Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om det er frøste gangen kan det være lurt å ha det lenger enn 1cm, jeg fikk beskjed om at det ikke måtte være under 1,5cm første gangen da hårene sitter så godt i hårsekken. Når man har vokset noen ganger kan man vokse det med kortere hår siden de er lettere å få ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anjelika
Skrevet

Det går fint an å ta bikinilinje og venusberget selv, det er like enkelt som å ta leggene. Men jeg ville ikke anbefalt å gå løs på kjønnslepper og andre kriker og kroker på egen hånd, spesielt ikke om du er nybegynner.

Skrevet

Men dersom det er 18-årsgrense er det vel helt greit for en 19-åring å bestille time på den aktuelle salongen? Da kommer det ikke an på lenger.

Var en som kommenterte ovenfor at det var 20, mente til den posten at en del salonger har 18 års grense. du kan selvfølgelig vokse deg som 19 åring.

men husk å ha slakk bukse på (ikke noe som presse mot underlivet) den dagen, og det er heller ikke anbefalt å ha samleie samme kveld, da område gjerne vil være ømt.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg bruker epilator der nede. Funker like fint det. Det tar litt lengre tid men trenger kun å gjøre det 1 gang i mnd.

Skrevet

Jeg bruker epilator der nede. Funker like fint det. Det tar litt lengre tid men trenger kun å gjøre det 1 gang i mnd.

Epilator?

Epilator på innsiden av kjønnsleppene??? Virkelig??? :overrasket:

Da er du fader meg tøffere enn noen andr jeg kjenner. Åssen orker du det?

Skrevet

Jeg ville aldri ha vokset nedentil selv. Går til salong som vokser brasiliansk på meg, er veldig fornøyd. Det er vondt, men smerten er kortvarig. En behandler beskrev smerten som når noen "skyter" en gummistrikk på huden din, jeg syns den beskrivelsen passer godt.

Betaler i underkant av 400 kr per gang, vokser hver fjerde uke.

ÆÆÆ, det hørtes vondt ut :( Guud, jeg blir bare mer og mer skremt jeg =(

- Y

Skrevet

Epilator?

Skriver under på den! Det må være vondt!! :( En smule høy smerteterskel kanskje..?!

- Y

Skrevet

Epilator?

Ja, det høres grusomt ut. Nå har ikke jeg prøvd hverken voks eller epilator på underlivet enda, men på andre kroppsdeler synes jeg epilator er betydelig vondere enn voks!

Da er det ikke så mange timene til jeg skal spre bena for hudpleier for første gang. Kjenner jeg gruer meg. Noen som vil fortelle hvor vondt de synes det gjør? Smerte er jo selvsagt subjektivt, men greit å få en liten pekepinn.

Skrevet (endret)

Jeg syntes ikke det var så ille. Litt vondt, men ikke noe verre enn det man kan tåle, ble i hvert fall ingen tårer eller hyling for min del. Føles bare litt merkelig å spre beina sine i en slik setting, men egentlig ikke noe å grue seg for.

Men jeg har muligens ganske høy smerteterskel i og med at jeg kan godt bruke epilator på underarmene (det gjør jo for så vidt vondt, men ikke noe uutholdelig).

Endret av Bond
Skrevet

Jeg syntes ikke det var så ille. Litt vondt, men ikke noe verre enn det man kan tåle, ble i hvert fall ingen tårer eller hyling for min del. Føles bare litt merkelig å spre beina sine i en slik setting, men egentlig ikke noe å grue seg for.

Men jeg har muligens ganske høy smerteterskel i og med at jeg kan godt bruke epilator på underarmene (det gjør jo for så vidt vondt, men ikke noe uutholdelig).

Jeg kan også fint bruke epilator på underarmene. Syns det gjør litt vondt, men ikke noe mer enn jeg tåler. Med epialtor går det jo så tregt, det som er kjipt! Så epilator på underlivet tror jeg aldri jeg vil vurdere.. Heller voks da. Jeg prøvde riktignok epilator på bikinilinja en periode.. Det syns jeg var veldig vondt, men man venner seg litt til smerten etterhvert - eller hårrøttene som bli svakere kanskje.

Skrevet

Ja, det høres grusomt ut. Nå har ikke jeg prøvd hverken voks eller epilator på underlivet enda, men på andre kroppsdeler synes jeg epilator er betydelig vondere enn voks!

Da er det ikke så mange timene til jeg skal spre bena for hudpleier for første gang. Kjenner jeg gruer meg. Noen som vil fortelle hvor vondt de synes det gjør? Smerte er jo selvsagt subjektivt, men greit å få en liten pekepinn.

Mindre vondt en epilator på baskiden av knærne - om det hjelper :)

Skrevet

Ja, det hjelper. Takk for svar Suzy og Bond, skal komme med rapport i kveld. :)

Skrevet (endret)

Muligens litt off topic men har dere hår på baksiden av knærne :question:

Endret av Bond
Skrevet

Ehh ja - ikke tett, riktignok, men noen hår er det der også, som stort sett alle andre steder på kroppen med unntak av innsiden av hendene og leppene. Det er helt normalt.

Skrevet

Iah, jeg pleier å smøre meg med Helosan fra apoteket når jeg kommer hjem. Den lindrer, er litt desinfiserende og også fuktgivende. Mitt tips.

Husk også og bruke peel og scrub for å unngå inngrodde hår sånn i etterkant.

Lykke til, det er vondt, men ikke skrekkelig på noen måte.

Skrevet

Det å vokse seg selv nedentil er IKKE så ille eller vanskelig som folk her inne skal ha det til.

Jeg bruker Veet Warm Wax som koster ca. 80 kr boksen. Pleide å gå og få gjort det ca. en gang i måneden tidligere, så har lært meg hvordan det skal gjøres (og hvordan det IKKE skal gjøres--har vært hos et par som er mer amatører enn meg)--ville ikke prøvd meg selv uten å ha sett/følt det gjort. Nå er jeg student og har rett og slett ikke råd til å bruke flere hundrelapper på voksing hver måned. Selve vokseprosessen tar litt lenger tid når man gjør det selv og jeg får ikke med absolutt alle hårene, men de få som blir igjen tar jeg enten med pinsett eller høvel.

Resultatet blir mer enn bra nok og det koster meg ca. 20 kr per gang, så jeg er veldig fornøyd med å gjøre det på denne måten:)

Skrevet

Er det ikke flaut å ligge og skreve foran en vilt fremmed person?

Skrevet

Det bryr meg virkelig ikke. Det er jobben hennes, og i tillegg så lar iallefall hun jeg går til, meg ta på meg selv, og da er det enklere. Altså jeg holder på huden, og hun vokser og drar.

Skrevet

Er det ikke flaut å ligge og skreve foran en vilt fremmed person?

Absolutt ikke - det er ikke noe verre enn å gå til legen eller noe sånt.

Skrevet

ÆÆÆ, det hørtes vondt ut :( Guud, jeg blir bare mer og mer skremt jeg =(

- Y

Tjaa, poenget mitt er at det er vondt, men det går fort over.

Har ikke noe problem med å skreve, det er jo en profesjonell som jobber. Omtrent som å kle av seg hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...