Gå til innhold

Gourmet-trening - fra slapp til kjapp

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Gartulerer med bok- og lykke til med RYP! Skal sjøl testa det utpå nyåret, så bra å følga dåkke som er på bølgen allerede. Du er jo allerede kjempesterk (misunnelig, eg???), og no blir du vel reine amasonen!!!

Kos deg på trening i dag- vi avventer rapport! :)

Trivelig Mim, at du er innom! :) Jeg er kjempespent på hvordan dette skal gå. Registerer at jeg skal klare 70 kg i knebøy siste økta i uke 6 :gjeiper: Vi får ta bare en uke av gangen tenker jeg :ler:

Håper formen din er bedre! :) Helt fantastisk at den plaster-på-såret-halv-pris på personlig trener måtte utgå pga av forkjølelse da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En uke av gangen ja! Men fantastisk godt å tenke på at vi skal bli sterkere, strammere og bedre trent!! Det er jo gull :jepp:

Du skal se vi kommer i mål!

Spent på å høre hvordan dag 1 har utartet seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt 1 unnagjort med glans! :nigo:

Det ble jo mye senere enn jeg hadde tenkt så nå må jeg bare forte meg å se på finalen av ungkarskvinnen som jeg tok opp i går før jeg må legge meg :ler:

Mer utfyllende kommer i morgen tidlig! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Ålreit, da føler jeg at jeg har litt mer tid til å skrive, selv om jeg sitter på jobb :gjeiper:

Gårsdagens trening gikk veldig bra syns jeg. Jeg var faktisk litt nervøs før jeg kom dit siden jeg skulle trene alene og alt. Masse mer folk enn i helgene også :forvirret:

Men etter litt mer tid på tredemølla en planlagt fordi knebøy-stasjonene var opptatt så var jeg i gang med Ipod på øret :digge::nigo:

Oppvarming:

15 min rask gange 6,8 km/t 5 % stigning.

Knebøy:

I henhold til program.

40 kg x 12

40 kg x 12

40 kg x 12

Strakmark:

Dette er jo utenom programmet, og egentlig skulle jeg ta 32 kg.Men det er vanskelig å finne 1 kg's vekter... :sjenert:

35 kg x 12

35 kg x 12

35 kg x 12

Benkpress:

I henhold til program, men ett sett ekstra

28 kg x 12

28 kg x 12

28 kg x 9 (det er tungt nok ja :gjeiper: )

Sittende Roing, smalt grep, kabelmaskin:

Programmet sa 28 kg x 12, 2 sett. Men her er det jo 5 og 5 kg.

30 x 12

30 x 12

30 x 12

Og så er vi over i den tøffeste avdelingen hvor de mer eller mindre sterke gutta står laina opp på rekke og rad foran speilet :ler:

Arnold press:

Jeg syns denne er vanskelig. Teknikken er ikke helt 100 %, men jeg kommer dit :) Programmet sa 6,4 kg, 2 sett.

7 x 12

7 x 10

7 x 9

Tricps manualer på flatbenk:

Det var brodern som viste meg denne, som den aller aller beste øvelsen for triceps. Hvor man ligger flatt på benk og med armene strake ca ti over 12, og bøyer i albuleddet. Jeg var jo fortsatt støl etter søndagen.... Og er enda mer støl i dag :fnise:

Programmet sa 5,4 kg x 12, 2 sett.

6 kg x 10

6 kg x 8

6 kg x 6 :dåne:

Biceps curl, scottcirl:

Litt usikker på denne :sjenert: Dessuten så syns jeg ikke jeg ser noe bra ut når jeg tar denne. :flau: Fordi bakre arm blir jo presset mot støtten liksom, og det ser ut som jeg fett-kladder til armer :sur: Vel, programmet sa 16 kg x 12, 2 sett

18 kg x 12

18 kg x 11

18 kg x 9

Mage:

4 minutter med situps, planker og sideplanker :)

Tid brukt totalt: 1 time 15 minutter.

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra trening, mer enn vel gjennomført , første gang alene og alt! ;) Hva er favorittøvelsen din? tricepsen tyngst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinka! :trene:

Noen spesiell grunn til at du tar flere sett enn programmet sier?

:sjenert: Tja, nei... jeg er jo liksom så godt i gang da når jeg holder på.. og tenker at jeg kan jo ligge litt på forskudd i forhold til programmet.. Er det dumt? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra trening, mer enn vel gjennomført , første gang alene og alt! ;) Hva er favorittøvelsen din? tricepsen tyngst?

Hmm.. :klø: Jeg liker veldig godt strakmark, og benkpress.. og vanligvis biceps også.. Triceps og skuldre er yukk! :fnise:

Hva er dine favoritter? :)

Dere andre som er innom - hva liker dere best og værst?

:skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg, skulle jo tro at de har gjort det sånn for å ikke overbelaste nå i starten, evt. fordi det er såpass mange reps at 2 set holder på de mindre øvelsene. Men jeg vet ikke jeg altså.. :)

Jeg er veldig glad i benkpress, da føler jeg meg sterk! Markløft også. Ellers er jeg glad i mange "koseøvelser", som triceps og sidehev og andre småting som man tar på slutten :trene: Generelt glad i å løfte vekter altså!

Ops jeg glemte verst. Verst er mage (kjedeliiig) og knebøy når man har en dårlig dag :gjeiper: Biceps er også kjedelig..

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg er knebøy litt sånn både og. Kan være for jævlig på en dårlig dag som du sier. Men på en bra dag; Fantastisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, helg i morgen! :biggrin:

Jeg skal sove :sove: I hvert fall 8 timer, 2 netter på rad - helst mer :Nikke:

Kjære skal på noe festligheter med noen eldgamle kompiser i morgen (bydels-reunion faktisk) så hos meg blir det 100 % jentefredag. Planen min er som følger:

Rett hjem etter jobb. Hive på meg treningstøy, styrte en YT mellommåltid og så på SATS.

Da blir det RYP økt 2 helt i følge planen (uten ekstra serier) også skal jeg på tredemølla en halvtime etterpå for å kjøre i gang kondisen skikkelig :digge::trene:

:spise: Banan og YT proteindrikk

Så skal det dusjes :dusje: også skal det farges vipper og bryn, og så skal det legges fukt-maske :sminkedokke: Og så er det på med kosebuksa og hettegenser'n og lages noe godt/enkelt/sunt, f.eks omelett eller eggerøre og laks ;)

Og så er det rett ned på sofaen, med maten foran TV'n og jeg skal se sex & city 2 også, selv om jeg vet den er elendig :ler:

Kjenner jeg gleder meg nå :nigo:

Må forresten huske å legge inn noe mer tøff løfte-musikk på spillelista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhhhhh!!! jeg må få tak i sex and the city 2 så kan jeg se den i morgen ;) ;) ;) sambo stikker også ut, på jobbting. Kanskje jeg tar en lett løpetur også, dersom været er greit..

sparer meg til lørdagens ryp styrke og ryp kondis, i grunn.. Powering up!! :trene:

Høres ut som en digg fredag du foran deg, snuppa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhhhhh!!! jeg må få tak i sex and the city 2 så kan jeg se den i morgen ;) ;) ;) sambo stikker også ut, på jobbting. Kanskje jeg tar en lett løpetur også, dersom været er greit..

sparer meg til lørdagens ryp styrke og ryp kondis, i grunn.. Powering up!! :trene:

Høres ut som en digg fredag du foran deg, snuppa! :)

Mmm.. :) Tror det er litt viktig å holde hviledagene hellig :fnise: I hvert litt hellig ;) Nå har jeg hatt hvile både i går og i dag, men det tror jeg har passet kroppen godt. Er fortsatt støl i de tricepsene, skulle tro jeg aldri hadde trent dem før i det hele tatt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, for en herlig helg du har i vente, Line!

Litt morsomt det med knebøyen. Spennende også. Man tenker liksom; blir det bra eller dårlig denne økten mon tro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt 2, uke 1 gjennomført :sjenert:

Litt av et anti-klimaks i dag i grunn. Jeg hadde så fokus på hva jeg skulle, og så så frem til hvor bra jeg skulle føle meg - men når jeg kom i gang var det tungt, tungt, tungt :dåne:

8 min oppvarming på mølle, rask gange 5 % stigning

Knebøy

Skulle ta 42,5 kg. Jeg fant ikke 1,25 kg'sene så prøvde meg på 45 kg. Tok av etter første settet :gjeiper:

45 x 12

40 x 12

40 x 12

Strakmark

(34 kg)

35 x 12

35 x 12

35 x 10

Benkpress

(30 kg)

30 x 12

30 x 8

30 x 5

Roing (30 kg)

Trodde jeg skulle ta 35 kg, men syns det virka litt veldig tungt så etter første settet måtte jeg kikke på lappen :fnise:

35 x 12

30 x 12

Biceps (17 kg)- jeg skal bytte til manualer eller stående stang :sur:

18 x 12

18 x 8

18 x 4

Arnoldpress (6,8 kg) Dagens beste :nigo:

7 x 12

7 x 12

Triceps (5,8)

6 x 10

6 x 7 :snurt: Skal bytte øvelse her også. Om noen av dere har lyst å prøve denne hjemmelagde varianten av lillebror so be my guest :Nikke::ler: FAder assa. Flatt liggende, ikke med armene rett opp og franskpress mot pannen - men armene litt lenger bakover enn rett opp (ca 10 over hel liksom) og så 90 grader bøy til du er bak hodet.

Mage 4 min. Sit ups, planker, sideplanke.

Og så skulle jeg jo liksom løpe da.. :sukk: Men jeg var så veldig veldig sliten :dåne: Jeg tenkte for meg selv, la oss prøve da - 20 min om ikke annet. Satte i gang, men så føkka mølla med meg og ba meg løpe når jeg ville få igjen pusten så jeg ga opp :cry:

Huff :fnise: Det er jo ikke krise. Kan godt hende jeg hadde litt lite energi å gå på. Hadde jo ikke spist siden lunsj (2 brødskiver kl 1130) så mellommåltid kl 15 med banan + eple, så YT mellomdrikk før trening kl 18... :filer: Hva tror dere?

Jeg hadde et øyeblikk svært liten tro på at RYP var noe for meg, men jeg skal ikke kaste inn håndkleet riktig ennå :ler:

Kjære hadde brukt opp alt vannet i dusjen, så min ble relativt kort kan dere si :sjokk:

Men nå skal jeg lage kylling, scampi pad thai curry kokosmelk med brekkbønner, paprika og fullkornris ;):spise: Og se jentefilm :nigo:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pad thai!!! My all time favorite! ;)

fant ikke sex and the city2 idag, så ble Mamma Mia i stedet... Holder på, med liten pause i midten.

Litt rar i hodet av et glass hvitvin.. OMG! Det er freddan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj så kjedelig med en dårlig dag! Men det har vi vel alle innimellom, merker veldig godt at styrken går opp og ned etter dagsformen, hvor mye søvn man har fått og hvor mye man har spist.. :) Godt at du ikke gir opp!

(er det denne du tenker på forresten?)

Kos deg masse i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pad thai!!! My all time favorite! ;)

fant ikke sex and the city2 idag, så ble Mamma Mia i stedet... Holder på, med liten pause i midten.

Litt rar i hodet av et glass hvitvin.. OMG! Det er freddan!!!

Herlig med helg! :ler:

Vi pleier å leie oss 3 filmer hver helg som vi har 1 uke, så planen i går var egentlig at kjære skulle ta med seg filmene når vi dro på morningen for så å leie city2 til meg, men så glemte vi det i stresset. Men søte kjære kjøpte den til meg i overraskelsesgave :nigo::hjerte:

2 timer og 15 min med terningkast 1 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så kjedelig med en dårlig dag! Men det har vi vel alle innimellom, merker veldig godt at styrken går opp og ned etter dagsformen, hvor mye søvn man har fått og hvor mye man har spist.. :) Godt at du ikke gir opp!

(er det denne du tenker på forresten?)

Kos deg masse i kveld!

Den du linker til der er jo vanlig franskpress. Den jeg snakker om er lik (men med manualer) bortsett fra at du skal ha armene strake enda lenger bakover... og så bøyer i albuleddet helt til armene er faktisk bak hodet... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...