Steinar40 Skrevet 4. november 2010 #41 Del Skrevet 4. november 2010 Hiver meg på dere med ikke-listene Forøvrig har jeg etter et 3 år langt forhold med en med stikk motsatt livsstil som meg funnet ut at det nytter ikke å kaste vekk hele listen sin bare fordi man er fryktelig glad i en person. Jeg trenger en mann jeg kan dele mine hverdagslige gleder og langsiktige mål med med, ikke bare ha kjemi og super sex med. Og på det området kommer jeg aldri i mitt liv til å inngå kompromisser med meg selv igjen Ja, man lærer så lenge man lever. Eller var det så lenge man har elever hehe Uansett, mange innbiller seg tydeligvis at sex er det viktigste i et parforhold. De tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 #42 Del Skrevet 4. november 2010 Hva slags ambisjoner snakker du om? Mitt inntrykk er at altfor mange kvinner har for store ambisjoner om å pusse opp, kjøpe nye møbler etc., og generelt sett konkurrere med naboer og bekjente. Ikke alle mannfolk er begeistret for dette da det blir pes, dyrt og ofte er helt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 4. november 2010 #43 Del Skrevet 4. november 2010 Mitt inntrykk er at altfor mange kvinner har for store ambisjoner om å pusse opp, kjøpe nye møbler etc., og generelt sett konkurrere med naboer og bekjente. Ikke alle mannfolk er begeistret for dette da det blir pes, dyrt og ofte er helt unødvendig. Men hva slags ambisjoner kan menn ha i et forhold? Eller som kan påvirke et forhold? Oppussing ser jeg ikke på som ambisjoner for et forhold. Det er ambisjoner for huset det. (det høres dumt ut å si at i dette forholdet har jeg ambisjoner om å male kjøkkenet og kjøpe ny sofa) Men det er selvsagt ambisjoner som kan påvirke et forhold. Selv er jeg en kvinne som er rimelig uinteressert i oppussing og lever godt med en 20 år gammel sofa! Det er gubben som har lyst på ny fin hjørnesofa med sånn utstikker på (heter det sjeselong?). For meg er det litt viktig å ha en mann som kan ta initiativet til slike ting (jeg vet jo at det trengs oppussing innimellom for å vedlikeholde) - for jeg bryr meg ikke så mye om det.... Så om det skal bli gjort så er det jo fint at han ser det, når jeg ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 #44 Del Skrevet 4. november 2010 Men hva slags ambisjoner kan menn ha i et forhold? Eller som kan påvirke et forhold? Bra spørsmål. Det biologiske poenget med et parforhold er jo åpenbart. Og i utgangspunktet kan jo en mann egentlig ha akkurat de samme ambisjonene som ei kvinne. Men hvordan stemmer dette egentlig med virkeligheten mon tro? Det er interessant. Må nesten vurdere å starte en ny tråd om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. november 2010 #45 Del Skrevet 4. november 2010 Nei, jeg hadde ingen liste før jeg fikk kjæreste. Klart, jeg har og hadde mine preferanser, men de var ikke sånn sett et absolutt must. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 5. november 2010 #46 Del Skrevet 5. november 2010 Bra spørsmål. Det biologiske poenget med et parforhold er jo åpenbart. Og i utgangspunktet kan jo en mann egentlig ha akkurat de samme ambisjonene som ei kvinne. Men hvordan stemmer dette egentlig med virkeligheten mon tro? Det er interessant. Må nesten vurdere å starte en ny tråd om dette Hvis jeg starter en ny tråd - svarer du påspørsmålet da? Om hva slags ambisjoner menn har med et forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 5. november 2010 #47 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg hadde en slik liste da jeg var singel. Og den ble verre for hver flotte mann jeg traff uten å bli forelsket. Da jeg traff mannen min, gikk lista over bord, gitt! EGENSKAPENE jeg søkte etter hadde han, ellers hadde det vært umulig for meg å falle for han. Men biten som handlet om spesielt etteravn, høyde, hobbyer etc var plutselig ikke så viktig lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. november 2010 #48 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg har ikke noen lister. Det har jeg ikke tro på, for man blir fort bundet opp i disse, og blir småblind på ting man kanskje trives med, men ikke har tenkt over. Men det er ting som er viktig for meg, som også må være viktig for ham. Verdisyn, moral, godt forhold til famile, sosial, god omgangskrets, ha egne hobbier, noe å brenne for, trygg på egen seksualitet, glad i sex, trygg nok til å tåle at jeg får mye oppmerksomhet, stabil økonomi, tar vare på kroppen sin, en god samtalepartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 5. november 2010 #49 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg har helt klart en uskreven liste. Det jeg kommer på umiddelbart er: *Pålitelighet *Romslighet *Dybde *Frisk psyke *Stort sett godt humør *Renslighet *Evnen til å være både aktiv og avslappet *Sex appeal av et eller annet slag *Ha orden på livet sitt (det innbefatter kontroll over økonomi og husholdning, måtehold med alkohol, holde kropp og helse i form) *Se for seg barn etterhvert Og nei, disse kriteriene kastes absolutt ikke ut av vinduet om jeg blir forelsket. De står ved lag. Og badboys er uaktuelt her i huset. Komplett avtennende. En mann som er et godt medmenneske og behandler dem rundt seg med pålitelighet og respekt - ja takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heymyfriends.com Skrevet 5. november 2010 #50 Del Skrevet 5. november 2010 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 5. november 2010 #51 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Dobbelt Endret 5. november 2010 av Strenge Frk.Gerd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 5. november 2010 #52 Del Skrevet 5. november 2010 Mitt inntrykk er at altfor mange kvinner har for store ambisjoner om å pusse opp, kjøpe nye møbler etc., og generelt sett konkurrere med naboer og bekjente. Ikke alle mannfolk er begeistret for dette da det blir pes, dyrt og ofte er helt unødvendig. Jeg er merkbart mindre opptatt av slikt enn mange av mennene jeg har datet, spesielt merker jeg at leieboern min er mye mer opptatt av det enn meg når han snakker om hvordan han skal innrede og utstyr når han en gang i fremtiden kjøper sitt eget. Men skal sies at jeg liker å innrede hvis jeg kan benytte kreativitet og sette personlig stil over det hele, og skape en viss hygge. Men som "status" objekt med dyre ting og utbytting av møbler/utstyr er jeg lite interessert i at hjemmet mitt skal være. Men så ble jeg oppdratt av en husmor fra 50 tallet som husket de to verdens krigene og var dertil svært sparsommelig, til tross for romslig økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 5. november 2010 #53 Del Skrevet 5. november 2010 Ikke alle mannfolk er begeistret for dette da det blir pes, dyrt og ofte er helt unødvendig. Mitt inntrykk er at menn er fornøyd med lite i livet, en tv, et kjøleskap og en avsugning hvert skuddår så er det et godt og herlig liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. november 2010 #54 Del Skrevet 5. november 2010 Mitt inntrykk er at menn er fornøyd med lite i livet, en tv, et kjøleskap og en avsugning hvert skuddår så er det et godt og herlig liv. Hva suger man av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. november 2010 #55 Del Skrevet 5. november 2010 Hvis jeg starter en ny tråd - svarer du påspørsmålet da? Om hva slags ambisjoner menn har med et forhold? Jeg syns det er et vanskelig spørsmål og derfor hadde det vært interessant å få vite hva flest mulig kvinner og menn svarer rundt det temaet. Så bare start tråden du, ja takk Kommer nok til å diskutere der jeg også tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. november 2010 #56 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg har helt klart en uskreven liste. Det jeg kommer på umiddelbart er: *Renslighet Jeg vet at mannfolk ikke akkurat er berømte for å vaske hendene altfor ofte når de har vært både her og der Men er virkelig mannfolk så lite renslige at kvinner må kreve renslighet??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 5. november 2010 #57 Del Skrevet 5. november 2010 Hva suger man av? Den lille snabelen mellom bena som mange referer til som kompis, lillemann, lillehode, batongen, balltre, salamien......etc.....kjært barn har mange navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. november 2010 #58 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg har ikke noen lister. Det har jeg ikke tro på, for man blir fort bundet opp i disse, og blir småblind på ting man kanskje trives med, men ikke har tenkt over. Men det er ting som er viktig for meg, som også må være viktig for ham. Verdisyn, moral, godt forhold til famile, sosial, god omgangskrets, ha egne hobbier, noe å brenne for, trygg på egen seksualitet, glad i sex, trygg nok til å tåle at jeg får mye oppmerksomhet, stabil økonomi, tar vare på kroppen sin, en god samtalepartner. Du har ingen liste du altså? Så, hva kaller du det ovenstående da? :klø: Den var jaggu god altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneBonny Skrevet 5. november 2010 #59 Del Skrevet 5. november 2010 Men litt mer alvorlig så må man jo faktisk lure litt på hvorfor det er så viktig at en mann sier nei. De fleste mennesker ønsker å få viljen sin. Dermed burde dette egentlig vært positivt. Vel, om jeg skulle leie en film med en fyr og funnet frem Jane eyre eller Prinsesse på prøve. Eller om jeg spør han om han liker å ha chilisaus på pizzaen sin. Vil du vaske klærne mine? Gå ut med søpla? Kan du kjøre meg fra Ålesund til Mo i rænæ.. Veldig vagle eksempler, men ærlig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. november 2010 #60 Del Skrevet 5. november 2010 Vel, om jeg skulle leie en film med en fyr og funnet frem Jane eyre eller Prinsesse på prøve. Eller om jeg spør han om han liker å ha chilisaus på pizzaen sin. Vil du vaske klærne mine? Gå ut med søpla? Kan du kjøre meg fra Ålesund til Mo i rænæ.. Veldig vagle eksempler, men ærlig talt. Tøft! Så hvis du spør mannen i ditt liv om han kan gå ut med søpla, så syns du at han skal si nei? hehe Gjør det sjøl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå