Gå til innhold

Ferdigbrød uten hvete?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evt noen som har en oppskrift på brød uten hvete? :)

Skrevet

Tror du må ha hvete i brødet for at det skal heve seg. Ser selv når jeg skal bake i brødbakemaskinen så må jeg har minst 60-70 % hvete og resten med grovt mel, for at det i hele tatt skal bli høyde på det.. I disse Fedon tider så er det ikke så kjekt å vite at det er så mye hvetemel i brødet vi spiser.. Men det er vel det han har fortalt hele tiden at vi nordmenn spiser for mye brød..

Skrevet

det går an å kjøpe glutenfritt mel om det er det du vil ha.uten mel så binder deigen seg dårligt.

Skrevet

Takk for svar dere! Jeg har hveteintoleranse så spiser ikke brød sånn som det er nå, men hender jeg savner en skive brød så håpte det var mulig :sjenert:

Skrevet

Lavkarbobrød er jo også en mulighet. Masse proteiner, metter godt og skal også smake som godt grovbrød :) Om du googler lavkarbobrød vil du finne mange oppskrifter,

Skrevet

Å! Se der ja! Tusen takk, det var jo genialt :klem:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg baker brød med bare rug, jeg bruker surdeig for å få dem til å heve. Det krever litt planlegging og tålmodighet, men er egentlig ganske enkelt. Og smaker kjempegodt! Har laget en hjemmeside om det: godeigen.edicypages.com, der finner du også oppskriften.

Skrevet

Du får kjøpt rugbrød uten hvete ihvertfall

Gjest Borghild
Skrevet

Spiser du spelt? Jeg tåler ikke hvetemel, men spelt går bra. Spiser et brød som heter sunt & godt eller noe sånt, det inneholder 100% spelt og ikke noe hvetemel. Vet spelt er urhvete, men det er snillere mot magen enn vanlig hvete. Ellers spiser jeg mye knekkebrød. Rugsprø og Wasa uten gluten og laktose samt glutenfritt brød.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kanskje det kan være noe bra å finne her ?

Du velger fra menyen inn hva du vil ha oppskrift på og samt hvilken "diett" som må tas hensyn til. :)

Gjest Tjoms
Skrevet

Esekielbrød! Fåes kjøpt på noen helsekostbutikker, og Helios, samt noen Meny har det også. Dyrt, men smaker veldig godt, og er supersunt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...