Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo prøver for første gang denne mnd. Jeg hadde første dag i siste mens 6. oktober, og har IKM på onsdag hvis jeg har 28 dagers syklus. Vet ikke helt om jeg har det, men det er sånn ca ihvertfall. Jeg har vært uten prevensjon i fire mnd (har brukt kondom), og det har vært mellom 28 og 32 dager da ihvertfall.

Nå må sambo reise med jobben i morgen, men han vil ikke det hvis det gjør at vi ikke får prøvd hele mnd. Vi har hatt sex annenhver dag hele mnd. Kan jeg bli gravid nå, eller er jeg allerede gravid hvis det har klaffet denne mnd? Jeg har ikke testet med eggløsning, og har ikke kjent noe heller denne mnd. Jeg har kjent eggløsning før tror jeg, men ikke nå :(

Setter pris på svar, jeg har ikke skjønt hvordan man regner dager etter eggløsning og sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyttig link. Som du kanskje vet dersom du har en sykluslengde på 28-32 dager så vil egglønsingen være CIRKA på dag 14-18. Si at denne syuklusen varer i 32 dager, den begynte 6.oktober, eggløsningen vil da antagligvis(dersom du har hatt en) vært CIRKA 23 oktober.

I utgangspunktet blir man bare gravid rundt eggløsning. Ergo har dere enten klart å befrukte ett egg nå eller så må dere prøve igjen neste måned. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...