Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #301 Del Skrevet 12. november 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=519721&view=findpost&p=8576102 Ja? :klø: Det står om både positive og negative sider der også. Yin og Yang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #302 Del Skrevet 12. november 2010 Er du så treg eller bare gjør du deg vanskelig? Les det første du skrev, som er hva jeg skrev i punkt 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #303 Del Skrevet 12. november 2010 Er du så treg eller bare gjør du deg vanskelig? Les det første du skrev, som er hva jeg skrev i punkt 3. Og hvorfor leser du da ikke resten av det jeg skrev? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #304 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg har lest det, men du har fortsatt ikke svart på det du skrev der. Hvorfor er det bare det negative som er en del av virkeligheten? Hvorfor fokuserer du bare på "shit happens"? Hvorfor drar du bare frem det negative? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #305 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg har lest det, men du har fortsatt ikke svart på det du skrev der. Hvorfor er det bare det negative som er en del av virkeligheten? Hvorfor fokuserer du bare på "shit happens"? Hvorfor drar du bare frem det negative? Vel, jeg gjør faktisk ikke bare det. Men jeg er veldig klar over at livet ikke er noen dans på roser, og uansett så har også roser torner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #306 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Vel, jeg gjør faktisk ikke bare det. Men jeg er veldig klar over at livet ikke er noen dans på roser, og uansett så har også roser torner. Det er vi også klar over, men vi driver ikke med negativ kverulering av den grunn. Du sier her at vi må se ting nyansert, at det finnes både positivt og negativt, men det betyr ikke så mye når det er nesten bare det negative som kommer frem i resten av dine poster. Endret 12. november 2010 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #307 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Det er vi også klar over, men vi driver ikke med negativ kverulering av den grunn. Vel, du kunne lurt meg. Eller jeg burde kanskje skrive "dere" ettersom du skriver "vi". Endret 12. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 12. november 2010 #308 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg har lest det, men du har fortsatt ikke svart på det du skrev der. Hvorfor er det bare det negative som er en del av virkeligheten? Hvorfor fokuserer du bare på "shit happens"? Hvorfor drar du bare frem det negative? Fordi noen ganger er det sånn: Two looked out of prison bars. one saw mud the other stars Steinar ser mud. Men det er ikke noe å henge seg opp i. Jeg har for lenge siden gitt opp å prøve å omvende pessimister. Og selv om pesimisten i det lange løp skulle ha rett noen ganger, så har ihvertfall optimisten hatt det så mye morsommere i mellomtiden!! Mulig det bare er meg men jeg tror at postive mennesker har letter for å finne "den rette". Jeg tror at positive mennesker har lettere for å være friske. Jeg tror at positive mennesker slipper å gå rundt å grue seg til ting som kanskje aldri skjer. Og ikke minst de slipper å leve i skyggen av hendelser som aldri inntreffer!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #309 Del Skrevet 12. november 2010 Godt poeng, Lizzee. Man kan være fullt klar over både det positive og det negative, og ha opplevd begge deler, men fortsatt velge å se det lyse i livet. Også kan man velge å se det svarte. Og jeg er nok enig med deg i at det vil være nytteløst å forsøke å få en pessimist til å se det lyse. Synd for dem, det er de som taper på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #310 Del Skrevet 12. november 2010 Fordi noen ganger er det sånn: Two looked out of prison bars. one saw mud the other stars Steinar ser mud. Men det er ikke noe å henge seg opp i. Jeg har for lenge siden gitt opp å prøve å omvende pessimister. Og selv om pesimisten i det lange løp skulle ha rett noen ganger, så har ihvertfall optimisten hatt det så mye morsommere i mellomtiden!! Mulig det bare er meg men jeg tror at postive mennesker har letter for å finne "den rette". Jeg tror at positive mennesker har lettere for å være friske. Jeg tror at positive mennesker slipper å gå rundt å grue seg til ting som kanskje aldri skjer. Og ikke minst de slipper å leve i skyggen av hendelser som aldri inntreffer!!! Jeg vil påstå at det er typisk for en optimist å kalle en realist for en pessimist. Men dette er altså ikke helt det samme. Jeg tror også at folk som er positive har visse fordeler. Men det vil allikevel avhenge mye av livets tilfeldigheter - flaks og uflaks. Det finnes stort sett ingen garantier for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #311 Del Skrevet 12. november 2010 Godt poeng, Lizzee. Man kan være fullt klar over både det positive og det negative, og ha opplevd begge deler, men fortsatt velge å se det lyse i livet. Også kan man velge å se det svarte. Og jeg er nok enig med deg i at det vil være nytteløst å forsøke å få en pessimist til å se det lyse. Synd for dem, det er de som taper på det. Noen situasjoner er svarte. Og da syns jeg det er like greit å prøve å innse det. Ellers lurer man bare seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #312 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg vil påstå at det er typisk for en optimist å kalle en realist for en pessimist. Men dette er altså ikke helt det samme. Det er også typisk for en pessimist å tro at en optimist svever på rosa skyer og ikke har kontakt med virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #313 Del Skrevet 12. november 2010 Noen situasjoner er svarte. Og da syns jeg det er like greit å prøve å innse det. Ellers lurer man bare seg selv. Du forstår virkelig ikke hva det vil si å fokusere på det positive i livet, gjør du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 12. november 2010 #314 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg vil påstå at det er typisk for en optimist å kalle en realist for en pessimist. Men dette er altså ikke helt det samme. Jeg tror også at folk som er positive har visse fordeler. Men det vil allikevel avhenge mye av livets tilfeldigheter - flaks og uflaks. Det finnes stort sett ingen garantier for noen. Nei nei - jeg kaller ikke realister for pessimister. Jeg er kjent for å være en realist selv jeg - men jeg er veldig optimistisk!! Og jeg lover deg - jeg har opplevd nok av nedturer og negative ting i livet mitt til å egentlig skulle vært en grinebiter! Men jeg nekter å gi opp!!! I min verden er det realistisk å tenke at alt ordner seg!!! Livet har også bevist at så er tilfelle! Flaks? Det går mer på hva du legger opp til. Tror du at ting skal gå galt så er det større sannsynlighet for at det går galt. Går du ut i verden med innstillingen "det er så vanskelig å finne drømmedama. Jeg treffer aldri noen jeg" - da er det ikke bare uflaks som gjør at du ikke treffer noen. Nei, du har jo allerede bestemt deg for at det er SÅ umulig og vanskelig. Drømmadama kan sitte ved siden av deg men pessimismen gjør jo at du ikke ser henne - og viktigst av alt: hun ser ikke deg!!! Uflaks??? Hvor mange blir egentlig tiltrukket av pessimistiske mennesker? Er det uflaks at det ikke skjer? Har man mer lyst til å være sammen med optimistike folk? Er det bare flaks at folk da vil prate med deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #315 Del Skrevet 12. november 2010 Det er også typisk for en pessimist å tro at en optimist svever på rosa skyer og ikke har kontakt med virkeligheten. Det stemmer nok for en del også. Selv om det ikke gjelder for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #316 Del Skrevet 12. november 2010 Du forstår virkelig ikke hva det vil si å fokusere på det positive i livet, gjør du vel? Joda, så lenge man er oppegående så skal man ikke klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 12. november 2010 #317 Del Skrevet 12. november 2010 Altså - hvis det funker for noen å være pessimist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. november 2010 #318 Del Skrevet 12. november 2010 Det stemmer nok for en del også. Selv om det ikke gjelder for alle. Da stemmer del vel også at en del av de som tror de er realister egentlig er pessimister? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #319 Del Skrevet 12. november 2010 Flaks? Det går mer på hva du legger opp til. Delvis enig. Tror du at ting skal gå galt så er det større sannsynlighet for at det går galt. Dette finnes det egentlig ingen logikk i. Går du ut i verden med innstillingen "det er så vanskelig å finne drømmedama. Jeg treffer aldri noen jeg" - da er det ikke bare uflaks som gjør at du ikke treffer noen. Nei, du har jo allerede bestemt deg for at det er SÅ umulig og vanskelig. Drømmadama kan sitte ved siden av deg men pessimismen gjør jo at du ikke ser henne - og viktigst av alt: hun ser ikke deg!!! Uflaks??? Hvor mange blir egentlig tiltrukket av pessimistiske mennesker? Er det uflaks at det ikke skjer? Har man mer lyst til å være sammen med optimistike folk? Er det bare flaks at folk da vil prate med deg? Det er helt urealistisk å fly rundt å være optimistisk til alle tider. Dette er bare skuespill. Men du har rett i at folk ikke liker andres problemer, og derfor er skuespillet nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. november 2010 Forfatter #320 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Da stemmer del vel også at en del av de som tror de er realister egentlig er pessimister? Det er nok bare i øynene som ser. Hvis du "ser" at jeg er pessimist, så er jeg det i din verden. Endret 12. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå