Gå til innhold

Karisma - negativt eller positivt?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Det er bare personer med særdeles sterk karisma som kan klare å komme seg opp og frem i samfunnet og få til noe sånt.

Åh! Så nå finnes karisma plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett litt for mange eksempler av dem.

Når det at Hitler brukte sine karismatiske talenter til å gjøre andre vondt er en helt annen sak, da er det en skremmende innstilling, ja.

Hitler brukte propaganda, massesuggesjon, og vold for å få frem sitt budskap. Er det å bli valgt på ærlig vis?

OG derfor er det logisk og analytisk å kalle Suzy en nynazist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så nå finnes karisma plutselig?

Jupp, jeg har det, men det er det ikke sunt å gå rundt å tenke på. Da kan jeg fort bli verdenshersker, ond og brutal uten analytiske evner eller evne til å debattere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, Steinar, når det står en sånn link, altså når noen skriver se her, og så kolon, også begynner det som står der ofte med www.

Da kan du klikke på det som begynner på www, og vil da få opp en definisjon, en artikkel, eller annet som kan utdype eller begrunne eller belyse ting folk skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, smittende sinnsstemning høres sannsynlig ut.

Humøret vil ofte smitte over til andre. Og derfor liker alle de som er i sprudlende godt humør, og skyr de som er i dårlig humør.

Dessuten vil personer som er sterkt engasjerte i en sak også smitte andre med sin entusiasme.

Som ikke er like bra når saken går ut på å utrydde et folkeslag og erobre en verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Steinar, når det står en sånn link, altså når noen skriver se her, og så kolon, også begynner det som står der ofte med www.

Da kan du klikke på det som begynner på www, og vil da få opp en definisjon, en artikkel, eller annet som kan utdype eller begrunne eller belyse ting folk skriver.

Å, er det sånn man gjør det altså!? :sjokkert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er det sånn man gjør det altså!? :sjokkert:

:ler:

Ja, du leser jo aldri dokumentasjoner, så jeg regnet med du ikke helt skjønte hva de derre www'ene var til. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du leser jo aldri dokumentasjoner, så jeg regnet med du ikke helt skjønte hva de derre www'ene var til. :nigo:

Har du sjekka innlegg #250 over her? :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Har du sjekka innlegg #250 over her? :smoke:

Konklusjonen din er fremdeles totalt ulogisk Steinar. Bare fordi en egenskap kan misbrukes så betyr det ikke at den er negativ i seg selv.

Seriemordere er ofte intelligente. Ergo er det negativt å kalle en person intelligent?

Er det derfor du går for å være dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen din er fremdeles totalt ulogisk Steinar. Bare fordi en egenskap kan misbrukes så betyr det ikke at den er negativ i seg selv.

Seriemordere er ofte intelligente. Ergo er det negativt å kalle en person intelligent?

Er det derfor du går for å være dum?

Det er faktisk veldig negativt å være intelligent hvis man samtidig er farlig sinnssyk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig negativt å være intelligent hvis man samtidig er farlig sinnssyk, ja.

Men alle intelligente er ikke sinnsyke av den grunn...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope.

Men hvorfor trekker du frem det med sinnsyke når ordet intelligent nevnes da?

Hadde blitt litt skremt av meg selv om jeg tenkte som deg. :redd:

Hva er det første som faller deg inn når du hører ordet karisma:

Svar: Hitler

Og ordet intelligent

Svar: Sinnsyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er heller ikke alle karismatiske mennesker sinnsyke massemordere, og kan sammenlignes med Hitler?

Neida, nesten alle er ufarlige fjotter som bare er ute etter å mele sin egen kake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...