca 500,- kr

Gjest Christine
Skrevet

Jeg har 24-26 personer å kjøpe julegaver til i år. Så jeg holder det ganske lavt! Prøver også å lage noe til enkelte. Som smykker og øredobber.

Så det blir vel ca 100-200 kroner på hver. Det gjelder egentlig bare å være fantasifull:)

Skrevet

Mannen: 500-1000

Mamma og pappa: 500 hver

Søsken: 200

Venner: 200

Besteforeldre: 100-200 hver

Tanteunger: 100-200

Skrevet

Venner: 200-400 kr

Kjæreste: Kommer an på økonomien ;)

Søster: 500 - 1000 kr, vi avtaler gjerne på forhold fra år til år

Foreldre: 500-1000kr

Bestemor: 500 kr

Kusiner: 300 kr

Onkel: 200 kr, får ikke noe igjen, han har ikke anledning til å kjøpe noe, men det er heeeelt greit :)

Skrevet

Hvert år så tenker jeg at jeg ikke skal bruke så mye penger, men hvert år så blir det mye mer. Hehe.

Har allerede begynt å kjøpe og planlegge så håper jeg klarer å holde meg innen "budsjette" mitt.

Kjæresten blir på 1800 kr.

Lillebror blir mellom 500-700 kr. Har ikke kjøpt gave enda for han er utrolig vanskelig å kjøpe til.

Mamma blir på 1000 kr

Fadderbarnet blir på 500 kr

6 venner blir mellom 100-300 kr på hver.

Tanter og onkler og søskenbarn er det mamma som kjøper til.

Skrevet

Mannen: Noe han ønsker seg, pris spiller ikke så stor rolle. Tror gaven i år vil koste 1500-2000 kr

Foreldre: 200 kr pr stykk

Søsken: 200kr pr stykk

Besteforeldre: 100-200kr pr par

Nevøer: 100-200kr pr stk

Venner: 100-200kr

Andre: 50-100kr

Skrevet

Mamma og pappa: Ca 400,- hver, opptil 1000,- om du får sammen

Søsken: 2-300,-

Besteforeldre: Ca 200,- hver

Tanter/onkler: Ca 100-150,- hver

Søskenbarn: Ca 100-150,-

Det kommer også veldig an på, finner jeg f.eks. noe kjempefint til mormor som koster 300,- så kjøper jeg det, er ikke så streng på det men prøver å ha et visst budsjett :)

Sånn ser vårt budsjett ut også sånn ca. Mange å kjøpe til da blir det fort dyrt. Er viktig med budsjett da ;)

Skrevet

Sambo: rundt 1000kr

Foreldre: ca. 700-800kr

Søsken (1stk, voksen): ca. 800kr

Bestis: 200-500kr

Venner for øvrig: Går ut og spiser sammen, så altså 0kr på julegavebudsjettet.

Hunden: 0-500kr

Student, men elsker å handle julegaver. I år ligger budsjettet (som i fjor) på ca. 3000kr (ikke skjønner jeg hvordan det gikk, men jeg tror jeg kjøper litt dyrere til foreldre i år), men sambo har allerede fått julegave. Regner derfor ikke med at jeg når helt opp i budsjettgrensen i år. :)

Skrevet

Foreldre: 500 kr

Søsken: 400 kr

Søskenes kjærester: 400 kr

bestefar: 500 kr

tanten og onkelen til mamma: alt fra 100-300kr. (har god kontakt med de!)

Vi har det faktisk slik at vi gir 100 kr mer til kjæresten sine søstre+menn. Det har vi avtalt, så da er det slik.

Til nevøer og niesen gir vi 300-400 kr.

Besteforeldrene hans får for 200 kr hver.

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden.

Men om dere år etter år får gaver av enkelte som er, enten vesentlig dyrere, eller vesentlig billigere, gjør dere noe forskjell selv på hvilke summer i gaver dere gir året etter ?

Min bror pleier å gi oss dyre gaver så til han har jeg oppjustert beløpene de siste årene. Han er jo bare en mens vi er fire og da synes jeg at det er rett og rimlig at han i det minste "får tilbake" en del av det han bruker. Spesielt når vi har minst like god råd som ham.

Ser at vi bruker mer på julegaver enn de fleste her, men vi har ikke så mange vi gir til. Ser egentlig ikke så mye på budsjettet så lenge jeg finner noe jeg vil gi. Det er for øvrig min side av familien som det brukes mye på julegaver. På mannens side er det mer "avtalte" beløp som gjelder.

Skrevet

Synes det hørtes ut som greie summer. Er ca det vi pleier å holde oss til også.

Ikke for å kuppe tråden.

Vi har for eksempel helt forskjellig grense til mine foreldre, og til hans foreldre, og det henger naturligvis sammen med hva vi pleier å få fra de respektive. Mamma og pappa bruker 1-2000 på barnet vårt og ca 1000 på hver av meg og mannen. Da er det bare naturlig at vi legger mer i gaver til dem enn til mannens far for eksempel, som kjøper gaver for ca 200 til barnet vårt, og ca 3-400 til mannen og meg til sammen.

Jeg forsøker hvert år å finne gaver som ikke nødvendigvis koster så mye, men som er perfekte til den som skal få dem.

Skrevet

Jeg gir ikke nødvendigvis like billige/dyre gaver som det jeg får. Jeg er den eneste av søsknene som er voksen, og derfor kjøper jeg dyrere til småsøsknene enn de kjøper til meg. Og så får jeg dyrere av foreldrene mine, fordi de har mye bedre råd og jeg er student. Også er jo jeg "ungen" deres enda liksom.. Men venner og andre syns jeg er greit å ligge på samme linje som. :nisse:

Skrevet

Samboer: Omkring 1000 kr.

Mamma og pappa: Mellom 3-600 kr hver. Ofte kjøper jeg en felles ting til dem også.

Svigers: Felles gave på mellom 3-500 kr

Tante: Omkring 200 kr

Bestefar: Omkring 200 kr

Farmor: Omkring 200 kr

Bestevenninne: Omkring 200 kr

"Tantebarn": Omkring 200 kr

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mannen: Det han ønsker seg (ofte gir vi hverandre opplevelser i gave, f.eks. reisen er veldig populær gave hos oss, siden vi elsker å reise, også bra for miljø;))

Foreldre: 500-1000 kr pr stykk (a.o.t. mindre)

Søsken: ca.500 kr pr stykk

Besteforeldre: har ingen lenger

Nevøer / nyeser: rundt 1.000 kr pr stk

Venner: kun julekort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...