Chiquita Skrevet 10. oktober 2003 #1 Skrevet 10. oktober 2003 Vi skla ut å se på lokalet vi har bestilt nå i løpet av helgen /skulle gjøre det i dag, men ting "kom i veien" ) Så jeg tenkte... Hva er viktig å legge merke til mens vi er og kikker på??? Vi vet at det er service til 100 personer der, med tilhørende kaffekopper, cognac-glass og likør-glass.... Så dette er hva jeg kan komme på: - bestikk - størrelsen på lokalet (så det er enkelt å tegne bordkart) Hva mer? - serveringsbestikk - hva trenger vi da, tro? (vet jo ikke hvilken mat vi skal ha enda engang) Noen som kan komme på noe som er "viktig" å legge merke til? *klem*
Gjest MrsL Skrevet 10. oktober 2003 #2 Skrevet 10. oktober 2003 Beholdningen deres av lysestaker, duker f.eks. Hvilke hjelpemidler det finnes på kjøkkenet for de som skal ha kjøkkentjeneste, garberobeforhold, toalettforhold osv.
Bente Skrevet 10. oktober 2003 #3 Skrevet 10. oktober 2003 Stoler nok Fryseskap/kjøleskap til kaker/is Søppelsekker Dopapir Bord nok Dessertservise middagsservise kaffeservise bestikk kaffetraktere Vinåpnere brusåpnere Muligheter for musikk (kontakter osv...) Lysestaker blomstervaser Duker Dette er noe vi sjekka på lokalet vi var å så på....
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2003 #4 Skrevet 11. oktober 2003 en annen ting som kan være verdt å legge merke til er luftemuligheter. Kan vinduene åpnes? Er det vifter/avkjøling i lokalet? Ligger lokalet med vinduer ut mot vest slik at det kommer sol inn på ettermiddag/kveld? Hvordan er mulighetene for gjestene til å stikke ut i frisk luft? (kanskje spesielt dersom det ikke skal røykes inne) Hvor ligger anretningen i forhold til matsalen? Er det et annet rom gjestene kan være i mens matsalen ryddes og gjøres (evnt) i stand til kaffe? Er det noen gjester som krever spesielle hensyn i form av fremkommelighet?
Augustbrud02 Skrevet 13. oktober 2003 #5 Skrevet 13. oktober 2003 Ser at du har startet en tråd på dette før også, og at jeg har gitt en del tips der. Bare minner om den tråden jeg: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=27419
Gjest Tex Skrevet 13. oktober 2003 #6 Skrevet 13. oktober 2003 Fargene i rommet og på gardinene. Hvis du har planlagt rød pynt og det henger knæsjrosa gardiner blir det kanskje ikke så pent..... Sjekk fargen på stolryggene også....
Pusekatt Skrevet 13. oktober 2003 #7 Skrevet 13. oktober 2003 Antall bord og størrelsen på bordene. Viktig mtp planlegging av bordsetting, duker og bordpynt.
Ninach Skrevet 13. oktober 2003 #8 Skrevet 13. oktober 2003 ventilasjon!!!!!!!! Viktig, hvis det er mange mennesker der inne samtidig; ikke morro med middag ibalndet onkel sin gamle svettelukt!!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 13. oktober 2003 #9 Skrevet 13. oktober 2003 Har du noen som kommer i rullestol? Hvordan er ankomsten mht dette? Spør også om lokalet har alarm og hvordan dere ordner det med nøkler etc. Slike ting må man også (prøve å) huske på! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå