gladidag Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Jippi! Reiser til Fillipinene i juni neste år. Skal bli suuuuperspennende. Flyr til Cebu og vurderer paradisøyer som Malapascua, Bantayan og Bohol. Noen som har vært på Filli og kan komme med tips? Skal og ha en dag i Hong KOng på vei hjem...noen ideer for en dag mottas med takk:)
Alvira Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har vært på Malapascua. Dykker du? Det er i alle fall fantastisk å dykke der, så det bør du prøve uansett. Vi dykket med dykkesenteret Evolution, de holder til på enden av stranden, rett etter exotic(=hotell og dykkesenter). Kan absolutt anbefale Evolution og den koselige baren deres! Evolution er nyåpnet i år, og drives av folk som vet hva de driver med, men som har en avslappet og vennlig holdning til det meste og tar imot alle som sine venner. Det beste stedet vi bodde mens vi var der var hos Mike & Dioses (tror jeg det var..?) på motsatt side av Evolution. Stort, rent og fint, gode pannekaker til frokost (bl.a.) de har ender og kalkuner som går fritt, (ikke farlige ) Mulig du kan booke gjennom evolution, men vær isåfall tidlig ute. Tror exotic også er et bra sted å bo, her har jeg ikke bodd, men vi spiste mesteparten av måltidene der eller på evolution. Prøv buko-shake hos exotic - Kjempegod! En restaurant du må prøve er Angelinas. Dette må være den beste italienske restauranten i hele Fillipinene. Ellers består veiene der av sand, det er lite shopping der, de innfødte liker karaoke og hanekamper. De fleste som reiser der er nok dykkere. Men øya er fantastisk! Noe mer du vil vite?
gladidag Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2010 Takk for supre tips Alvira:) Både jeg og sambo har dykkelappen men ikke dykket på mange år(10), har lyst å dykke ,men trenger nok litt oppfrisking før vi hoppe i havet. Ungene digger å snorkle..så vi komer til å snorkle masse med de, late oss på stranden og kooooose oss. Hr du vært i Cebu? vi kommer til å ha en natt eller to der...Også ser Bantayan supert ut...kanskje litt mer action der..tror kanskje Malapascua og Bantayan er en god kombo. Har faktisk sett bostedet ditt på nett for noen dager siden;) ser bra ut:) 7 mnd å planlegge å glede seg da..men litt gira nå når vi akkurat har bestilt billetter:)
Fiol Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Åh, Filippinene er superfint! Det er bare å glede seg! Jeg har både vært på Bohol, Cebu og Malapascua, og har skrevet om det på min blogg fra jeg var ute og reiste, så er bare å lese litt om du vil: deiligerjorden.blogspot.com Både Bohol og Malapascua er fine øyer, men det er en del mer å gjøre på Bohol, og jeg synes dykkinga og snorklinga var bedre. Dere kan også for eksempel se de kjente Chocolat Hills og verdens minste ape, Tarsiers. På Malapascua er det veldig rolig, men strandlivet er ypperlig. Lokalbefolkningen er veldig hyggelige, og det er hvert fall ikke noe folksomt turiststed. Jeg har også to små filmer fra begge øyene som viser litt hvordan det er der og hva dere kan gjøre. Er bare å lete seg nedover bloggsida. =) I Hong Kong burde dere definitivt ta banen opp til The Peak, der dere får en fantastisk utsikt over byen. Avenue of Stars nede ved havna er også et fint sted å gå og kikke. Lykke til med planleggingen
gladidag Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Takk takk Fiol! Skal inn å lese bloggen din med en gang;) lest! åååå nå gleder eg meg enda mer:) nydelige bilder og film:) Endret 31. oktober 2010 av gladidag
gladidag Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2011 ytter denne litt eg...i tilfelle flere har vært på Fillipinene:)
gladidag Skrevet 20. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2011 nærmer seg avreise nå...en måned igjen til sol og varme:) Noen som hr vært på Filli i løpet av vinteren kanskje????
Disco Biscuit Skrevet 20. april 2011 #8 Skrevet 20. april 2011 For andre som skal til Filippinene vil jeg også anbefale Boracay! Var der sommeren i fjor, og opplevde det ikke annet enn positivt Rundt Boracay er det også mange flotte steder og dykke! Tidlig på sommeren Juni-Juli er også en fin tid å reise nedover, da man gjerne slipper unna de aller verste regnskurene. Vi hadde kun 1 natt med dårlig vær Kan også nevne at Boracay ligger slik uti havet at man unngår det dårlige været bedre der enn andre steder.
reiseglad Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 Jeg har ingen råd vedr. Fillipinene, men hvis dere reiser med barn, kunne det nok vært max å avslutte ferien med en dag i Disneyland i Hong Kong. Parken ligger omtrent midt mellom flyplassen og Hong Kong, og er deilig for "store" og små unger.
gladidag Skrevet 23. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2011 Takk reiseglad! Disneyland var lurt:) Kanskje det blir der vi tilbringer noen timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå