Markjordbær Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg holder på og syr halloweenkostyme. Som skal brukes i kveld. Nesten ferdig nå, men så begynte symaskinen å skape seg. Jeg er nybegynner, så dette kan være en standardfeil som "alle" vet hvordan man fikser Men jeg vet ikke ... Når jeg begynner å sy så går det ikke lang tid før den "setter seg fast". nålen vil hverken opp eller ned. Jeg tar stoffet ut, klipper trådene, og ut av undertrådrommet er det tjukt med masse tråder. Rensket opp disse (ved å åpne opp, og tørket litt støv med det samme). Prøvde igjen, men det samme skjer med en gang. Hjelp, noen?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Satt i spolen til undertråden feil vei? Spolt op ny undertråd som er tykkere enn overtråden?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Syr du nå i en annen type stoff (eks. "silkefor-stoff")? Prøv med en spissere nål.
Cata Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Trekker maskinen fram (eller snarere bakover) stoffet, eller står den på en og samme flekken til tråden blir bare vas? Har vært borti noe liknende dersom den "greia" som trekker stoffet bakover ikke er skikkelig oppe.
Markjordbær Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2010 Samme undertråd som overtråd. Samme stoff jeg har brukt hele tiden (men flere lag, tykkere nå). Men jeg prøvde også med en annen lapp for å se om det virket der, men det gjorde det heller ikke. Prøvde nå å snu spolen, men det hjalp heller ikke ...
Gjest Ruccola Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Prøv å stille på trådstrammeren, det ene hjulet som har tall på seg, som regel plassert over nålen. både dette hjulet og det som styrer trykket på foten har litt å si når du syr tykkere stoff/flere lag. Lag deg en prøvelapp i like mange lag, så du slipper å øve deg på kostymet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå