AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 http://www.barnevakten.no/article/609 "Du er så stygg. Gå til faren din og bli voldtatt, og etter det spør om han kan drepe deg, for det vil han", skriver en 12 år gammel jente til en medelev. Og jeg som trodde jeg ble mobbet grovt. Jeg skjønner virkelig ikke hva som får noen til å skrive noe sånt. Hva tenker de når de gjør det? Er de egentlig helt vanlig "oppgående" barn eller er dette typiske "bråkmakere" som har foreldre som ikke bryr seg og kanskje selv blir misbrukt? Jeg ble selv mobbbet, men de var egentlig helt vanlige folk. Faktisk så hadde de foreldre jeg vil si var alt for "strenge". Men hva får egentlig "den vanlige ungen i gata" til å mobbe andre? Og spesielt når det er tidligere venner over flere år som begynner? Har du mobbet noen? I såfall hvorfor? Hva tenkte du da mobbet? Hadde du det ellers bra som barn eller ble du sviktet og at det var en grunn?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har aldri mobbet, men har opplevd stygg mobbing på nært hold. Min elsdte datter ble mobbet såpass ille at vi valgte å flytte fra bygda. Vi gikk gjennom de rette kanaler, tok møter med skole,PP,foreldre og elevene selv, men vant ikke fram på noe vis. Etter å ha flyttet kom det brev fra to av mobberne, de hadde på eget initiativ skrevet et brev med unnskyldning og forklaring. Det hadde startet med at min datter hadde fortalt videre en hemmelighet,det hele hadde ballet på seg og de klarte ikke å stoppe. Dette var jenter som hadde vært hennes bestevenninner i flere år. Vi har nå flyttet tilbake hit og den ene av jentene er igjen en god venninne, de har snakket mye om hva som skjedde. Ikke alle mobbehistorier ender så bra, jeg takker Gud hver dag for at min lille jente ikke fullførte sine suicidale tanker,men klarte å bevare en hvis fred.
Beauté Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Det er faen meg så rovt at jeg får bakoversveis. Jeg har opplevd mye i livet mitt, men dette er rett og slett helt sjokkerende. Opplevde at mine døtre ble mobbet. Eldste ble mobbet noen år tilbake men min 11 åring har opplevd daglig et par ting.
Kittykat Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 (endret) Jeg har ikke opplevd dette, nei. Men dette foregår desverre i min datters klasse og. Så og si alle i klassen til datteren vår er medlem av Facebook ( ikke datteren vår da ). Tidligere i uken så hadde alle elevene fått med seg et skriv hjem om dette. Flere i klassen driver med nettmobbing via Facebook og det toppet seg da en jente i klassen til datteren vår fikk noen eldre elever fra skolen til å hjelpe til med å ta hevn på mobberne på kjøpesenteret. Jeg kan ikke fatte og forstå at foreldre lar barna i det hele tatt registrere seg på Facebook en gang da man må være 13 år for å bli medlem der. De må jo lyge på alderen og foreldre som hjelper barna sine med det, er direkte uansvarlige! Vi ble faktisk beskyldt for å ha latt datteren vår være på facebook, av en annen forelder til en medelev i klassen til datteren vår. Lurer på hva denne forelderen tenker nå etter at alle elevene i klassen hadde dette skrivet med seg hjem. Jeg håper ihvertfall at lærerne informerer foreldrene om aldersgrensen og nevner at det er ulovlig hvis man ikke er 13 år. Kanskje hadde et krisemøte med foreldrene vært tingen. Iallefall etter et så alvorlig tilfelle... Men så hadde vel de foreldrene som har gitt barna lov til å være på Facebook neppe møtt opp... Endret 1. november 2010 av Kittykat
Beauté Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Jeg har ikke opplevd dette, nei. Men dette foregår desverre i min datters klasse og. Så og si alle i klassen til datteren vår er medlem av Facebook ( ikke datteren vår da ). Tidligere i uken så hadde alle elevene fått med seg et skriv hjem om dette. Flere i klassen driver med nettmobbing via Facebook og det toppet seg da en jente i klassen til datteren vår fikk noen eldre elever fra skolen til å hjelpe til med å ta hevn på mobberne på kjøpesenteret. Jeg kan ikke fatte og forstå at foreldre lar barna i det hele tatt registrere seg på Facebook en gang da man må være 13 år for å bli medlem der. De må jo lyge på alderen og foreldre som hjelper barna sine med det, er direkte uansvarlige! Vi ble faktisk beskyldt for å ha latt datteren vår være på facebook, av en annen forelder til en medelev i klassen til datteren vår. Lurer på hva denne forelderen tenker nå etter at alle elevene i klassen hadde dette skrivet med seg hjem. Jeg håper ihvertfall at lærerne informerer foreldrene om aldersgrensen og nevner at det er ulovlig hvis man ikke er 13 år. Kanskje hadde et krisemøte med foreldrene vært tingen. Iallefall etter et så alvorlig tilfelle... Jeg og mannen følger med hver dag. Forstår faktisk ikke hvordan foreldre kan "la" barna bli mobbet på nettet. Det er veldig lett å faktisk utestenge nettsteder. Det gjorde vi, ikke pga mobbing men pga barn som ikke klarte å holde seg vekke. Nå er barna våres på nett en time i uken eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå