AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Vet ikke hvor jeg skal poste dette... Problemet er at jeg er av utenlandsk opprinnelse og da jeg ble født ble jeg registrert at jeg var tre år eldre enn det jeg er...Noe jeg synes er teit,ikke spør hvorfor.Dritt land..Men nå gidder jeg ikke mer...Hva skal jeg gjøre?Kan jeg skifte?Har jo ingen bevis?? Takker for innspill
estrella Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Vet ikke hvor jeg skal poste dette... Problemet er at jeg er av utenlandsk opprinnelse og da jeg ble født ble jeg registrert at jeg var tre år eldre enn det jeg er...Noe jeg synes er teit,ikke spør hvorfor.Dritt land..Men nå gidder jeg ikke mer...Hva skal jeg gjøre?Kan jeg skifte?Har jo ingen bevis?? Takker for innspill Hvordan kan de registrere at du er 3 år eldre enn det du er på fødselsattesten?
Gjest hajen Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 nei, men du kan vel ta tester som alle yngre asylsøkere gjør? type tenner etc? jeg forstår det slik at du er registrert 3 år eldre enn du egentlig er når du ankom landet, ikke når du ble født? jeg antar du kom som papirløs flyktning siden du ikke ankom med personnummer eller fødselsattest som jo er et bevis på alder?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Kan du si hvilken land du kommer fra?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Looooong story!Vanskelig å forklare og vil ikke nevne mer av det her:)
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 nei, men du kan vel ta tester som alle yngre asylsøkere gjør? type tenner etc? jeg forstår det slik at du er registrert 3 år eldre enn du egentlig er når du ankom landet, ikke når du ble født? jeg antar du kom som papirløs flyktning siden du ikke ankom med personnummer eller fødselsattest som jo er et bevis på alder? Yes, er ikke født i Norge. Har kun papirer fra det landet jeg ble født i og der min falske fødeår står!! Er norskstatsborger nå. Kan jeg gjøre noe med det nå tro?!
Gjest triumph Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Tanntestene viser om jeg ikke husker feil med 5 år i pluss/minus? Isåfall kommer du ikke så langt med en slik test.
Meridian Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Hvor gammel er du? For hvis du er under 21, så kan de finne ut av det. Det er nemlig et sted på kroppen som ikke er ferdigvokst før man er 21. Så la oss si du nettopp er blitt 21, og fødselsattesten din viser at du er 24. Da kan de se på dette stedet på kroppen, og slå fast og det nettopp er vokst sammen, og at du umulig kan være 24. Dumt jeg ikke husker mer om dette ... du kan gå til fastlegen din.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 Fillern er 23 men står 26..Blææææh...Ok, så fastlege next:)
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 Hvor gammel er du? For hvis du er under 21, så kan de finne ut av det. Det er nemlig et sted på kroppen som ikke er ferdigvokst før man er 21. Så la oss si du nettopp er blitt 21, og fødselsattesten din viser at du er 24. Da kan de se på dette stedet på kroppen, og slå fast og det nettopp er vokst sammen, og at du umulig kan være 24. Dumt jeg ikke husker mer om dette ... du kan gå til fastlegen din. Hvilket sted på kroppen er dette?
SusanneGullet Skrevet 31. oktober 2010 #11 Skrevet 31. oktober 2010 Hvilket sted på kroppen er dette? Det lurer jeg på å
Meridian Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg mener å huske at det var i hjernen. Skal prøve å forklare: Dere vet sikkert at hjernen på babyer er bløt midt på hodet, fordi de 4 hodeskall-platene er løse og ikke har vokst sammen - noe det gjør etterhvert. Men det gror ikke skikkelig før man er 21, så derfor kan de som obduserer et menneske, se på hodeskallen for å fastslå om et menneske er over eller under 21 år.
Lulilelu Skrevet 31. oktober 2010 #13 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg mener å huske at det var i hjernen. Skal prøve å forklare: Dere vet sikkert at hjernen på babyer er bløt midt på hodet, fordi de 4 hodeskall-platene er løse og ikke har vokst sammen - noe det gjør etterhvert. Men det gror ikke skikkelig før man er 21, så derfor kan de som obduserer et menneske, se på hodeskallen for å fastslå om et menneske er over eller under 21 år. Vet ikke om jeg klarer å tro helt på dette. Det er jo utrolig forskjellig hvor fort man vokser både her og der. Vet at det er mulig å estimere alder ved å se på forskjellige bein, men at den delen på hodet ikke gror HELT sammen før man akkurat er 21 år virker litt for rart for min del. Når jeg var liten vokste jeg UTROLIG fort i høyden, så mamma tok meg med til beinlege (vet ikke hva de kalles) for å finne ut hvor høy jeg kom til å bli når jeg var ferdig utvokst. Dette skulle være en veldig nøyaktig test og de sa at jeg kom til å bli 185 cm høy Ble bare 175 cm jeg
sjøhest Skrevet 31. oktober 2010 #14 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg ha også lært i psykologien at den ene delen av hjernen blir ferdigutvikla når en er ca. 20 år. Hvor ca. det kan være vet jeg ikke, men du kan høre med lege?
Miss Puddel Skrevet 31. oktober 2010 #15 Skrevet 31. oktober 2010 Det er deler av beinstrukturen i armer og bein som fortatt bærer preg av å være vekstsoner når man er i en viss alder, det kan avsløres på røntken. Tenner kan jo også til en viss grad avsløre alder.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #16 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg mener å huske at det var i hjernen. Skal prøve å forklare: Dere vet sikkert at hjernen på babyer er bløt midt på hodet, fordi de 4 hodeskall-platene er løse og ikke har vokst sammen - noe det gjør etterhvert. Men det gror ikke skikkelig før man er 21, så derfor kan de som obduserer et menneske, se på hodeskallen for å fastslå om et menneske er over eller under 21 år. Wæææh, sinnsykt.Kan jeg spørre hva du studerer forno`?
Meridian Skrevet 31. oktober 2010 #17 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Det kan godt hende det er flere steder på kroppen som ikke er skikkelig sammenvokst før man er ca.21 år, eller at det er andre ting man kan se på. Jeg husker bare det med hodeskallen. Ser sjøhest og Miss Puddel vet litt også. Jeg studerer ikke noe spesielt, enda, (skal begynne neste høst) men jeg syns det er spennende med kroppen. Dette med hodeskallen har jeg lest et sted Til Lulilelu: Hvor fort man vokser i skjelettet er forskjell fra person til person, det ligger i genene. Dette med hodeskallen er likt for alle. Alle babyer har en bløt sone midt oppe på hodet der det ikke er noe beskyttelse av hodeskallen - kun babyhud og babyhår Dette vokser igjen etter hvert, men tror det kun er hard brusk som vokser igjen der. Når man er 21, så har den harde brusken blitt til kun skjelett, som resten av hodeskallen. Babyer består veldig mye av brusk og fett når den er født, derfor de er så bøyelige. Hvis en baby bare ligger på en side, eller kun ligger på ryggen, vil hodeskallen bli formet etter hvordan man har ligget. Derfor det er viktig å legge barnet i forskjellige vinkler så ikke hodeskallen blir skjev siden den er så "bløt" når de er baby. Etterhvert som tiden går og man vokser og blir større, blir mye av brusken gjort gradvis om til skjelett, og som voksen er man ikke så bøyelig lenger. Med mindre man har drevet med ballet og turn eller vært aktiv på andre måter siden man var barn. Endret 31. oktober 2010 av meridian
pantertante Skrevet 31. oktober 2010 #18 Skrevet 31. oktober 2010 Hvilket sted på kroppen er dette? Det er på toppen av kraniet og heter fontanellen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå