Gå til innhold

Kikker folk i skapet når de er på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann... Vi skal ha visning for første gang til uka... Og i dag slo tanken meg: Kikker folk i skaper, når de er på visning i boliger som fortsatt er bebodd? Har selv kun vært på visning i tomme boliger tidligere så vet ikke selv åssen det er...

Nå er jo alt overflødig stappet inn i skaper for å at det skal se mest mulig ryddig ordentlig ut... Om jeg må skape orden i skapet også tror jeg at jeg dør...! Folk ser jo at det er masse skaper... Det burde jo holde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser i skapene. Bryr meg ikke om hva du har der eller om det er rotete, jeg vil bare se hvor mye plass det er og hva slags hyllesystem dere har.

Skrevet

Selvfølgelig ser man i skapet :) Jeg vil jo vite hvordan hyllesystemet er og hvor mye plass det er

Skrevet

Enig! For meg er det veldig naturlig å sjekke skapene på visning. Spesielt på soverom og garderobeskap i gangene. Jeg hadde heller ikke brydd meg om hva du hadde stæsjet inni der, så lenge jeg kunne se hyllesystemet og dybden på skapet.

• Liker 1
Skrevet

Du må gjøre regning med at folk ser i skapene. Mange vil gjerne se hva slags oppbevaringsløsninger som er der. En del ser kun i skapene av ren nysgjerrighet. Hvis det er ting du ikke vil vise frem bør du pakke det helt bort. Nytter dessverre ikke å bare dytte det inn i skapene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er frekt å saumfare alle skap. Man kan være litt diskret. Hadde folk på visning som tom. kikket i nattbordskuffene. Er det mulig!!

Skrevet

Falt meg ikke inn at folk så i skapene, så jeg stappet inn alt mulig rart... Rimelig flaut da jeg oppdaget at ett av skapene sto åpent etterpå. Så jeg ryddet inni der til neste visning, for å si det sånn...

Skrevet

Kanskje du, ts, kunne har forberedt deg og kanskje ryddet rent et skap, og latt det stått åpent slik at de som ville se, fikk det, og resten (som var av det mere høflige slaget) hadde konsentrert seg om de viktige tingene boligen?

Folk kjøper da ikke et sted og legger stor vekt på hvor mange hyller det finnes i et skap? Slikt kan en forrandre etter hvert, og få sin egen smak tilfredstilt. Jeg har i alle fall aldri sett i noens skap når jeg har vært på visning.

Skrevet

Har høyrt at god garderobe kan telle ein del ved salg av bustad. Ein av dei tingene ein faktisk kan få igjen penger for å gidde å fokusere på...aner ikkje om det stemmer...

Skrevet

Kikker i det som følger huset, altså ikke nattbord og slikt, men garderobe, kjøkkenskap, osv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er frekt med å se i skap som følger med huset (det med nattbordsskuffen var skikkelig frekt Vinnie), men man skal jo kanskje kjøpe det så jeg synes det er mer merkelig å ikke sjekke nøye hva man faktisk får.

Og ting som garderobe/kjøkken-skap og plassen i disse har vært veldig viktig for meg når vi har vært på visning de siste månedene, spesielt fordi vi brukte mye tid, krefter og penger på å rive ned innebygde skap i både kjøkken og soverom her hvor vi bor nå for å sette opp nye.. Det gidder jeg ikke å gjøre en gang til, har ikke lyst til å måtte kjøpe et nytt garderobeskap en gang..

Skrevet

Jeg har vært på en del visninger, men kunne ikke falt meg inn å se i skapene til folk. Det hender jeg spør om jeg kan ta en titt i skapet under kjøkkenvasken for å se om røropplegget er ok. Er det skyvedørsgarderobe kan jeg spørre om det er hyller el.lign. Er selger til stede kan de jo åpne selv om de ønsker det. Snakket med en megler en gang som sa hun reagerte negativt på det om folk åpnet skapene uten å spørre om lov under visning. Hun syntes det var frekt rett og slett, og det er jeg faktisk enig i.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du, ts, kunne har forberedt deg og kanskje ryddet rent et skap, og latt det stått åpent slik at de som ville se, fikk det, og resten (som var av det mere høflige slaget) hadde konsentrert seg om de viktige tingene boligen?

Folk kjøper da ikke et sted og legger stor vekt på hvor mange hyller det finnes i et skap? Slikt kan en forrandre etter hvert, og få sin egen smak tilfredstilt. Jeg har i alle fall aldri sett i noens skap når jeg har vært på visning.

Jeg skjønner ikke hva som er uhøflig med å se inni skapene? Hva som er viktig ved boligkjøp er da helt avhengig av kjøper, og det er gjerne nettopp når man ikke har sjekket alt at man sitter igjen misfornøyd etterpå. Lagringsplass er faktisk viktig, et sted må man ha de tingene som ikke står ute eller er i bruk til enhver tid. Hvis jeg ser at skapene ikke er så store som man kan få inntrykk av, og dermed ikke har plass til alt jeg vet vi må ha plass til, må jeg tenke litt på hvilke muligheter vi har for å lage lagringsplass andre steder. Og det er faktisk ikke alle boliger som har mulighet for flere skap eller boder, og da kan plutselig mangel på lagringsplass faktisk være det som avgjør om man vil kjøpe en bolig eller ikke.

Og til Aurora M. Da vi hadde visning sa faktisk megleren at det kunne være greit å sjekke hva vi hadde synlig i skapene fordi folk gjerne vil se inni dem, og i allefall to av stedene vi var på visning på sist sa megleren helt uoppfordret at vi bare måtte kikke inn i skap og boder. Din megler må være rimelig spesiell. Når man skal bruke opptil flere millioner på et nytt hus er det vel heller selger som er frekk hvis man ikke vil la folk få undersøke skikkelig. Det er ikke selger som skal avgjøre hva andre synes er viktig.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Arkana.

Og kjøkkenskap med røropplegg er man jo helt idiot som boligkjøper hvis man ikke sjekker! Samme på bad. Store garderobeløsninger ville jeg definitivt sett i for å se hvor praktisk systemet var.

Jeg ville derimot selvsagt ikke sjekket inni møbler som selger tar med seg.

• Liker 2
Skrevet

Kikker i det som følger huset, altså ikke nattbord og slikt, men garderobe, kjøkkenskap, osv.

Helt enig. Det er faktisk greit å se hvordan "innmaten" er.

Enig med Arkana.

Og kjøkkenskap med røropplegg er man jo helt idiot som boligkjøper hvis man ikke sjekker! Samme på bad. Store garderobeløsninger ville jeg definitivt sett i for å se hvor praktisk systemet var.

Jeg ville derimot selvsagt ikke sjekket inni møbler som selger tar med seg.

Jepp. :)

Skrevet

Helt essensielt for meg å se i skapene på kjøkkenet og badet på visning, både for å sjekke røropplegget og for å se etter lekkasjer/fuktskader. Ellers sjekker jeg hvitevarer (siden det som står i leiligheten på visning nå skal følge med under salget), skapplass på kjøkkenet siden det koster mye penger å få inn mer skapplass, eventuelle fastmonterte garderobeskap og skap i gangen som skal stå igjen ved overtakelse. Kommoder, nattbord, skatoller o.l. som eieren skal ta med seg sjekker jeg selvfølgelig ikke. Bryr meg lite om det er rotete i skapene, men dersom det er ryddig får man et mer ryddig inntrykk av eier.

Skrevet

WHAT?! Skal det som står av hvitevarer følge med?! Men vi leier leilighet som skal selges nå, må vi gi fra vår våres komfyr uten å få noe igjen for den?

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hva som er uhøflig med å se inni skapene? Hva som er viktig ved boligkjøp er da helt avhengig av kjøper, og det er gjerne nettopp når man ikke har sjekket alt at man sitter igjen misfornøyd etterpå. Lagringsplass er faktisk viktig, et sted må man ha de tingene som ikke står ute eller er i bruk til enhver tid. Hvis jeg ser at skapene ikke er så store som man kan få inntrykk av, og dermed ikke har plass til alt jeg vet vi må ha plass til, må jeg tenke litt på hvilke muligheter vi har for å lage lagringsplass andre steder. Og det er faktisk ikke alle boliger som har mulighet for flere skap eller boder, og da kan plutselig mangel på lagringsplass faktisk være det som avgjør om man vil kjøpe en bolig eller ikke.

Og til Aurora M. Da vi hadde visning sa faktisk megleren at det kunne være greit å sjekke hva vi hadde synlig i skapene fordi folk gjerne vil se inni dem, og i allefall to av stedene vi var på visning på sist sa megleren helt uoppfordret at vi bare måtte kikke inn i skap og boder. Din megler må være rimelig spesiell. Når man skal bruke opptil flere millioner på et nytt hus er det vel heller selger som er frekk hvis man ikke vil la folk få undersøke skikkelig. Det er ikke selger som skal avgjøre hva andre synes er viktig.

Skal man kjøpe et hus til flere millioner, er det vel ikke avgjørende om det mangler en hylle eller to i et skap... Skapplassen får man jo et temmelig godt inntrykk av når man ser skapene utenfra. Skal mye til å få seg en bombe når man skal åpne liksom...

Men røropplegg på kjøkken og bad er viktig. Når det er sagt har jeg solgt flere leiligheter og et hus selv, og det er bare unntaksvis at folk har bedt om å få se i skap under kjøkkenvask og på bad. Det er tydeligvis forskjell på hva folk anser som viktig i et boligkjøp...

Endret av Aurora M.
Gjest Spinell
Skrevet

WHAT?! Skal det som står av hvitevarer følge med?! Men vi leier leilighet som skal selges nå, må vi gi fra vår våres komfyr uten å få noe igjen for den?

Jepp, med mindre det står i annonsen at hvitevarene ikke følger med så er hovedregelen at de hører til leiligheten. Regelendring fra 1. juli i år. For deres del må jo huseier ta ansvar for dette hvis han ikke har sørget for at annonseteksten er riktig. Ellers får dere kreve at han betaler dere for komfyren deres.

Gjest Spinell
Skrevet

Til hovedspørsmålet: ja jeg ser i skapene. Under kjøkkenvasken, og servanten på badet er det en selvfølge, men også andre skap blir åpnet og lukket. Skal man kjøpe en bolig til flere millioner er det bare dumt å unnlate dette fordi man kanskje kan komme til å være bittelittegranne privat, liksom. Altså: skapene følger med boligen, og jeg vil se hva jeg kjøper.

Det er noe rart når folk bruker mindre tid på boligkjøp enn på å bestemme seg for en bukse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...