LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 #1 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Da åpner jeg en ny dagbok. En treningsdagbok! Jeg meldte meg inn igjen på sats i August i år etter nesten 2 års pause. Og har frem til nå trent styrke i sal (Sats power) 3 ganger i uken. På bare 4 uker var jeg tilbake på de vektene jeg tok tidligere, men så stagnerer det. Jeg har en stund hatt lyst til å løfte tyngre med færre reps + at jeg ville kunne styre tidspunkter for trening selv, og ikke være avhengig av sal-timene Jeg har lest mange av deres treningsdagbøker her inne og blir veldig inpirert av det og underveis så dukket det opp RYP. Tror dette programmet passer utmerket! Flere innlegg følger. Ønsker alle velkommen! Endret 12. november 2013 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg gjør det enkelt og limer inn innlegget fra i går fra min hoveddagbok Skrevet i går, 15:22 Da har jeg vært på SATS treningsveiledning for å komme i gang med RYP-programmet mitt. Jeg hadde egentlig en forventning om en sånn personlig trener-light-versjon... eh... men det kan man vel ikke helt kalle det :gjeiper: Litt skuffende syns jeg, han hadde dårlig tid - hadde såvidt tid til å vise meg stedene jeg kunne utføre de øvelsene jeg skal og det var kun på et par steder jeg fikk prøve selv så han fikk jeg se at jeg gjorde det riktig. Konklusjon: Jeg fikk testet noen av maks 10 RM, men ikke alle. Jeg syns det er uoversiktlig, er heller ikke husvarm og føler meg litt lost. Blir veldig lite effektivt syns jeg. Jeg må prøve en gang til, men neste uke blir det nok styrke i sal som vanlig. Men! NOe positivt var det da . Jeg var 25 minutter på tredemølla for å teste ut intervaller. Jeg har hatt angst for å løpe for jeg er litt tung (70 +), men det gikk overraskende bra Jeg "disset" ikke så mye som jeg fryktet Nå fikk jeg ikke til å stille intervallene på 4 min + 3 + 4 etc, tror det ble 2+2 min - men jeg fikk virkelig opp pulsen når jeg løp 8,7 km/t og 2 % (?) stigning, også gikk jeg raskt 6,7 km/t i "pausene" Andre som pleier å løpe syns sikkert dette er peanuts, men jeg er veldig fornøyd Det er jo en start da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) RYP - Release Your Potential (Jeg liker navnet veldig godt! ) 10 RM Knebøy (i stativ) 40 kg Skråbenk manualer, vingla så fælt at jeg gikk over til vanlig benkpress :gjeiper: Benkpress (i stativ) 35 kg Roing i maskin - 35 kg Arnold press manualer - 10 kg (liker ikke manualer!) Bicepscurl manualer - 7 kg vingler veldig og svakere på venstre enn høyre Triceps nedtrekk - 25 kg (nedtrekk, heter det det?) Mage - fikk ikke sjekket ut Jeg må sjekke ut disse en gang til føler jeg. Og muligens tilpasse litt. Har veldig lyst til å bytte biceps manualene med stang altså... Også vil jeg legge til strakmark Og angående knebøy i stativet... -jeg blir veldig "bak-tung" og lener/støtter meg mot stativet når jeg er nede. Er dette normalt eller? Det var veileder som sa jeg skulle stå såpass langt fremme liksom. For jeg ville helst vært litt lenger bak sånn at jeg fikk bedre balanse nede.. Planen nå er at jeg trener styrke i sal som vanlig mandag og onsdag denne uka, og så får med meg lillebror på trening i helga igjen. Han har peil Også skal jeg kjøpe pulsklokke! Endret 31. oktober 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. oktober 2010 #4 Del Skrevet 31. oktober 2010 Så fint at du er i gang, gratulerer Kjedelig med dårlig hjelp på treningssenteret da, burde jo klare å vise deg riktig teknikk og få deg til å føle deg komfertabel på senteret! Blir bra å få med lillebror til helga da, så kommer du skikkelig i gang med programmet uka etter Noen grunn til at du ikke kjører benkpress og knebøy med frivekter? Du kommer til å få mye bedre utbytte av det hvis du bytter ut smith-maskinen, selv om du da kanskje må ned på vekter og terpe litt ekstra teknikk til balansen sitter.. Det at du lener deg på stativet i smith kan være at du har litt dårlig balanse i bunn, eller at den fastsatte løftebanen i stativet ikke passer for kroppen din. Frivekter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 31. oktober 2010 Facts and Goals Jeg er 37 år og kropp kommer ikke gratis lenger Jeg har en typisk pærefasong veier ca 75 kg og er 170 cm høy. Litt i overkant kg-messig. Fordelen min er at vekten fordeler seg relativt jevnt bortsett fra hofte/lår partiet, og jeg føler meg ikke "feit", men litt tung. Jeg har ikke vekt da jeg ikke vil være fanatisk opptatt av verken vekt eller kalorier. Jeg tror på idèen om føle seg bra og være glad i sin egen kropp Men, jeg liker resultater og har derfor målt et par essensielle punkter på kroppen: Midje (på det smaleste) 78 cm hofter (på det bredeste) 101 cm Lår (på det bredeste) 66 cm Målet mitt er en sterkere og mer oppreist kropp. Mer energi og livsglede! ....og sprettrumpe, smal midje og tydelige skuldre og biceps. Helt konkret så vil jeg at vekta skal nærmere 70 kg, midjen på 74-75 og lår på 61-62 cm. Om kosthold: Jeg tenker at målene mine over står litt i stil til kostholdet mitt da.. Hadde jeg valgt å gå på RYP-dietten så kunne jeg sikkert ha klart å havne på 60-tallet et sted. Men jeg har jo ikke kalt meg Linegourmet for ingenting Og fløte og rømme må man bare ha i maten når lekre retter lages innimellom :gjeiper: Totalt sett anser jeg meg selv til å ha et sunt og normalt kosthold. Jeg kan kutte ut godmorgen-youhurten jeg spiser til frokost med noe bedre, f.eks havregrøt. Og jeg bør klare å kutte litt ned på middagsporsjonene. Syns knyttneve kjøtt/fisk og knyttneve langsomme karbohydrater og masse grønnsaker er greie kjøreregler Vi får ta det litt etter litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 31. oktober 2010 Så fint at du er i gang, gratulerer Kjedelig med dårlig hjelp på treningssenteret da, burde jo klare å vise deg riktig teknikk og få deg til å føle deg komfertabel på senteret! Blir bra å få med lillebror til helga da, så kommer du skikkelig i gang med programmet uka etter Noen grunn til at du ikke kjører benkpress og knebøy med frivekter? Du kommer til å få mye bedre utbytte av det hvis du bytter ut smith-maskinen, selv om du da kanskje må ned på vekter og terpe litt ekstra teknikk til balansen sitter.. Det at du lener deg på stativet i smith kan være at du har litt dårlig balanse i bunn, eller at den fastsatte løftebanen i stativet ikke passer for kroppen din. Frivekter! Å, så herlig at du allerede er innom Kongulu! Grunnen til stativ-valget er vel egentlig mest usikkerhet når jeg skal løfte ca dobbelt så tungt som jeg er vant med. Og føler meg tryggere liksom i stativet da...da kan man bare kjapt lempe vekta på en knagg om det blir for tungt.. Men som du sier, jeg er jo vant med frivekter i utgangspunktet så det kan godt hende jeg går over til det. Det kjennes i hvert fall ut som noe ikke er helt riktig på knebøyen i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. oktober 2010 #7 Del Skrevet 31. oktober 2010 Skjønner deg godt ang. sikkerheten, men du blir fort vant til det altså! Balansen og støttemuskler og slikt får kjørt seg godt i vanlig knebøy, mens du ikke får brukt de i smith. Samme med benkpress, du kan ta en god del mer i smith i begge øvelsene, men trener færre muskler. Siden du har erfaring med knebøy fra timene så går det nok bra! Vi høres veldig like ut kroppsmessig, jeg er like høy som deg og veide det samme når jeg begynte å trene. Nå har jo jeg egentlig ikke gått ned stort før nå i det siste, men cm har gått inn og buksestørrelsene blitt mindre. Tror du gjør bra i å ikke fokusere så mye på vekta Enig med maten også, jeg bruker konsekvent smør og fløte og slikt når jeg lager middag. Skal det være så skal det være, selvom jeg ikke vil kalle meg selv en gourmet kokk Tror dette skal gå bra jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 31. oktober 2010 #8 Del Skrevet 31. oktober 2010 Så morro at du også hiver deg på RYP-bølgen! Jeg syns også det var mye lettere å ta knebøy i stativ, men skal likevel prøve meg på fri. Da blir det mindre vekter, men har likevel tro på at det gir bedre trening for kroppen. Gleder meg til å høre og se hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 31. oktober 2010 Tror du gjør bra i å ikke fokusere så mye på vekta Enig med maten også, jeg bruker konsekvent smør og fløte og slikt når jeg lager middag. Skal det være så skal det være, selvom jeg ikke vil kalle meg selv en gourmet kokk Tror dette skal gå bra jeg! Herlig å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 31. oktober 2010 Så morro at du også hiver deg på RYP-bølgen! Jeg syns også det var mye lettere å ta knebøy i stativ, men skal likevel prøve meg på fri. Da blir det mindre vekter, men har likevel tro på at det gir bedre trening for kroppen. Gleder meg til å høre og se hvordan det går! Ja, ikke sant?! Virker som RYP-bølgen sprer seg som ild i tørt gress Har du også dagbok? Utrolig givende å snakke med folk med samme interesser syns jeg. Veldig motiverende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #11 Del Skrevet 1. november 2010 Velkommen med ny dagbok! Her skal jeg følge med altså Jeg synes du skal få hjelp av broren din med knebøyen, enten det er i smith eller frivekter. Syntes det hørtes rart ut at du lener deg på stanga. Ikke at jeg er noen ekspert altså! Helt enig, det er veldig motiverende å holde hverandre oppdatert her Ville ikke på trening i dag tidlig, men dro likevel. For tenk så flaut å fortelle dere at jeg ikke gadd! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. november 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 1. november 2010 Helt enig, det er veldig motiverende å holde hverandre oppdatert her Ville ikke på trening i dag tidlig, men dro likevel. For tenk så flaut å fortelle dere at jeg ikke gadd! Lykke til Nemlig! __________________________ 1 time styrke i sal unnagjort Jeg var litt inspirert av snart forestående RYP-program, så slang like godt på 5 kg ekstra på knebøy, og 3 kg ekstra på de andre store muskelgruppene ....ok, det var litt tungt og jeg måtte skippe en rep eller 2 :gjeiper: Men veldig god innsats i dag Brodern er booket til søndag for sosial trening og RYP-start Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #13 Del Skrevet 1. november 2010 Flink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 1. november 2010 #14 Del Skrevet 1. november 2010 Du slang like gjerne på litt ekstra kg ja?! Høres ut som en hyggelig "date" med brodern forresten. Og du, må gjerne dele litt middagstips og sånt viss du føler for det! Trenger alltid litt inspirasjon Jeg driver med sånn "handle-en-dag-i-uka-policy", så sitter hele uken og funderer på middagstips for neste uke..haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. november 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 2. november 2010 Og du, må gjerne dele litt middagstips og sånt viss du føler for det! Trenger alltid litt inspirasjon Jeg driver med sånn "handle-en-dag-i-uka-policy", så sitter hele uken og funderer på middagstips for neste uke..haha! Jeg prøver også å handle for hele uka - eller ikke hele, fra søndag til torsdag (så har sambo ansvar for resten ). Jeg vil selvsagt dele middagstips, spesielt de sunne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. november 2010 #16 Del Skrevet 2. november 2010 Hei--gratulerer med ny treningsdagbok! Liker navnet-- gourmet trening hehe. Litt ekslusive pushups fulgt av salmalaks med lime RTP høres spennende ut! Skulle ønske programmet lå klar til meg, jeg synes det er ork med disse RM greiene. har du erfaring med vekter fra før av?' God kveld til deg forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. november 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 2. november 2010 Dagens middag: Ovnsbakte rotgrønnsaker med Quinoa og bønner ingredienser (2 pers): 2 gulrøtter halv sellerirot 1/4 kålrot 1 rødløk 4 fedd hvitløk olivenolje salt/pepper/krydderurter 1 dl Quinoa 300 gram bønnemix Del grønnsakene i staver, løken i båter. Finnhakk 1 fedd hvitløk og behold de andre 3 hele. Legges i ildfast form med sprinklet olje over og krydder. 230 C grader i ca 20 min. Bruk gjerne varmluft. Snu på grønnsakene halvveis. Skyll 1 dl quinoa i varmt vann. Kok opp 2 dl vann med 1/4 buljongterning. Tilsett quinoa og la koke under lokk på svak varme i ca 15 min. Skyll ca 300 gram bønner (mix på boks)i kaldt vann og tilsett quinoa'n når den er ferdig. Skvis 1 halv sitron, tilsett litt olje (ca 3 ss). Smak om den er passe salt. Bland inn friske krydderurter, f.eks timian, persille, oregano. Ta ut grønnsakene og bland inn quinoa med bønnene. Spis, bli glad, mett og happy Jeg tror man med hell kan smuldre litt fetaost over grønnsakene om man ønsker mere smak (men jeg gadd ikke gå på butikken å kjøpe ) Man kan også fint bruke andre typer grønnsaker. F.eks aubergine, squash, tomat etc.. Det er no limits Jeg prøvde å lete etter et representativt bilde, men fant ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. november 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 2. november 2010 Hei--gratulerer med ny treningsdagbok! Liker navnet-- gourmet trening hehe. Litt ekslusive pushups fulgt av salmalaks med lime RTP høres spennende ut! Skulle ønske programmet lå klar til meg, jeg synes det er ork med disse RM greiene. har du erfaring med vekter fra før av?' God kveld til deg forresten Hallaisen Aurelia Ja, gourmetmat kan jo være sunt i blandt også Ja, det er litt masete med å finne 10 RM, men samtidig så er det jo logisk å finne sitt utgangspunkt også. Jeg har trent en del styrke i sal (både på elixia og sats), men ikke heavy weight lifting i treningsrommet med gutta Er veldig spent på hvordan det går. Føler meg foreløpig veldig avhengig av intruktør, flere som gjør det samme, og høy musikk. Men dette skal gå! Og nå har jeg jo flere som gjør det samme her Bli med du også! Det var jo hos deg jeg hang meg helt opp på å lese om RYP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. november 2010 #19 Del Skrevet 2. november 2010 tror absolutt jeg VIL, må bare få ut fingeren.. Har fremdeles litt Elixia-motvilje etter episoden der de pussa opp senteret (ikke vært der siden). Men styrketrening og FREMGANG høres flott ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. november 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 3. november 2010 Styrke i sal i dag Jeg fortsatte med mine 5 ekstra kg på knebøy og 3 ekstra på de andre store muskelgruppene, og det slo meg aldri så lite: For å oppnå denne godfølelsen, yess-følelsen, lykkefølelsen.... det handler vel i bunn og grunn om kroppslig fremgang - gjør det ikke det da? Så selvsagt var kroppen mer mottakelig mot ekstra kg nå, enn på mandag - og det liker vi jo å kjenne! Koste meg - jeg var sterk med mellomgulv som betong! Gleder meg til å komme igang med RYP Resultater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå