AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har store, tunge bryster, og sliter med røde sår på undersiden. Finnes det noe som hjelper? Dette er jo et område som aldri får luft, bortsett fra hvis jeg løfter opp bh'en og holder den oppe. Selv med en god bh er det noen centimeter hud som blir inneklemt. Leste et kjerringråd om å ha på potetmel... men høres ikke så lekkert ut akkurat. De sårene jeg har kommer og går litt, noen ganger lurer jeg på om de væsker litt, eller om det bare er svette. Det blir i hvert fall utrolig varmt. Det lukter ikke så lekkert heller, og den lukten er det jo jeg som får rett i fleisen :gjeiper: så jeg må skifte ofte og vaske under der. Noen tips?
<Soleil> Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Gå i en undertøysbutikk og få deg en skikkelig BH som løfter nok til at du ikke får hud som ligger å gnisser mot hud. Soppen elsker fuktig miljø.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Gå i en undertøysbutikk og få deg en skikkelig BH som løfter nok til at du ikke får hud som ligger å gnisser mot hud. Soppen elsker fuktig miljø. Samme hvor god bh man har så synker den nedover etter en stund. Og jeg kan jo uansett ikke gå rundt med brystene en halvmeter fremfor kroppen :gjeiper: Uansett er det ikke hud som gnisser mot hud, det er stoffet i bh'en. I rekkefølgen hud-stoff-stoff-hud.
sophiaM Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Du kan jo prøve med talkum. Så et program på tv om en ekstremt overvektig person. Han hadde mye valker, og på samme måte som hos deg, så fikk ikke de områdene luft. (Ikke at du er fet med valker, men du skjønner hva jeg mener) Talkum er sånn melaktig produkt, som holder huden tørr.
Sugerøret Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Bruker bacimycin pulver ,tørker meg godt og klapper på pulver. Husk å være nøye med å tørke etter dusj osv.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Du kan jo prøve med talkum. Så et program på tv om en ekstremt overvektig person. Han hadde mye valker, og på samme måte som hos deg, så fikk ikke de områdene luft. (Ikke at du er fet med valker, men du skjønner hva jeg mener) Si ikke det Jeg skal prøve tipsene deres.
<Soleil> Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Har du vært til legen med problemet ? Om du har sår, er det viktig å behandle dem og finne en løsning så du slipper å gå rundt med sår under brystet. Talkum og all verdens kremer er jo greit, men det er jo en grunn til at du får sårene, og om de stadig kommer tilbake vil det jo være lurt å prøve å finne en mer permanent løsning så du slipper å gå rundt slik.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg vil anbefale deg å gå til lege, da det er mulig du har fått en soppinfeksjon. Selv slet jeg med veskende utslett mellom brystene en stund (har store pupper), da var det visst sopp. Det hjalp med en blanding av fungoral krem mot sopp og hydrokortison. Jeg sier ikke at det er sopp du har, men det er lurt å sjekke Potetmel er også en god idé, da det hjelper å holde det tørt.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 Sliter med mye det samme. Sliter med å finne store nok bh-er også (i spesialbutikker), og vurderer brystreduksjon innen et par år. Anonymkode: eb3ad...df9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Tror nok det er sopp du har under brystene. Jeg sliter med akkurat det samme. Har store tunge bryster, og når jeg svetter så kommer soppen. Man kjenner på lukten at det er sopp, og huden er rød og irritert. Jeg bruker kun bomulls bh, også har jeg laget strimler av gamle t-skjorter (av bomull) som jeg legger under brystene. De klipper jeg såpass brede at de dekker huden nederst på brystene og et stykke under. Også danderer jeg BH sånn at den ikke kommer i kontakt med huden under brystene. Når soppen nylig har oppstått, smører jeg på Canesten på området. Jeg vasker, tørker og smører under brystene morgen og kveld. Du kan gjerne smøre på Bacemicyn, Inotyol eller sink salve. Du kan også bruke talkum. Et annet tips er å bruke føner med kaldluft når du skal tørke under brystene. Anonymkode: 14ea9...9a9
Maleficenta Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 30.10.2010 den 14.51): Jeg har store, tunge bryster, og sliter med røde sår på undersiden. Finnes det noe som hjelper? Dette er jo et område som aldri får luft, bortsett fra hvis jeg løfter opp bh'en og holder den oppe. Selv med en god bh er det noen centimeter hud som blir inneklemt. Leste et kjerringråd om å ha på potetmel... men høres ikke så lekkert ut akkurat. De sårene jeg har kommer og går litt, noen ganger lurer jeg på om de væsker litt, eller om det bare er svette. Det blir i hvert fall utrolig varmt. Det lukter ikke så lekkert heller, og den lukten er det jo jeg som får rett i fleisen :gjeiper: så jeg må skifte ofte og vaske under der. Noen tips? høres ut som sopp. Vet om noen som legger kompresser under men... Vet ikke hvor godt det funker men om det er sopp ville jeg kjøpt canesten. og gjerne se om du finner bh en plass som løfter godt og gjerne er uten spiler?
Maleficenta Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 <Soleil> skrev (På 30.10.2010 den 18.47): Har du vært til legen med problemet ? Om du har sår, er det viktig å behandle dem og finne en løsning så du slipper å gå rundt med sår under brystet. Talkum og all verdens kremer er jo greit, men det er jo en grunn til at du får sårene, og om de stadig kommer tilbake vil det jo være lurt å prøve å finne en mer permanent løsning så du slipper å gå rundt slik. ja ville hørt om brystreduksjon er en løsning? men dersom. Jeg legger trykk på dersom du er overvektig kan det være du får avslag på det
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 Gå til legen. Jeg fikk et regime med Lamisil, Lovoid og nedtrapping. Det hjalp. Anonymkode: 8b514...98b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå til legen. Jeg fikk et regime med Lamisil, Lovoid og nedtrapping. Det hjalp. Anonymkode: 8b514...98b Locoid Anonymkode: 8b514...98b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå