Gå til innhold

Politiets taushetsplikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at politet har taushetsplikt, men gjelder det uansett?

Hvis et av barna har rotet seg bort i det man kan kalle "en kjenning av politiet", er politets taushetsplikt da vanntett?

Jeg vet at denne personen har grov kriminell bakgrunn og mener at barnet mitt er i fare sammen med h*n. Kan jeg få opplysinger av politiet om hvor ille det er? Har de lov til å gi meg en advarsel uten å gå inn på detaljer i tidligere saker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Er vel litt så som så.

Begrensninger har dem, men de kan si at det stedet rommer en del kriminelle, at et område er sterkere belastet, men de kan ikke gå inn på enkeltpersonene og deres saker.

Skrevet

Jeg vil tro du kan få informasjon om hvorvidt barnet ditt er innblandet i noe, men ikke om kompisen hans er det.

Skrevet

Ja, det vil jo si at man er ganske hjelpesløs i en sånn situasjon. Det er jo bare å vente på at det skal skje noe. Dette har jo noe med sikkerheten til de andre barna og resten av familien også.

TS

Skrevet

Ja, det vil jo si at man er ganske hjelpesløs i en sånn situasjon. Det er jo bare å vente på at det skal skje noe. Dette har jo noe med sikkerheten til de andre barna og resten av familien også.

TS

Jeg forstår godt at du er fortvilet. Men jeg forstår likevel ikke hva du mener hadde blitt bedre av at du fikk informasjon om denne personen. Ville h*n blitt mindre farlig for ditt barn av det?!?

Du må ta tak i situasjonen rundt DITT BARN og ikke bekymre deg så mye for detaljene rundt denne andre personen.

Skrevet

Jeg forstår godt at du er fortvilet. Men jeg forstår likevel ikke hva du mener hadde blitt bedre av at du fikk informasjon om denne personen. Ville h*n blitt mindre farlig for ditt barn av det?!?

Du må ta tak i situasjonen rundt DITT BARN og ikke bekymre deg så mye for detaljene rundt denne andre personen.

Helt enig med deg. Skal love deg at fokuset har vært der, men det er veldig vanskelig når venner og kjæreste betyr alt. Da snakker jeg til døve ører. Problemet er at mitt barn er myndig og vil ikke høre på meg. H*n sier at denne personen er ute av det miljøet, men jeg har fått høre at h*n ikke er det og at jeg må gjøre noe. Mine kilder er noen som kjenner denne personen godt og jeg tror ikke de har noe grunn til å lyve. Jeg vet også at noen har sett politet ringe på i hybelen de bor i.

Jeg tror mitt barn vet dette veldig godt, men lyver for meg for at jeg ikke skal mase og for å beskytte kjæresten. Jeg er redd for at søsken skal bli dratt inn i dette også.

Skrevet

Problemet er at mitt barn er myndig og vil ikke høre på meg.

Hvis din sønn eller datter er myndig, og ikke vil høre på deg, er det faktisk ingenting du kan gjøre bortsett fra å være der for han/henne.

Skrevet

Hvis din sønn eller datter er myndig, og ikke vil høre på deg, er det faktisk ingenting du kan gjøre bortsett fra å være der for han/henne.

Ja, det er lite jeg kan få gjort og dette er veldig fortvilende. Jeg håper jeg er der som en støttende mor, men jeg godtar ikke at kjæresten blir med hjem pga yngre barn. Det er nok noen som mener jeg svikter allerede der, men jeg vil at de skal vokste opp i et trygt hjem. Jeg har sett denne personen ved et par anledning og da har h*n vært tydelig påvirket og sløv. Dette er ikke noe jeg vil utsette mine yngre barn for.

Politiet/barnevern kunne vel gitt meg råd hvis barnet var umyndig, men nå står jeg nok veldig alene om det. Desverre.

Skrevet

Politiet har egne folk som driver med forebygging.

Ta kontakt med politistasjonen i nærheten av deg, og få en samtale med en av disse.

Skrevet

Politiet har egne folk som driver med forebygging.

Ta kontakt med politistasjonen i nærheten av deg, og få en samtale med en av disse.

Signerer.

Forebyggende har endel med ungdommer (ungevoksne) også etter de er 18 år. Ta kontakt med politiet i ditt nærområde og be om å få snakke med noen på forebyggende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...