Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har frem til nå brukt barberhøvelen og tar stort sett alt nedentil, men nå er jeg lei av at det begynner å stikke igjen etter en dag. Derfor har jeg lyst å forsøke å vokse der nede selv.

Ja jeg har skjønt at dette er vondt, men hvor vondt? Altså, er det verdt det? :P

Hvilke voks bruker dere, hvor kjøper dere den? Har dere dårlige erfaringer med noen?

Hva mer trenger jeg egentlig å vite? :D

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri ha vokset nedentil selv. Går til salong som vokser brasiliansk på meg, er veldig fornøyd. Det er vondt, men smerten er kortvarig. En behandler beskrev smerten som når noen "skyter" en gummistrikk på huden din, jeg syns den beskrivelsen passer godt.

Betaler i underkant av 400 kr per gang, vokser hver fjerde uke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det varierer hvor vondt det er, men siden jeg fortsetter å gjøre det, synes jeg det altså er verdt det. Helt klart.

Men jeg går til en salong. Du må ikke finne på å gjøre det på deg selv!

Skrevet

Jeg skal se om jeg finner noen salonger i området her. :)

Trodde kanskje det også var 'vanlig' å gjøre det selv, men det er det da tydeligvis ikke.

Skrevet

Ikke gjør det selv, du har ikke sjangs.

en ting å huske på når du tar brasilliansk voks, er at det er MYE vondere første gangen, enn behandlin nr 2,3,4 osv.

hos meg går det ca 6 uker mellom hver gang.

er veldig fornøyd med Wahwah :)

Skrevet

Jeg vokser bikinilinja mi selv, har vanligvis brukt veet sine strips, men nå sist brukte jeg brazilian hard wax, som faktisk var mye mindre vondt enn strips. Vet ikke om jeg hadde turt å vokse noe annet enn venusberget på meg selv.

Gjest Stinelin
Skrevet

Jeg går til salong, du klarer ikke å gjøre det selv. Det er vondt, men verdt det! Første gangen er alltid verst. Og smerten varierer ofte mellom ulike områder.

Jeg får alltid en latterreaksjon, fordi det er så himla vondt, samtidig som jeg synes det er komisk at jeg kan utsette meg for noe slikt.. Kan liksom velge om man griner eller ler, jeg velger å le. :ler:

Man må lide for skjønnheten :gjeiper:

Skrevet

har allid lurt på en ting, når dere vokser på salong, er det kun framsiden eller hele greia?

selv har jeg vokset fremsiden med veet strips for armhule og bikini. er veldig effektivt om man gjør det kjapt.

det er vondt, men det kan vær like så vondt å kutte seg med barberhøvelen! :S

Skrevet

Hele greien når det er brasiliansk :) (man kan jo så klart velge å ha en liten dusk igjen om man ønsker, men de fjerner alt hele veien bak)

Jeg vokser meg ca hver 5 uke, men har jeg en mnd hvor jeg har dårlig råd eller ikke får tid kan jeg også vokse bikini selv og bare stusse resten. Å vokse alt selv er uaktuelt for min del ;)

Skrevet

Ville det vert greit for en 19åring å gå på salong for dette?

Skrevet

Nei, det er 20års grense!

:ironi:

Skrevet

Nei, det er 20års grense!

Hvor vokser du da????

Det er jo tull. Om man kan stemme og kjøre bil som 18, kan man ikke fjerne hår fra underlivet som tyve???

Der jeg vokser er det nok ingen grense, men man bruker hodet. Vokser vel ikke folk under seksten tror jeg.

:ironi:

Skrevet

Haha, på bakgrunn av denne tråden følte jeg meg med ett veldig inspirert. Så jeg tok rett og slett og bestilte meg en time for brasiliansk voksing! Aldri gjort det før, men onsdag etter jobb skal jeg i ilden.

Noen av dere som har litt erfaring som vet om håret kan bli for langt, og om det da eventuelt klippes? Spurte resepsjonsdamen, men hun var ikke sikker. Og nå er det en stund siden jeg rensket opp der nede. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Det kan være smart å stusse så det er omtrent en cm - da er det lettere å få "tak" på det.

Lykke til :)

Skrevet

Takk! Jeg har enda et spørsmål jeg. Hvor lenge er området rødt og påvirket av voksingen?

Skrevet (endret)

*dobbel*

Endret av Suzy
Skrevet

Et par dager - det er lurt å ikke ha truser du er redd for på voksingen forresten - for du får olje på deg etterpå :)

Skrevet

kommer an på hvilke salonger du går på. en del har 18 års grense.

Skrevet

kommer an på hvilke salonger du går på. en del har 18 års grense.

Men dersom det er 18-årsgrense er det vel helt greit for en 19-åring å bestille time på den aktuelle salongen? Da kommer det ikke an på lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...