Gå til innhold

Karisma - negativt eller positivt?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Nelsom Mandela

Víctor Jara

Roger Daltrey

Johnny Cash

Judy Garland

Jamie Oliver

Knut Nærum

er mine eksempler. En rekke forskjellige mennesker med forskjellige interesser og fagfelt, som alle innehar en god dose karisma. Trenger ikke å være kynisk politiker for å falle innenfor kategorien.

Men hva er felles for dem alle?

Jo, at de behersker media.

Synd at mennesker trenger ledere. Alle skulle klart å tenke selv. Men sånn funker ikke samfunnet. Sauene trenger bjelle-sauer hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ditt eksempel vil da være?

Martin Luther King jr., Bill Clinton (han har jeg truffet og vet at er karismatisk), Jesus (tørr vedde på at han var kjempekarismatisk), av nordmenn vil jeg nevne Erik Bye (han har jeg også truffet og vet at er karismatisk).

Det beste med karismatiske mennesker er at de tørr å være seg selv.

Selvsagt kan mennesker med stor karisma også ha lidelser som narsissisme, paranoia eller schizofreni eller andre ulike tvangssyndromer. Men det han folk som ikke har karisma også det.

Du kan ikke skylde lidelsen på det at de er karismatiske!

Mytomane kan f.eks. være vanvittig karismatiske. Men det betyr ikke at alle karismatiske mennesker lyver!

Fatter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Men hva er felles for dem alle?

Synd at mennesker trenger ledere. Alle skulle klart å tenke selv. men sånn funker ikke samfunnet. Sauene trenger bjelle-sauer hehe

Eheheh, vil ikke si at Víctor Jara akkurat behersket media, da. Men jeg blir ikke overrasket om du ikke vet hvem han var...

Forøvrig er det litt vanskelig å finne gode eksempler for å illustrere noe om de ikke skal være i media.

Og Steinar; mennesker er flokkdyr. Vi kan ikke klare oss alene, og alle KAN ikke gå rundt og gjøre som det passer seg hele tiden. Vi må ha en viss form for struktur. Alle ledere er ikke der for å ta fra deg friheten din.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ville ikke sagt at din venninne har såkalt karisma utifra din beskrivelse av henne.

Jeg ville sagt at hun er omgjengelig og sosial. Ikke noe galt i det i seg selv.

Hun har definitivt karisma!

Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan du definerer karisma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han definerer det som sånn Hitler var :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Luther King jr., Bill Clinton (han har jeg truffet og vet at er karismatisk), Jesus (tørr vedde på at han var kjempekarismatisk), av nordmenn vil jeg nevne Erik Bye (han har jeg også truffet og vet at er karismatisk).

Det beste med karismatiske mennesker er at de tørr å være seg selv.

Selvsagt kan mennesker med stor karisma også ha lidelser som narsissisme, paranoia eller schizofreni eller andre ulike tvangssyndromer. Men det han folk som ikke har karisma også det.

Du kan ikke skylde lidelsen på det at de er karismatiske!

Mytomane kan f.eks. være vanvittig karismatiske. Men det betyr ikke at alle karismatiske mennesker lyver!

Fatter du?

Som sagt, man kommer ikke på toppen i media uten å være såkalt karismatisk. Det er nemlig denne X-faktoren som alle sauene faller for.

Bill Clinton var jo forøvrig morsom når han påsto at oral sex ikke var sex og at han derfor aldri hatt hatt sex with that woman :ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, man kommer ikke på toppen i media uten å være såkalt karismatisk. Det er nemlig denne X-faktoren som alle sauene faller for.

Bill Clinton var jo forøvrig morsom når han påsto at oral sex ikke var sex og at han derfor aldri hatt hatt sex with that woman :ler: :ler: :ler:

Ja, Jesus var vel rimelig god på media!

(skulle ikke du slutte å diskutere dette da Steinar?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA? Johnny Cash er død, og var vel snarere mediesky.

Behersker, my ass!

Kanskje vi gir slike eksempler for at du kanskje har hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA? Johnny Cash er død, og var vel snarere mediesky.

Behersker, my ass!

Kanskje vi gir slike eksempler for at du kanskje har hørt om det?

Hjelper til:

Wenche Myhre

Titten Tei

Skomaker Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne har svært få mennesker såkalt karisma. Typisk er dette folk som kravler seg opp på toppen i samfunnet, og da gjerne i eller gjennom medias hjelp.

Greit nok at de trengs i samfunnet. Selv om ikke alle er like brukenes akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ville ikke sagt at din venninne har såkalt karisma utifra din beskrivelse av henne.

Hvorfor skriver du hele tiden såkalt? Tror du egentlig ikke at karisma ikke finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper til:

Wenche Myhre

Titten Tei

Skomaker Andersen

Mor Theresa

Onkel Lauritz

Dronning Elisabeth (den første)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lars Mjøen

Knut Lystad

Trond Kirkegård

for noen kyniske jævler!

Jeg høyner med

Anne-Kath Vestly

for å understreke poenget ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne har svært få mennesker såkalt karisma. Typisk er dette folk som kravler seg opp på toppen i samfunnet, og da gjerne i eller gjennom medias hjelp.

DET stemmer, de som har SÅKALT karisma bruker ofte media.

De menneskene som har ekte utstråling og ekte karisma, og som bryr seg om sine medmennesker uten å sette seg selv først, de her EKTE karismatiske personer, ikke såkalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skriver du hele tiden såkalt? Tror du egentlig ikke at karisma ikke finnes?

Karisma finnes bare oppi hodene på alle sauene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne sære kommentaren baserer du på hva?

Hva legger du i den sterkestes rett?

Hvem er "de fleste kvinner"?

Og hva er den gode grunnen du refererer til?

Bare det faktum at den sterkes rett går veldig dårlig i sammen med likestilling og likeverd.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...