Gå til innhold

Er det farlig å bade i klorvann når man er gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er greit å bade i klorbasseng når man er gravid. Tenker på bakterier og sånn?

Litt grønn på dette her :fnise:

Er lærer og har svømming hver 3.uke. Har ikke fortalt de på jobben om graviditeten, og vil ikke gjøre det før etter 12.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være farlig?

Er det farlig for alle oss andre også da, vi som ikke er gravide?

Hva slags bakterier snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bakterier du er redd for så er vel vann uten klor farligere. Klor dreper bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal kun unngå å bade de siste ukene før fødsel (ihvertfall hvis slimproppen har gått), og 6 uker etter fødsel, pga infeksjonsfare.. :)

(Eller, hvis du har hatt problemer med blødninger, skal du vel helst unngå å bade også, ihvertfall hvis man ikke vet hvor blødningene kommer fra, eller hvis de kommer fra livmoren/livmorhalsen, da det kan være litt åpent opp til livmoren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vannet lukter klor betyr det forresten at det er for lite klor i vannet, så da kan det være mye bakterier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis det var et dumt spørsmål, men som sagt så er jeg litt grønn.... (Og jeg irriterer meg veldig over frekke spørsmål til uvitende gravide. Da kan man kanskje heller la være å svare?)

Takk til deg siste. Jeg har nemlig lest noe om dette for leeenge siden, og husket ikke helt. Da var det sikkert de siste ukene jeg las om den gangen også :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår det slik at du er "nygravid"?

Om så, så fikk jeg beskjed om å være forsiktig med bading i offentlige basseng før uke 12-13. Dette er fordi livmorhalsen (?) ikke er skikkelig lukket før den tid og bakterier i verste fall da kan komme opp i livmoren.

Husker ikke helt nøyaktig detaljene, men det finnes sikkert informasjon angående dette på nett.

Ellers er det riktig at man ikke bør bade ca 3 uker før fødsel, spesielt ikke om slimproppen har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på bassengtrening for gravide på slutten av svangerskapet (og helt til termindato) på grunn av bekkenløsning. Anbefalt av lege og jordmor og i regi av fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bade når du har lyst, både i sjøen og i klorvann, helt fram til du skal føde såfremt svangerskapet har utviklet seg normalt og du ikke lekker fostervann.

Svømming gjør godt for de fleste gravide ettersom vannet holder kroppen oppe og derved avlaster ben og ledd.

Lengre opphold i badstu eller spesielt varme bad bør du unngå for det kan medføre overoppheting av fosteret.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_fireboard&Itemid=450&func=view&catid=1&groups_only=0&id=40935&a=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 år senere...

Er ikke farlig å bade frem til fødsel, så fremt vannet ikke har gått. 😊👍🏻 Du kan bare kose deg masse i vannet.😊👍🏻

Og til Alle dem som da kommer med ufine og frekke kommentarer til en uviten gravid…. Skjerp dere! Når noen spør om noe så er det fordi dem ikke vet! Da svarer man høflig og ikke med en frekk attitude og kommentar!!! 
Vær litt voksen å bruk hue! Nettvett er en fin ting!! 

Hilsen Høygravid, kommende 3 barnsmor! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HegeAngel skrev (9 minutter siden):

Er ikke farlig å bade frem til fødsel, så fremt vannet ikke har gått. 😊👍🏻 Du kan bare kose deg masse i vannet.😊👍🏻

Og til Alle dem som da kommer med ufine og frekke kommentarer til en uviten gravid…. Skjerp dere! Når noen spør om noe så er det fordi dem ikke vet! Da svarer man høflig og ikke med en frekk attitude og kommentar!!! 
Vær litt voksen å bruk hue! Nettvett er en fin ting!! 

Hilsen Høygravid, kommende 3 barnsmor! 😉

Hvordan fant du denne tråden? Den er ti år gammel 😅

Anonymkode: 36c42...a52

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...