Gå til innhold

Han stønnet eksens navn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

anonym skrev:  

Hvis jeg sier det til han, hvordan skal jeg gå frem? Er flaut å innrømme at jeg hørte det, for jeg lot som ingenting samtidig som det gikk ett søkk gjennom meg. Huff, er lei meg jeg nå  

Det er viktig å legge grunnlaget for ærlighet og åpenhet i startfasen av et forhold.

Lykke til og må tilføye at det var litt av en blemme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Skjønner at det var ekkelt, men allikevel: Hvis han har vært sammen med henne lenge og "alltid" har ropt ut navnet hennes i det det gikk, så kan jo det ha blitt en inngrodd vane? Han hadde det så godt at han ikke tenkte, istedenfor "ååå Guuuud" så sa han dette navnet....

(noen har det bare med å surre med navn... Ville ikke tatt dette som "bevis" for noe som helst.)!!!

Men pinlig.... oh yeah.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sammboeren har snakket om det der.

har ikke skjedd altså, men spurt hverandre om hva som ville skje

dersom det "pluttselig" skulle dukke opp navneet til en av xene oss

under ei "økt"

Tror jeg har pakket sakene mine pg dradd jeg ja... :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal prøve å glemme dette jeg.

Det er fort gjort å si feil navn,og han behøves slettes ikke ha ment noe med det.

Helt i begynnelsen av gubbens og mitt forhold gjorde jeg samme "blemma".

Vi hadde vært ute en kveld og hørt på en kamerat av meg spille på puben.

Under akten stønnet jeg navnet på musikeren...

"Å,Nils!"

Jeg vet ikke hvor hodet mitt var i det sekundet,men jeg hadde ikke noe ønske om at det var Nils jeg hadde i senga.

I ditt tilfelle vil jeg nok tro at dette er en vane for ham.

Han har delt mange år med sin X,og gammel vane er vond å vende!

Jeg ville oversett det, men hvis det plager deg så snakk med ham om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar  :D  

Det har seg slikt at han var sammen med henne i 8 år, og hun droppet han til fordel for en annen. Vi har nettopp startet forholdet, men allerede vurderer jeg å kutte, klarer ikke å slutte å tenke på om han egentlig vil ha henne. Om jeg kansje er en slags hevn/trøst. Men samtidig er det og vanskelig å tro, for bortsett fra denne episoden, så virker han gal etter meg.  :cry:

Herregud, unnskyld meg men dette er jo et stjerneeksempel på hvor vanvittig forskjellig menn og kvinner kan være. Hvis dette er det eneste du har på typen din synes jeg egentlig ikke synd på deg. Her har du en mann som du selv sier er gal etter deg, og så lar du en slik liten tabbe fra han bli til en hel hønseflokk og ønsker å dumpe ham. Nå er jeg mann, så det er vel derfor jeg ikke skjønner deg. Dette er vel forklaring på hvorfor skilsmissestatistikken er såpass høy som den er, dessverre!!!

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fytte rakkeren,det var dårlig gjort.tydelig at fyren ikke er over x sin da.Det er jo første regel før du involverer deg inn med andre at du er ferdige med andre forhold,hvis ikke blir det aldri så bra som det kunne.Blir alltid sammenligna,klart 8 år er jo en god tid og man putter jo ikke bare det under en stol så lett.Opplevd kjempemye sammen med den personen både på godt og vondt.Det tar jo sin tid å komme over det,spesielt i dette tilfellet når det faktisk ikke var han som ville ut av forholdet.Thats bad.foreslå en pause så han kan få ryddet opp i problemene han eventuelt måtte ha med det og heller prøve ilag senere,når han er mere klar for et nytt forhold og kan gå inn i det med 100%. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Man kan vel ikke avskrive et menneske pga en slik tabbe?! Det behøver jo ikke bety noe som helst (selv om det helt sikkert gjorde vondt i deg..)?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er ikkeno unormalt å fantasere om andre når man har sex m parteren sin....gjør jeg selv også.....av og til, en stund, men ikke hele tiden! Kommer jo an på hvor god han er, der og da..... :wink: Kliner'n skikkelig til er d nok ingen andre som står i hodet mitt....Hehe... Men d er vel en aldri så liten flause å glemme seg så totalt dahhh.......Men, ærlig talt, hadde uansett ikke tenkt tanken å droppe han av den grunn....når man vet hvordan d er, ikke sant! Fantasier og tanker spiller jo en stor rolle under sex-akten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Meg igjen :)

Snakket med han på tlf i dag, og spurte han hvordan han var i forhold til eksen. Han forsikret meg om at han var 100% ferdig med henne.

Jeg nevnte ikke episoden.....

Har bestemt meg for å droppe hele greia(ikke han). Det fins ingenting å utsette på han likevel, og jeg tar det du sier til etteretning, Goggen.

Er bare veldig usikker når det kommer til forhold, har selv vært alene i lang lang tid. Men nå tror jeg endelig jeg har truffet HAN :D

Kan jo ikke dømme han nedenom og hjem for at HAN dreit seg ut. :oops: Sikkert verre for han, stakkar!

Tusen takk for innholdsrike svar, og erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er verre når du våkner om morran og lurer på hva i H...... hu dama som ligger der heter.. fnis

Men ærlig talt..dette er da vel ingen stor sak?

Føleri og følera kommer det ihvertfall ingenting ut av, dere må slutte med

å være så ufattelig skjøre og følelsesladde om slike bagateller.

Bruk tankekraften på noe nyttig istedet, dette var en liten menneskelig hjernetabbe(ingen som har hørt om assosiasjoner?)

human error

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føleri og følera kommer det ihvertfall ingenting ut av, dere må slutte med å være så ufattelig skjøre og følelsesladde om slike bagateller.

Ikke så lett å distansere seg fra det og fortelle seg selv at det bare var en glipp når man er midt oppe i det selv... Jeg tror jeg hadde kommet til å reagert veldig kraftig selv om ikke han hadde ment noe med det. Man vil jo helst at sin kjære skal tenke på deg og ikke noen andre, og i alle fall ikke eksen, når man elsker...

Hadde du syntes det var helt greit at kjæresten din hadde stønnet navnet på eksen når dere hadde elsket? Hadde du ikke reagert i det hele tatt? Ikke noe støkk i hjerteroten? (Hvis du svarer nei nå så må jeg bare si at jeg ikke tror på deg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Man vil jo helst at sin kjære skal tenke på deg og ikke noen andre, og i alle fall ikke eksen, når man elsker...

Hadde du syntes det var helt greit at kjæresten din hadde stønnet navnet på eksen når dere hadde elsket? Hadde du ikke reagert i det hele tatt? Ikke noe støkk i hjerteroten? (Hvis du svarer nei nå så må jeg bare si at jeg ikke tror på deg...)

Jeg hadde i allefall fått meg en støkk og blitt lei meg hvis dette hadde skjedd med meg.

Men allikevel: En slik fadese kan ha andre forklaringer enn at han drømmer om sin x. Det å stønne ut av seg et navn, er ikke synonymt med at det var henne han tenkte på der og da!! (Hadde han vært så bevisst, hadde han vel kontrollert dette litt bedre? Ville heller tatt det som et tegn på at det var så godt for ham at han koblet ut hjernen på autopilot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men allikevel: En slik fadese kan ha andre forklaringer enn at han drømmer om sin x. Det å stønne ut av seg et navn, er ikke synonymt med at det var henne han tenkte på der og da!!

Det er jeg helt enig i, men jeg er uenig med dem som mener personen med hovedinnlegget er skjør, melodramatisk og for følsom for dette tror jeg de aller, aller fleste hadde fått seg en liten (eller stor) nedtur av. Det kan godt hende at det er slik mange av dere sier (autopilot og gammel vane), men jeg synes det blir for dumt å avfeie den stakkars trådstarteren med å si at hun er altfor følsom! :-)

Til trådstarter: Lykke til med fortsettelsen på forholdet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Sist helg gjorde jeg noe av det samme. Jeg kysset daten min, og sa den første halvdelen av navnet til eksen. Jeg dekket over det med en hostekule. :oops:

Vi var litt fulle begge to, håper han ikke la merke til det.

Så hvorfor sa jeg (nesten) navnet til eksen?

* autopilot? - javisst. Var sammen med eksen i mange år

* er jeg ikke helt over han? - nei, men jeg jobber med saken

* er jeg ikke glad i fyren jeg datet? - jovisst

* har det noe å si at jeg var full? -tror det. Tenket vel ikke like klart

Håper dette kan være til hjelp. Må understreke at dette er meg, trenger slett ikke være i samme situasjon som typen din.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså!!! Rett som d var, før i tiden, kalte jeg sambisen min v navnet til eks'en, som jeg på den tiden hadde vært sammen m mye lenger....Om d skjedde under sex, skal være usagt, men jeg tror ikke d.........Og HVIS d hadde skjedd under sex, var d IKKE fordi jeg ønsket å bytte!

Men seff forstår jeg at d er nedtur å oppleve noe sånt! Hadde blitt skuffet selv også. Mener bare at man ikke behøver å legge så ENORMT mye i d lissom.....Glem d du, og se heller fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men allikevel: En slik fadese kan ha andre forklaringer enn at han drømmer om sin x. Det å stønne ut av seg et navn, er ikke synonymt med at det var henne han tenkte på der og da!! (Hadde han vært så bevisst, hadde han vel kontrollert dette litt bedre? Ville heller tatt det som et tegn på at det var så godt for ham at han koblet ut hjernen på autopilot)

Det er et veldig godt poeng...

Jeg sutret til mannen min og mente at han aldri sa noe til meg under "akten" - da så han bare hardt på meg og sa at han snakker som bare det men at jeg er så borte at jeg ikke hører noen ting... :oops:

Det blir jo noe av det samme - hadde ikke tatt det så tungt om jeg var deg.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Liten' date=' det er sånt som kan skje. [/quote']

Er det virkelig??? Hadde ikke satt pris på det, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har verken jeg eller kjærsten noe vane for å stønne navn når vi elsker, derfor slipper jeg dilemmaet.

Men dersom han hadde stønnet navnet på x-en sin, så hadde det ikke bare vært å røske i hjerterota mi, men det hadde helt garantert avsluttet den sexen!! Rett og slett fordi jeg ant hadde blitt såret/lynings og mistet all lyst til å fortsette sex før dette var forklart, oppklart og beklaget!!!!

Og til deg som sier man ikke må blande inn så mye føleri-følera... :o Hva faan bygger du forholdene dine på du da? dersom det ikke er på følelser????? :-?

Når man har sex med sin kjære, så ER det "følerier"!!! Har du det ikke, så er jeg skrekkelig glad for at du ikke er kjæresten min!! :fy:

Kjæresten min hadde også blitt såret og satt seg opp og lurt på hva pokker jeg sa, dersom det var meg som hadde sagt noe!! Ikke vet jeg det fordi jeg har spurt om det, men det VET jeg bare!! (følerinene oss imellom er nemlig sterke, og vi vet ganske godt hvordan den andre vil reagere på ting, nettopp fordi vi tillater oss og føle.)

Dersom du klarer å legge det fra deg, og det er det du synes er enklest, så gjør du det.

Dersom det allikevel henger litt igjen, ville jeg snakket med ham om det. At du hørte det, og at det gjør litt vondt, selv om du forstår at han er ferdig med henne. Men at du gjerne trenger at han vet at dette såret deg.

Man skal være åpne og kunne snakke med hverandre, ellers kommer det vel lett missforståelser som unødvendig kan ødelegge noe fint.

Lykke til uansett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...