Gå til innhold

Har dere lister på hva dere ønsker i en framtidlig kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det forholdet som du har beskrevet her tidligere, der du altså har vært i sammen med en veldig sjarmerende og sosial type, vil da måtte gå under ett av unntakene. Alle menn er ikke sånn.

Når det gjelder ferie, så tror jeg nesten det er vitenskaplig bevist at damene som regel står bak initiativene til det.

Men det finnes selvfølgelig unntak der også. Ett av unntakene var faktisk mine egne foreldre.

Nå har jeg vært sammen med flere enn han du her sikter til.

Og du har rett i at alle menn ikke er som ham. Så da går det kanskje ikke på mannen da, men på MEG. Og det er kanskje det at JEG ikke ønsker å være den som tar initiativet alene som gjør at menn jeg har vært sammen med har tatt avgjørelser på lik linje som meg.

Hvorvidt jeg er spesiell eller ei finner vi kanskje ut i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen lister. Det har jeg ikke tro på, for man blir fort bundet opp i disse, og blir småblind på ting man kanskje trives med, men ikke har tenkt over.

Men det er ting som er viktig for meg, som også må være viktig for ham.

Verdisyn, moral, godt forhold til famile, sosial, god omgangskrets, ha egne hobbier, noe å brenne for, trygg på egen seksualitet, glad i sex, trygg nok til å tåle at jeg får mye oppmerksomhet, stabil økonomi, tar vare på kroppen sin, en god samtalepartner.

Hva kaller du dette? Han skal altså oppfylle:

1. Verdisyn

2. moral

3. godt forhold til famile

4. sosial

5. god omgangskrets

6. ha egne hobbier

7. noe å brenne for

8. trygg på egen seksualitet

9. glad i sex

10. trygg nok til å tåle at jeg får mye oppmerksomhet

11. stabil økonomi

12. tar vare på kroppen sin

13. en god samtalepartner.

Det var det vel ikke! Jeg lagde bare en nummerert liste ut av hennes egen komma-separerte liste.

Var det vel!!! :jepp:

Point proven? ;):smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Point proven? ;):smoke:

Nei.

Hun slenger bare ut tanker. Som du tar veldig bokstavelig.

At man har verdier og ting man setter pris på betyr ikke at disse tingene utgjør en liste over hva partneren skal/skal ikke ha av egenskaper.

Så - point not taken. :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke -jeg skrev en gang her inne i et lite edruelig øyeblikk om akkurat dette, men det var vel mest som en reaksjon på hvordan noen bekjente av meg tenker, og at jeg ofte tenker motsatt! Men nei -jeg har vel muligens en mental liste, men driver ikke å skriver ned ting. Og generelt sett, etter som jeg blir eldre -så finner jeg mer og mer ut hva jeg IKKE ønsker meg, mer enn hva jeg eventuelt skulle ende opp med. Kresen på min måte kanskje, og veldig opptatt av individuell frihet og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

At man har verdier og ting man setter pris på betyr ikke at disse tingene utgjør en liste over hva partneren skal/skal ikke ha av egenskaper.

Ikke glem hjelm når du er ute og sykler ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig ikke -jeg skrev en gang her inne i et lite edruelig øyeblikk om akkurat dette, men det var vel mest som en reaksjon på hvordan noen bekjente av meg tenker, og at jeg ofte tenker motsatt! Men nei -jeg har vel muligens en mental liste, men driver ikke å skriver ned ting. Og generelt sett, etter som jeg blir eldre -så finner jeg mer og mer ut hva jeg IKKE ønsker meg, mer enn hva jeg eventuelt skulle ende opp med. Kresen på min måte kanskje, og veldig opptatt av individuell frihet og styrke.

Det uthevede over går ikke så veldig godt i sammen med et parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uthevede over går ikke så veldig godt i sammen med et parforhold.

Tull og tøys.

Det går jo helt på hva individuell frihet og styrke er, hva man gjør og hva man bruker friheten til og hva man som par godtar/krever av hverandre.

For meg er individuell frihet og styrke veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem hjelm når du er ute og sykler ;):ler:

Steinar.... Jeg forstår Kate fordi vi er begge er kvinner og fordi vi begge tenker litt mer utenfor boksen enn hva du gjør. Det å ha tanker om hva slags verdisyn man selv har og såpass selvinnsikt at man vet hva man trives med betyr ikke at man KREVER disse tingene du har satt opp som en liste.

Man trenger ikke å gjøre ting så bokstavelig og firkantet som det du nå har gjort.

(Bruker alltid hjelm når jeg sykler. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys.

Det går jo helt på hva individuell frihet og styrke er, hva man gjør og hva man bruker friheten til og hva man som par godtar/krever av hverandre.

For meg er individuell frihet og styrke veldig viktig.

Ja, selvfølgelig. Men når man skal ha samme grad av frihet (og styrke) som når man er singel, så fungerer ikke de fleste parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg forsto poenget, og tema i tråden er "Har dere lister på hva dere ønsker i en fremtidig kjæreste". Svaret mitt er altså nei. Det som er viktig er at man har samsvarende verdisyn og moral.

...og når du likevel ramset opp "ønsker/krav", viste det seg at du hadde dine virtuelle lister likevel. Du forsto altså ikke helt poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker litt mer utenfor boksen enn hva du gjør.

Bruker alltid hjelm når jeg sykler.

At du alltid bruker hjelm viser jo at du ikke tenker utenfor boksen.

Hvor smarte er dere brukere her egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar.... Jeg forstår Kate fordi vi er begge er kvinner og fordi vi begge tenker litt mer utenfor boksen enn hva du gjør. Det å ha tanker om hva slags verdisyn man selv har og såpass selvinnsikt at man vet hva man trives med betyr ikke at man KREVER disse tingene du har satt opp som en liste.

Man trenger ikke å gjøre ting så bokstavelig og firkantet som det du nå har gjort.

Min påstand er bare at KateW blir firkantet av at hun tenker slik.

Det er ingen forskjell på en mental liste og en skriftlig liste.

Og jeg ser egentlig ikke den store forskjellen på det å kreve noe når man vet hva man trives med eller ikke.

(Bruker alltid hjelm når jeg sykler. :ler:)

Så fornuftig hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du alltid bruker hjelm viser jo at du ikke tenker utenfor boksen.

Hvor smarte er dere brukere her egentlig?

:skratte:

Nemmen, forsto du ikke at det bare var et spark tilbake til Steinar?

(Forøvrig er det smart å bruke hjelm når man sykler i rushtrafikken i Oslo sentrum - noe jeg gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Men når man skal ha samme grad av frihet (og styrke) som når man er singel, så fungerer ikke de fleste parforhold.

Det betyr ikke at det skal være som når man er singel Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns lista di burde begrense seg til dette; Jeg vil ha en allright fyr som jeg liker.

Jaha? Så du skal skrive liste til ei som ikke trenger liste, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke det Kate har sagt hele tiden da?

Men hun har måttet utdype det for DEG fordi DU ikke forsto hva det betø...!!!

Det er du som har måttet ha ting inn med teskje. Ikke Kate som har hatt noe behov for en liste. (lista var det jo du som lavde)

Thank you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det vel ikke! Jeg lagde bare en nummerert liste ut av hennes egen komma-separerte liste.

Skal vi se, nå skal jeg gi deg et eksempel. Ikke det at jeg tror det fungerer. Dersom jeg sier at mat er viktig for meg, og så sier jeg, eksempler på mat kan være: Brød, poteter, pasta og grønnsaker. Så er altså ikke dette en liste over mat. Det er eksempler på hva mat kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Godt å se at det er noen fornuftige mennesker her, Bernina. Jeg blir helt matt over at det går an å være så tungnem og innesnødd. Dog er ikke det noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og når du likevel ramset opp "ønsker/krav", viste det seg at du hadde dine virtuelle lister likevel. Du forsto altså ikke helt poenget.

Driver Steinar og logger seg ut for å få støtte, eller?

Det er ikke KRAV, det er eksempler på hva jeg legger i begrepene moral og verider. Altså å tenke høyt rundt to begreper som jeg mener er viktige. For å gå tilbake til trådens tema, nei jeg har ikke lister, jeg tror lister begrenser hvordan man ser på livet og eventuelle partnere. Men for å trives sammen, enten med venner eller partnere bør man samsvare når det gjelder viktige ting som moral og verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...