Gå til innhold

Gjenbruk

Lærerinna

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til gjenbruk av "avfall"? Jeg tenker f.eks. på hermetikkbokser og glass, evt andre ting. Kanskje noen som bruker til å lage julegaver? Blir glad for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Syltetøyglass og lignende tar jeg alltid vare på.

Fjerner etikketene også kan man male dem om man vil (eller andre ting).

Selv pleier jeg alltid lage godis og har oppi og gir dem bort.

Hermetikkbokser bruker jeg aldri, da jeg hater hermetikkmat :fnise: , men det finnes sikkert nok av ting de kan brukes til også :)

Småesker/skoesker tar jeg også vare på og bruker dem senere til innpakking av gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Også gamle krukker det har vært krem og salver i tar jeg vare på, og bruker dem igjen når jeg lager egne salver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar vare på gamle isbokser ,de er supre til å pakke ned småting (kald mat) når en skal på tur.Eller ha hobby ting i som f.eks maling,tenger osv.Har en som kun inneholder servietter /gafler/kniver en får når en kjøpe pizza o.l .Disse småpakkene er flotte å ta med ut på tur.

De firkantede q-tips beholderen bruker jeg til å ha alle flaskene med neglelakk i.Boksen er ikke for stor eller for høy og passer perfekt da den er gjennomsiktig.

Syltetøyglass tar jeg også vare på,de blir brukt til innsektssamligen til minsten (Grøssssss) oppevaring av krydder som må ha lokk(muskanøtt f.eks) Har et stort glass nå med godt i som skal bli julepresang.

Skoesker bruker jeg til å oppevare juledekorasjoner ungene har lagd eller skjøre ting som ikke tåler å bli lagt ned i en pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hermetikkbokser (spesielt de små maisboksene) er perfekte å dekorere for å bruke til penneholdere. Man kan også putte noe godt i dem og gi de vekk i gave.

Pringlesbokser kan også dekoreres å brukes til oppbevaring for strikkepinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

alle gamle tekstiler, blir det lagd hundeleiker eller lommebøker av, eller hvis det er tekstiler så trekker/limer jeg de på pappesker. sengetøy med bare små hull/flekker bruker jeg i hundesengene til de er for oppbrukte til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...