Gå til innhold

Haster! "Bokføring manuelt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det her blir litt merkelig, men jeg er på jobb og sjefen min er på ferie i utlandet. Vet med andre ord ikke hvem jeg ellers skal spørre :P

Altså. Jeg jobber på en liten spesialforretning. Vi har ikke et kassesystem, vi har bare en kortterminal som vi avstemmer selv og vi skriver kvitteringen på "gamle måten". Nå var det nettopp en kunde innom, og da han betalte sa han "jada, der ble det manuell bokføring ja" og så lo han litt. Han sa det ikke på en sånn måte at beløpet ikke ble godkjent. Så jeg lurer på hva det vil si at det kommer opp manuell godkjenning på en betalingsterminal? Ble det ikke godkjent? Jeg tror han hadde kredittkort.

Blir litt sånn smånervøs for om beløpet ikke ble godkjent osv. Når vi avstemmer kortterminalen skriver vi ut noen ark via pcen, og så står alle summene og klokkeslettene på disse arkene. Jeg tror jo kanskje at siden det stod manuell bokføring, så må vi føre det på selv. Men hvordan vet da "kortterminalen" at vi har fått pengene?

Håper noen vet hva dette betyr, er litt stresset ettersom jeg snart skal ta oppgjøret og lurer på om jeg bare har gitt noe til kunden!

Tusen takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...