Gå til innhold

Har dere lister på hva dere ønsker i en framtidlig kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg og mine single venninner har lister på hva vi ønsker i en mann. Min liste blir kortere og kortere etter hvor lenge jeg har vert singel, men venninnene mine blir bare mer kritiske.

Først handler listen min om alt, utseende, hobbyer, personlighet, jobb penger og div, nå etter å ha vert singel i 2 år, har jeg bare personlighet igjen, og at håper at han har trygg økonomi og noen av de samme hobbyene som meg.

Virker som jeg tar bort et og et krav etter hver date som ikke funker. Greit nok, jeg hadde en veeldig lang liste og var veldig kravstor i begynnelsen, men vil ikke godta det første og det beste heller.

Er det noe du ikke kan ta bort fra "lista" de?

Eller godtar du den første som har litt til felles med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lister?? :overrasket: Da blir det jammen vanskelig å finne Mr.Right etterhvert, om de skal måtte oppfylle lange lister av forutbestemt perfekthet. Bortsett fra noen ønsker, så syns jeg ikke lister høres særlig menneskevennlig ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Meg og mine single venninner har lister på hva vi ønsker i en mann. Min liste blir kortere og kortere etter hvor lenge jeg har vert singel, men venninnene mine blir bare mer kritiske.

Først handler listen min om alt, utseende, hobbyer, personlighet, jobb penger og div, nå etter å ha vert singel i 2 år, har jeg bare personlighet igjen, og at håper at han har trygg økonomi og noen av de samme hobbyene som meg.

Virker som jeg tar bort et og et krav etter hver date som ikke funker. Greit nok, jeg hadde en veeldig lang liste og var veldig kravstor i begynnelsen, men vil ikke godta det første og det beste heller.

Er det noe du ikke kan ta bort fra "lista" de?

Eller godtar du den første som har litt til felles med deg?

Jeg har ingen liste per ce, men...hadde ikke hatt problemer med å fylle ut en.

Neste gang jeg møter en mann, regner jeg med at han har sin "liste" med krav han også - noen som er av høy prioritet, andre middels og enkelte som er mindre viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo gjort meg opp noen tanker om hva som er mer eller mindre ønskelig.. Men om der fantes en sånn liste, så kunne jeg aldri gått for den jeg ble forelsket i.. For de jeg faller for i virkeligheten avviker alltid fra "idealbilde" av en kjæreste. Det eneste kriteriet jeg i praksis etterfølger, er at der må være en "rett følelse".. Mer vagt kan det neppe sies..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne tilføye at selv om det ikke finnes objektive kriterier, er det langt fra ensbetydende at jeg legger listen lavt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper jeg møter en kjemien stemmer veldig bra med, som blir min beste venn og at det er gjensidig. Så håper jeg at vi har nesten de samme verdiene i livet, og at han er glad i livet.

Vanskelig med sånne lister, for om du møter noen du liker, vil du nok kaste den listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Tjass, jeg har jo en slags det, men det er mer en IKKE-liste, hehe. Ikke en som drikker for mye, eller som får meg til å føle meg verdiløs. Ikke en med psykisk sykdom.

I tillegg tenker jeg jo at jeg gjerne ønsker meg noen som har ting til felles med meg og er eldre enn meg og litt slike ting, men de tingene der er jo helt uviktige dersom jeg blir forelska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjass, jeg har jo en slags det, men det er mer en IKKE-liste, hehe. Ikke en som drikker for mye, eller som får meg til å føle meg verdiløs. Ikke en med psykisk sykdom.

I tillegg tenker jeg jo at jeg gjerne ønsker meg noen som har ting til felles med meg og er eldre enn meg og litt slike ting, men de tingene der er jo helt uviktige dersom jeg blir forelska.

Ja, jeg tror du er inne på den rette tankegangen med en IKKE-liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri hatt lister om liker og ikke liker. Men jeg vet jo hva man liker og ikke liker ved en gutt. Så noen sjekkliste har jeg ikke. Ofte så glemmer jeg hva jeg liker/ikke liker når jeg er på date med noen. Fordi den personen kanskje har så mye jeg liker, at jeg glemmer alt det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er reservert for tiden, har jeg nok en liten liste. Den er dog ikke brukt til å sperre noen ute, for jeg er ikke dum. Den er bare en beskytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Har ingen liste jeg går etter, men gjerne et par ønsker. Jeg vil ha meg en type med stabil økonomi, som er omsorgsfull og har humor. Vil tro dett er ganske vanelige ønsker egentlig.

Å si at man ikke har noen ønsker blir litt naivt vell? Hvis ikke kan man jo bare date alle menn på gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen liste, men jeg kjenner at jeg et blitt mer kritisk etter bruddet, og er VELDIG på tå hev etter "oransje flagg" som jeg kaller det. Men jeg har noen kvaliteter som er et must uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje listar, men eg er særs kritisk og streng på kven som passar for meg og kven som ikkje gjør det. Eg er også temmeleg kresen. Eg tar ikkje berre fyrste som meldar interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok av IKKE-ønsker.

Har nok noen ikke-ønsker jeg også.

Samtidig så er det jo slik at ikke-ønskene blir må-ønsker i omvendt betydning.

F.eks. "han skal ikke være arbeidsledig" = "han MÅ ha jobb"

Så lenge han har grei økonomi (ikke fordi han skal forsørge meg men fordi han bør matche meg), driver med ting han liker, er litt uhøytidelig og har sans for humor så er det greit for meg.

At vi har litt samme type livsstil betyr også noe.

Må ikke ha lyst på barn (men gjerne ha egne fra før) er også en greie.

En klar MÅ IKKE ville vært en mann som bodde hjemme hos sin mor og fikk servert mat og aldri vasket sine egne klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klar MÅ IKKE ville vært en mann som bodde hjemme hos sin mor og fikk servert mat og aldri vasket sine egne klær...

Hadde ikke det vært kos å ta over mamma-jobben da? ;):ler:

Men for å være seriøs, så er det nok faktisk veldig mange mannfolk som helst ser at dama tar over denne jobben. I praksis blir det nok fort sånn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke det vært kos å ta over mamma-jobben da? ;):ler:

Men for å være seriøs, så er det nok faktisk veldig mange mannfolk som helst ser at dama tar over denne jobben. I praksis blir det nok fort sånn også.

Jeg regner med at jeg treffer menn som har flyttet fra sin mor for minst 25 år siden og da faller muligheten for å overta jobben etter mor naturlig bort. :) Han MÅ altså være voksen.

På MÅ-lista så ligger nok "bo for seg selv og ta vare på egen husholdning" høyt oppe! Og det betyr at mannen kan bruke vaskemaskin, stryker sine skjorter, tar en runde med støvsugeren og vet å lage et måltid mat. Jeg tar det som en selvfølge at en voksen mann som bor for seg selv kan dette. Han må gjerne ha vaskehjelp, men han må ikke forvente at jeg blir det for ham.

Og jeg som ikke vil bli mamma til et barn - hvorfor skal jeg være mamma til en voksen mann!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at jeg treffer menn som har flyttet fra sin mor for minst 25 år siden og da faller muligheten for å overta jobben etter mor naturlig bort. :) Han MÅ altså være voksen.

På MÅ-lista så ligger nok "bo for seg selv og ta vare på egen husholdning" høyt oppe! Og det betyr at mannen kan bruke vaskemaskin, stryker sine skjorter, tar en runde med støvsugeren og vet å lage et måltid mat. Jeg tar det som en selvfølge at en voksen mann som bor for seg selv kan dette. Han må gjerne ha vaskehjelp, men han må ikke forvente at jeg blir det for ham.

Og jeg som ikke vil bli mamma til et barn - hvorfor skal jeg være mamma til en voksen mann!??

Mannfolk blir aldri voksne.

Har du ikke hørt dette velkjente uttrykket? ;)

Det er mye i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...