Gå til innhold

Program for dagen

Linsi

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt på hvordan dagen legges opp.

Vielsen er klokka 15. Alternativt kan vi bytte til klokka 13. Hva synes dere er best?

Hvor lang tid skal vi sette av til de ulike tingene? Vi tenkte at hvis vielsen er klokka 15, da blir det vel ikke middag for klokka 18? Vi skal jo til fotograf i mellomtiden. Alternativt kunne vi også gått til fotografen før vielsen? Men det blir kanskje litt feil?

Hvor lang tid skal vi sette av til middagen? Hvis vi setter av fire timer, blir det ikke kake før 22. Eller senere.

Tror vi trenger noen synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vielse kl.15.00 og tror vi skal få til å ha middag kl.17.30. Vi skal også til fotografen.

Vi regner med å kunne servere kaffe kl.21.00.

Dette er bare tanker vi har foreløpig. Det kan jo hende at disse må endres.

Hadde jeg kunne valgt ville jag ha hatt vielsen kl. 13.00 eller kl. 14.00.

Det tar vel ca. en halv time i kirka + kyssing :kul: og bilder og gratulasjoner på kirketrappa. Da skulle vi være ferdige tidsnok til å rekke fotograf kl. 16.00. De har sagt at det tar en time. Og vi har tenkt å ta bildene i Erkebispegården i Trondheim som er relativt nærme festlokalet, så da kommer vi dit litt før middag skal serveres kl.17.30.

Da beregner vi 3 1/2 time til middag før kaffen kl.21.00 og resten av kvelden får komme etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibe,

så likt som oss! bare vi har kirken 1430. men holder 3 1/2 t til middagen?

Det vet jeg ikke. Ingen av oss er spesielt glad i lengre middagsselskap så vi vi gjerne ha det så kort som mulig.

Ikke tror jeg jeg har noen særlig taletrengt familie, og det tror ikke han heller, men det kan jo komme overraskelser.

Men vi begge synes 4 timer er drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha vielse kl 14:00. Skal til fotograf kl 15:00. Etter det skal vi slappe av en time med champagne og jordbær.Etter råd fra brudepar vi kjenner har vi fått høre at det er lurt med en times pause mellom fotograf og middag. Godt å ta av seg skoene å være alene en times tid. Før mann er i ilden igjen. Har innvitert til middag kl 18:00. Skal ha velkomstdrinker rundt kl 17:00.. Regner ca tre tiner på middag og skal servere kaker kl 22:30.

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg tatt vielsen kl 13:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vielse kl 14, fotografering kl 15 og middag kl 17. Jeg fikk et tips fra min sjef som giftet seg i fjor sommer om å ta den første eller siste vielsen - da slipper man brudepar ut av kirken og deres gjester, når dine gjester skal inn, og neste brudepars gjester som skal inn når vielsen din er over. Da får du bare en av delene. Kommer selvfølgelig an på hvor lange vielsene er, men det kan gjerne bli litt fabrikkbånd med tre-fire vielser rett etter hverandre.

Vi ønsket vielse kl 13 eller 14, synes kl 15 er litt sent - så nå håper jeg at ingen har vielse etter vi er ferdige :wink:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt kl tretten, kl femten syns jeg blir altfor sent. Husk at det tar sin tid i kirken, en halvtimes vielse hvis du ikke skal ha så mye ekstra men husk at dere skal stå i døra, og samtlige gjester skal trykke dere begge i hånda for å gratulere på vei ut, så hvis du har mange gjester.....

Ellers har jeg tenkt at vi skal bruke litt god tid på fotograferingen, vi skal ha med oss en fotograf så vi slipper å reise til han, men vi skal jo allikevel forflytte oss.

Vi serverer antakelig velkomstdrink og noe spiselig fra rundt halv tre i selskapslokalet, og middag tipper jeg blir klokka fire....

Kakene tar vi rundt 22-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke velge, men fikk vielse klokken 13.00 og det er vi i grunnen veldig fornøyd med. Da lokalet vårt ligger 4 mil fra kirken tar det jo en stund etter at vi er ferdig med å ta bilder å komme seg til lokalet vårt. Vi regner med at middagen blir omtrent klokken 16.30.

Var jeg deg ville jeg ha valgt tidspunkt klokken 13.00. I et bryllup tar ofte ting tid og det er jo greit å ha litt kveld igjen etter at man er ferdig med all spisingen til å hilse på gjester og være litt sosial... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Gifter meg neste helg og vi hør følgende program for dagen:

Vielse kl. 1300. Fotografering rett etterpå i prestegårdshagen.

Det er ikke så langt fra kirka til festlokalet. Mens vi er å blir foreviget drar gjestene til festlokalet og får velkomstdrinker. Der blir de også fotografert to og to eller gruppevis. Samtidig skriver de en hilsen i en bok som vi skal lime inn bildene i etterpå.

Middag har vi beregnet til kl 1600. Min "svigerfamilie" er veldig taletrengt så vi regner med at middagen tar 4 timer. Kanskje 4,5. Har derfor to runder med middagsservering.

Kaffe beregner vi til kl ni-halv ti. Det må jo ryddes og bordene må settes ut til småbord.

det kan blir godt med noe salt også utpå natta. Derfor har vi spekemat med tilbehør ca kl 0100.

Vi har valgt å legge litt mer i god mat, i og med at vi skal ha ett alkoholfritt bryllup. Må si jeg er spent på hvordan det blir, men siden vi i hovedsak bare har tanter og onkler som gjester blir det litt annerledes enn at det bare hadde vært ungdom der.... Tror jeg...

Med hilsen Oktoberbruden (som egentlig skulle være septemberbrud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er å blir foreviget drar gjestene til festlokalet og får velkomstdrinker. Der blir de også fotografert to og to eller gruppevis. Samtidig skriver de en hilsen i en bok som vi skal lime inn bildene i etterpå.

Det var en ordentlig god ide! Hvor mange gjester skal dere ha da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Det kommer omlag 51 gjester. Lite bryllup med andre ord. Men jeg ønsker et lite og intimt bryllup der vi får sjansen til å prate med alle gjestene iløpet av dagen.

nærmer seg nå ja.

Oktoberbruden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.  

Det kommer omlag 51 gjester. Lite bryllup med andre ord. Men jeg ønsker et lite og intimt bryllup der vi får sjansen til å prate med alle gjestene iløpet av dagen.

nærmer seg nå ja.

Oktoberbruden

Det blir sikkert veldig koselig! :-) Vi skal ha omtrent 80 gjester så det er kanskje litt for mange til å bruke din ide på, men da går det kanskje ann å gruppere folk i større grupper... Jeg syntes i allefall det var en herlig ide. Da er man sikker på at man får med seg bilde av alle som var der, liksom.

Lykke til med bryllupet! Skulle ønske jeg hadde bare en uke igjen å vente! Synes litt over 8 mnd er alt for lenge! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen.

Ideen må du bare bruke. Var i et bryllup i mai der det var omlag 70 gjester der de gjorde det. Vi sto i "kø" og skrev en hilsen i en stor bryllupsbok før vi ble fotografert. Siden du/dere skal gifte deg på sommeren kan dere ta bilder ut i en hage eller park ol. Gruppebilder går jo også ann å ta. Skaff en egen mann/dame som gjør denne jobben. Er sikker på at det blir ett veldig flott minne. Særlig dersom gjestene har skrevet i "gjesteboka". (Som selvfølgelig har gjort plass til å lime inn bildene ved der de har skreven hilsnenen).

Er du fra Trondheim? Kommer fra "nabokommunen" jeg.

Oktoberbruden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ideen må du bare bruke. Var i et bryllup i mai der det var omlag 70 gjester der de gjorde det. Vi sto i "kø" og skrev en hilsen i en stor bryllupsbok før vi ble fotografert. Siden du/dere skal gifte deg på sommeren kan dere ta bilder ut i en hage eller park ol. Gruppebilder går jo også ann å ta. Skaff en egen mann/dame som gjør denne jobben. Er sikker på at det blir ett veldig flott minne. Særlig dersom gjestene har skrevet i "gjesteboka". (Som selvfølgelig har gjort plass til å lime inn bildene ved der de har skreven hilsnenen).

Er du fra Trondheim? Kommer fra "nabokommunen" jeg.

Oktoberbruden

Ideen er i allefall skrevet opp på "idelappen" min! Siden det tar en stund å ta bilder og slikt er jo dette en god måte å bruke opp litt ventetid på og dessuten må det jo være et kjempefint minne å ha fra dagen!

Jeg er ikke opprinnelig fra Trondheim, men har bodd her i litt over to år. Trives som "trønder"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi giftet oss i sommer, og hadde vielsen klokka 15 (av hensyn til gjeste som skulle kjøre et stykke). Middagen var da klokken 17:30 cirka. I utgangspunktet ville vi ha en kort middag, uten lange pauser mellom rettene, mye taler og sanger osv. Men det var rett og slett så varmt at folk trengte å rører litt på seg mellom rettene, lufte seg litt utendørs hvor det var hakket friskere luft enn inne i spisesalen. Så middagen var ferdig ca 21:00. Kaker ble ca 22:00. Mellom middag og kaker tok vi bilder med familien og gjestenen slappet av, pratet, røyket og koste seg.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...