Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #161 Del Skrevet 6. november 2010 Tror egentlig det bare er du som ikke forstår hva jeg mener. Men greit. Og for å presisere til deg og den "Anonyme Brukeren" dette er ikke en LISTE; men EKSEMPLER gjort når jeg tenkte høyt. Jeg ser etter en mann som har sammenfallende verdisyn og moral som meg, det mener jeg gjør samlivet lettere. Eksempler på verdier som betyr noe for meg, kan være: Godt forhold til famile og venner og ha et trygt sosialt nettverk. Ha et rikt liv også alene, som han fyller med ting som betyr noe for ham. (Her skrev jeg ting han brenner for og hobbbier som forklaring, men det skjønte du tydeligvis ikke, og disse kan være hva pokker de vil, selvsagt) Kommunikasjon og å være en god samtalepartner. Ta vare på seg selv og kroppen sin. Trygg økonomi. Livssyn, og respekt for dette Eksempler på moral: Sammenfallende syn på sex Sammenfallende syn på familiesammensetninger Økonomi og hvordan han har ervervet seg pengene sine Sammenfallende syn på hvordan man omtaler og behandler andre mennesker (dette i tråd med sosial og nettverk) Mye bedre. Nå ble det klart hva du egentlig mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #162 Del Skrevet 6. november 2010 OG jeg er fortsatt firkantet og kravstor og vet ikke hvordan jeg kompromisser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #163 Del Skrevet 6. november 2010 Er det så vanskelig å forstå at det går an å ha en viss forståelse for hva slags verdier som går godt overens med ens egne, og komme med eksempler på hvordan de kan komme til utrykk, uten at det betyr at man har disse som ufravikelige krav? Tja, hvordan skal andre kunne vite det? Når man lister opp en masse ønskemål, så er det ikke unaturlig å tro at man faktisk mener noe med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #164 Del Skrevet 6. november 2010 OG jeg er fortsatt firkantet og kravstor og vet ikke hvordan jeg kompromisser? Det kan jeg overhodet ikke svare på. Kjenner deg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #165 Del Skrevet 6. november 2010 Det kan jeg overhodet ikke svare på. Kjenner deg ikke. Allikevel påsto du akkurat det på forrige side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #166 Del Skrevet 6. november 2010 Er det så vanskelig å forstå at det går an å ha en viss forståelse for hva slags verdier som går godt overens med ens egne, og komme med eksempler på hvordan de kan komme til utrykk, uten at det betyr at man har disse som ufravikelige krav? Tydeligvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 6. november 2010 #167 Del Skrevet 6. november 2010 Tydeligvis... Det morsomme er jo at det kan ta utallige sider (i dette tilfellet 6) før saken (tilsynelatende) blir oppklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #168 Del Skrevet 6. november 2010 Og da med den strålende kommentaren, det kan ikke jeg si noe om, for jeg kjenner deg ikke. Etter seks sider med bør, må, skal og kommentarer om hvor dum og kravstor jeg er. Ja ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina_ Skrevet 6. november 2010 #169 Del Skrevet 6. november 2010 Eneste punktet jeg har er at han må like barn. Jeg har et, og det kommer ikke til å funke spesielt hvis jeg blir sammen med en som hater i barn. I tilegg har jeg kjempelyst på flere barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. november 2010 #170 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg vet ihvertfall hva jeg ikke ønsker meg, - og det er kverulerende damer som heler tiden leter etter begrunnelser til å være misfornøyd med tilværelsen. Utakknemlige damer må vel være det aller aller værste på denne jord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #171 Del Skrevet 6. november 2010 Og da med den strålende kommentaren, det kan ikke jeg si noe om, for jeg kjenner deg ikke. Etter seks sider med bør, må, skal og kommentarer om hvor dum og kravstor jeg er. Ja ja. Jeg kommenterte bare det jeg oppfattet at du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #172 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg vet ihvertfall hva jeg ikke ønsker meg, - og det er kverulerende damer som heler tiden leter etter begrunnelser til å være misfornøyd med tilværelsen. Utakknemlige damer må vel være det aller aller værste på denne jord... Utakknemlige damer er IKKE mye hyggelig å ha med å gjøre, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #173 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg kommenterte bare det jeg oppfattet at du skrev. Og når du da ser du oppfattet feil, så kan du ikke moderere de mindre hyggelige utsagnene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #174 Del Skrevet 6. november 2010 Og når du da ser du oppfattet feil, så kan du ikke moderere de mindre hyggelige utsagnene dine? Jeg skrev at det nå ble tydelig hva du mente. Som er mye bedre. Men jeg kan allikevel ikke vite om du er firkantet, kravstor eller ikke vet hvordan du kompromisser. Håper for din del at du har et sunt forhold til dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #175 Del Skrevet 6. november 2010 Men det kunne du altså vite når du IKKE forsto hva jeg mente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #176 Del Skrevet 6. november 2010 Men det kunne du altså vite når du IKKE forsto hva jeg mente? Nope. Men du ga meg det inntrykket. Så der ser du/vi et eksempel på hvor viktig kommunikasjon er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #177 Del Skrevet 6. november 2010 Skal vi se, nå skal jeg gi deg et eksempel. Ikke det at jeg tror det fungerer. Dersom jeg sier at mat er viktig for meg, og så sier jeg, eksempler på mat kan være: Brød, poteter, pasta og grønnsaker. Så er altså ikke dette en liste over mat. Det er eksempler på hva mat kan være. Vi vet jo at du spiser masse mat og at du velger når du kjøper. Så du har jo en liste selv om den er i hodet ditt og ikke på papiret. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #178 Del Skrevet 6. november 2010 Vi vet jo at du spiser masse mat og at du velger når du kjøper. Så du har jo en liste selv om den er i hodet ditt og ikke på papiret. :gjeiper: dust.... Nå tror jeg kanskje denne tråden har blitt i overkant avsporet og overforklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå