Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har tenkt til å reise til Thailand, men vi vet ikke helt hvor vi vil reise.

Vi vil at det skal være mulighet for å ligge på stranda for å bade og slappe av, mulighet til å reise på utflukkter og at vi kan shoppe litt.

Så kom med tips på hvor vi kan reise og gjerne med hva som kan gjøres.

Skrevet

Koh Samui Chaweng beach

Krabi Ao Nang

Koh Chang White sand beach

Liker dere charterferie i syden er jo Phuket noe å tenke på ;)

Koh Samet

Koh Lanta

Phi Phi øyene

Skrevet (endret)

Shopping og uteliv i Bangkok!

Kos og strandliv på Ko Lanta..ta fly til Krabi og båt ut til Ko Lanta, masse fine strender å velge mellom, god sjømat og hyggelig stemning. Kan anbefale feks Laguna beach resort på Klong Dao og Lanta Miami på KLong Nin. Fra Krabi eller Ko Lanta kan dere øyhoppe litt, Andamanhavet har masse nydelige steder:)øyhoppetips..

Ellers er Ko Chang en fin øy, og Ko Samet et lite paradis ikke langt unna Bangkok.

Endret av gladidag
Skrevet

Ååå, sambo og jeg skal til Thailand i februar i 16 dager med hans familie. Men husker ikke hvor det var vi skulle :klø:

Skal prøve å finne ut! Hans foreldre har vært der før, og sier at det var helt utrolig :jepp: var noen øyer osv..

Skrevet

Khao Lak er fantastisk! En liten by nord for phuket :) Ikke så mye shopping der, men er bare er bare litt over en times kjøring til Phuket ! Så om dere for det meste vil slappe av å ha det koselig anbefaler jeg det :)

Skrevet

Jeg stemmer på Phi Phi eller Ko Samui. Har vært flere steder i Thailand, og var der jeg likte meg best. Var kanskje penest på Phi Phi.

Skrevet

Takk for mange tips. Gjør det litt lettere med å bestemme seg:)

Hvor mye lommepenger burde man regne med? Skal være det i 2 uker.

Skrevet

Hei

Jeg sitter i SAS loungen i København nå og venter på neste fly som går til...Bangkok ;-) Kona og jeg skal dit på ferie og denne gangen skal vi være 4 dager i Bangkok først og deretter 10 dager på Krabi. Men ør har vi også kombinert Bangkok og Samui og Bangkok og Phuket. Dersom du ikke har vært i denne delen av verden før vil jeg anbefale et stopp i Bangkok...det er ganske anderledes enn hjemme ;-) Jeg har lagt ut noen reisebrev på hjemmesiden min (se signatur)...kanskje du kan finne noen gode tips der? :-)

Gjest redstar
Skrevet

Hua hin var bra:) Super shoppingmuligheter, fine strender(men litt mye folk og hester) men det finnes noen hvor du er mer alene:)

Elefant ridningen er rett i nærheten, og du har også Apefjellet:)

Jeg likte meg veldig godt i huahin.

Og om du skal til Bangkok så MÅ du innom Buddah tempelet og det flytende markede, det var det som var Thailand for meg, ivertfall det flytende markede:)

Ha en super fin tur, og husk å ikke pakke med mer enn det viktigste, man kjøper aaaaalt der nede:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg skal også til Thailand, så slenger meg på denne tråden.

Jeg skal reise alene, og har begynt å sjekke hotell og hotels. Tenker å være noen dager i Bangkok, og vil veldig innom phi phi øyene.. Ellers vet jeg ikke så mye mer.

Skal være der fra en mnd til 6 uker.. ikke helt klart å bestemme meg enda.

Er det noen som har noen hotell/hostels tips i Bangkok og phi phi øyene? Jeg har tittet litt, og ser ut som at på de fleste hostels må jeg betale for to personer dersom jeg ønsker privat rom, selv om jeg bare er en! Er det virkelig slik? Lønner det seg å bestille hostels på forhånd,eller ta det litt som det kommer? Jeg vet jo ikke hvor lenge eller hvor jeg skal, så regner jo med at jeg uansett må ta det litt som det kommer..

Skrevet

Strawberrygirl: Om du vil ha litt natteliv med en del unge folk, bør du bo i Khao San Road. Veldig kjent gate med masse barer, boder og billige bosteder innover i masse smågater. Spennende gate å gå i uansett om du ikke vil bo der og. Om du er på jakt etter noe billig, kan du få bosted her for bare et par hundre bath, men det er helt enkle rom, noen uten air con eller varmt vann, så det er det lurt å spørre om. Men så lenge det ikke er noe spesielt som skjer i byen er det veldig lett å finne bosted når du kommer dit. Det går også buss rett fra flyplassen til Khao San Road =)

Ellers er Phi Phi det stedet jeg liker meg best i Thailand. Digger atmosfæren og at det ikke er noen biler eller mye trafikk på øya. Er en typisk øy for unge med mange barer osv, men ligger også resorter og bungalower litt lengere borte der det er litt roligere. Uansett er det fint å ta turer ut med båt, f.eks til Maya Bay, eller andre turer. View Point er verdt et besøk, med fin utsikt over hele øya. Det går billige fly med Air Asia fra Bangkok til Krabi eller Phuket, også tar man ferje derfra rett ut til Phi Phi.

Hvis du vil til en skikkelig paradisøyer, bør du dra til Similan Islands, som ligger litt oppenfor Phuket. Det finnes ikke bosteder der, siden de er freda, men du kan ta dagsturer ut dit. Heeelt nydelig!

Er noen bilder derfra litt lengere ned i dette innlegget på bloggen min:

om-kring.blogspot.com

God tur hvert fall! Misunner deg ikkeno særlig! :D

Skrevet

Strawberrygirl: Om du vil ha litt natteliv med en del unge folk, bør du bo i Khao San Road. Veldig kjent gate med masse barer, boder og billige bosteder innover i masse smågater. Spennende gate å gå i uansett om du ikke vil bo der og. Om du er på jakt etter noe billig, kan du få bosted her for bare et par hundre bath, men det er helt enkle rom, noen uten air con eller varmt vann, så det er det lurt å spørre om. Men så lenge det ikke er noe spesielt som skjer i byen er det veldig lett å finne bosted når du kommer dit. Det går også buss rett fra flyplassen til Khao San Road =)

Ellers er Phi Phi det stedet jeg liker meg best i Thailand. Digger atmosfæren og at det ikke er noen biler eller mye trafikk på øya. Er en typisk øy for unge med mange barer osv, men ligger også resorter og bungalower litt lengere borte der det er litt roligere. Uansett er det fint å ta turer ut med båt, f.eks til Maya Bay, eller andre turer. View Point er verdt et besøk, med fin utsikt over hele øya. Det går billige fly med Air Asia fra Bangkok til Krabi eller Phuket, også tar man ferje derfra rett ut til Phi Phi.

Hvis du vil til en skikkelig paradisøyer, bør du dra til Similan Islands, som ligger litt oppenfor Phuket. Det finnes ikke bosteder der, siden de er freda, men du kan ta dagsturer ut dit. Heeelt nydelig!

Er noen bilder derfra litt lengere ned i dette innlegget på bloggen min:

om-kring.blogspot.com

God tur hvert fall! Misunner deg ikkeno særlig! :D

Det er jo lov til å bo på similan :) Øy nr 4, men ikke de andre. Der har de telt å greier oppe hele tida, og strøm visse tider på kvelden :) men enig, helt fantassssstisk der :D Best før turistsesongen ;)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Veldig bra tips som jeg skal ta med meg når jeg skal planlegge.

Når er turist sesongen i Thailand da? sånn at jeg slipper unna det værste... :P

Skrevet

Tusen takk for svar! Veldig bra tips som jeg skal ta med meg når jeg skal planlegge.

Verst er det i midten av november til april ca.. :) men utenom det kaaan jo været være litt ustabilt.. det er jo regntid da! men er mange som reiser dit alikevel, er uansett bedre enn her i norge :)

Skrevet (endret)

Her har vi snakket om dette før;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?app=core&module=search&do=quick_search&search_filter_app[forums]=1

Noen netter i Bangkok, 5 dager i Hua Hin, og noen siste dager i Bangkok.

Dette er vår oppskrift på Romantikk og spenning. Vi har gjort dette 4 ganger!

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.sunshineestates.net/reg_sum/reg_sum_images/thailand/hua-hin-map.gif&imgrefurl=http://www.sunshineestates.net/reg_sum/hua_hin.html&usg=__om3fT8hx0lhdJtVs85oMpQwIXcA=&h=493&w=400&sz=82&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=AdMw5mGcYggzoM:&tbnh=143&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3Dhua%2Bhin%2527%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1111%26bih%3D616%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=443&ei=UTvqTPzGNdvPjAeK-ZSGAw&oei=UTvqTPzGNdvPjAeK-ZSGAw&esq=1&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=62&ty=84

Som du ser ligger Hua Hin et steinkast unna. Vi pleier å bestille BMW 5 serie fr hotellet som kjører oss ned og tilbake fra Hua Hin.

Denne siden er uberørt av tsunamien, og det er horer i en egen gate -I sterk kontrast til Koh Samui på Chaweng beach-siden hvor horene og kundene deres florerte fritt :kjefte:

Hua Hin harden thailandske Kongen sin feriebolig, og er derfor mer påkostet og flott enn overbefolkede Tsunami-siden av landet, det er min mening.

Endret av Wonders
  • Liker 2
Annonse
Skrevet

Vi tilbragte nyttårsaften på Railey beach i 2009, det var en fantastisk opplevelse å stå med vann til knærne og rope godt nyttår med en god Singah i den ene hånden, og kjæresten i den andre! :rødme:

Vi bodde i Ao Nang, en by med mye liv og gode restauranter, men dro ut til Railey beach hver dag da det ikke er noe særlig å ligge på stranden i Ao Nang, men det tok bare 10 min med båt ut dit. Pluss at det var mange øyer rundt i området der, så vi dro på ekskusjoner hver dag til ulike steder...

Vi var der 1 uke, og en uke på Phi Phi, syntes det var veldig fint å kombinere disse to stedene, fikk se litt av hvert, begge steder er veldig layed back, men det er endel turister da...

Kunne tenkt meg å reise tilbake dit, sitte på stranden å spille kort dagen lang, mens det er Sibirkulde i Oslo! Blir reisesyk av å lese denne tråden...

Kanskje jeg er så heldig at jeg vinner en reise dit! haha, spesielt med min hell og lykke :fnise:

http://www.startour.no/konkurranse

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke at noen har foreslått nord i landet.

Har dere tid så ville jeg fått med meg jungeltur og templer i nord. Chiang Mai, f.eks. Herfra er det noen timers bitur til Det gyldne triangel som også er verdt å få seg.

Ikke helt strandferie i nord, men vi hadde tre uker og rakk å få med oss Pattaya, Phuket, Phi Phi og Krabi også :)

Skrevet

Har dere tid så ville jeg fått med meg jungeltur og templer i nord. Chiang Mai, f.eks. Herfra er det noen timers bitur til Det gyldne triangel som også er verdt å få seg.

Ikke helt strandferie i nord, men vi hadde tre uker og rakk å få med oss Pattaya, Phuket, Phi Phi og Krabi også :)

Skrevet

Turistsesong hele året,med såkalt lav-sesong i de norske sommermånedene. Dvs. juni, juli og august. Prisene gjør et hopp i vårt vinterhalvår, desember til februar.

Skrevet

Selv synes jeg at dette høres ut som pes.

Jeg brukte 3 uker bare i Nord- Thailand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...