Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #221 Del Skrevet 4. november 2010 Den var tynn Steinar. Du har fått så mye sakling og relevant informasjon og argumentasjon. Men det spiller jo ingen rolle. Nei, det syns jeg ikke. Mye av det som skrives her drukner fort i usakligheter ifra visse individer. Samtidig må vi altså ikke glemme at jeg ikke nødvendigvis har "feil" selv om du/dere mener at jeg har "feil". Vi har alle våre helt subjektive syn på en sak når det blir personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. november 2010 #222 Del Skrevet 4. november 2010 Selvfølgelig kan jeg misforstå og ta feil. Og jeg er faktisk ikke en av disse som tenker at jeg aldri kan ta feil og ikke kan lære noe nytt. Tro det eller ei Men for at jeg skal lære noe nytt, eller innse mine eventuelle misforståelser/feil, så kreves det altså en saklig og relevant argumentasjon ifra den/de som mener noe annet enn meg. Dette må vel være dagens Du har vel fått både saklig og relevant informasjon i ganske mange sammenhenger - uten at du har vært villig til å engang tenke på at du kan ta ørlite grann feil. For du lager jo i stedet egne tolkninger av ordbøker og leksikonforklaringer - så viljen til å innse at du ikke sitter med alle sannheter er vel ikke akkurat tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 4. november 2010 #223 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Nei, det syns jeg ikke. Mye av det som skrives her drukner fort i usakligheter ifra visse individer. Samtidig må vi altså ikke glemme at jeg ikke nødvendigvis har "feil" selv om du/dere mener at jeg har "feil". Vi har alle våre helt subjektive syn på en sak når det blir personlig. Forsatt veldig tynt. Og du drukner jo i din egen usaklighet. På tide å komme seg inn fra regnet? Og fortsatt til Lizzee Endret 4. november 2010 av Cava Queen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. november 2010 #224 Del Skrevet 4. november 2010 Selvfølgelig kan jeg misforstå og ta feil. Og jeg er faktisk ikke en av disse som tenker at jeg aldri kan ta feil og ikke kan lære noe nytt. Tro det eller ei Men for at jeg skal lære noe nytt, eller innse mine eventuelle misforståelser/feil, så kreves det altså en saklig og relevant argumentasjon ifra den/de som mener noe annet enn meg. Når leksikale definisjoner, verdenshistorien og ordbøker ikke er logiske og relevante nok for deg, så lurer jeg på hva som er det. Du gjemmer deg bak såkalt logikk, men sannheten er at du ikke har noen særlig evne til å tenke helhetlig, logisk og analytisk. Du ser ikke andres argumenter og tar dem i allefall ikke inn over deg, så dette her er jo bare sprøyt, rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 4. november 2010 #225 Del Skrevet 4. november 2010 Hitler var slem, Hitler var karismatisk. Altså er karismatisk en dårlig egeskap er ikke en særlig god logisk slutning, Steinar. Beklager å måtte si det… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 4. november 2010 #226 Del Skrevet 4. november 2010 Nei, det syns jeg ikke. Mye av det som skrives her drukner fort i usakligheter ifra visse individer. Samtidig må vi altså ikke glemme at jeg ikke nødvendigvis har "feil" selv om du/dere mener at jeg har "feil". Vi har alle våre helt subjektive syn på en sak når det blir personlig. Hva?? Fortell meg hva som er saklig med dette (i kursiv), er du snill: Bernina skrev :Jeg jobber innen HR og ordet karisma er noe vi titt og ofte bruker for å beskrive en person - karismatiske leder liker vi!! Steinar: Ja, jeg vet. Dere er veldig glade i folk som prater en masse oppblåst pissprat. Suzy: At han brukte sine karismatiske talenter til å gjøre andre vondt er en helt annen sak. Steinar: Skremmende innstilling ifra din side. Suzy: Hitler ble faktisk valgt på hele ærlig vis til å begynne med - det er noe de fleste vet. Steinar: Må være de fleste ny-nazister du mener da. Dette var noen få eksempler på et enkelt individ som har det med å drukne mye av det som skrives med usakligheter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #227 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Når leksikale definisjoner, verdenshistorien og ordbøker ikke er logiske og relevante nok for deg, så lurer jeg på hva som er det. Du gjemmer deg bak såkalt logikk, men sannheten er at du ikke har noen særlig evne til å tenke helhetlig, logisk og analytisk. Du ser ikke andres argumenter og tar dem i allefall ikke inn over deg, så dette her er jo bare sprøyt, rett og slett. Hvilke argumenter er det jeg ikke ser? Mener du da slike "konstruktive" argumenter som dine påstander om at jeg ikke har noen særlig evne til å tenke helhetlig, logisk og analytisk? Endret 4. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. november 2010 #228 Del Skrevet 4. november 2010 Hjelpe meg, du er det mannlige motstykket til prinsessen som ingen kunne målbinde, Steinar. Ispedd litt "God dag, mann - Økseskaft." Nå må jeg følge med her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 4. november 2010 #229 Del Skrevet 4. november 2010 God dag mann - økseskaft tror jeg er Steinar i et nøtteskall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 4. november 2010 #230 Del Skrevet 4. november 2010 Hvilke argumenter er jeg ikke ser? Mener du da slike "konstruktive" argumenter som dine påstander om at jeg ikke har noen særlig evne til å tenke helhetlig, logisk og analytisk? Gi et eller gjerne fler (vi har jo mange sider å ta av her og du figurerer på alle!) eksempler på hvor du mener at du har vist evne til å tenke helhetlig, logisk og analytisk? Ettersom ingen klarer å forstå dette så må du vise hvor du har vist en slik evne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #231 Del Skrevet 4. november 2010 Hva?? Fortell meg hva som er saklig med dette (i kursiv), er du snill: Bernina skrev :Jeg jobber innen HR og ordet karisma er noe vi titt og ofte bruker for å beskrive en person - karismatiske leder liker vi!! Steinar: Ja, jeg vet. Dere er veldig glade i folk som prater en masse oppblåst pissprat. Jeg har sett litt for mange eksempler av dem. Suzy: At han brukte sine karismatiske talenter til å gjøre andre vondt er en helt annen sak. Steinar: Skremmende innstilling ifra din side. Når det at Hitler brukte sine karismatiske talenter til å gjøre andre vondt er en helt annen sak, da er det en skremmende innstilling, ja. Suzy: Hitler ble faktisk valgt på hele ærlig vis til å begynne med - det er noe de fleste vet. Steinar: Må være de fleste ny-nazister du mener da. Dette var noen få eksempler på et enkelt individ som har det med å drukne mye av det som skrives med usakligheter... Hitler brukte propaganda, massesuggesjon, og vold for å få frem sitt budskap. Er det å bli valgt på ærlig vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #232 Del Skrevet 4. november 2010 Gi et eller gjerne fler (vi har jo mange sider å ta av her og du figurerer på alle!) eksempler på hvor du mener at du har vist evne til å tenke helhetlig, logisk og analytisk? Ettersom ingen klarer å forstå dette så må du vise hvor du har vist en slik evne!! Innlegget rett over her Bare ett av mange sikkert hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. november 2010 #233 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg har sett litt for mange eksempler av dem. Når det at Hitler brukte sine karismatiske talenter til å gjøre andre vondt er en helt annen sak, da er det en skremmende innstilling, ja. Hitler brukte propaganda, massesuggesjon, og vold for å få frem sitt budskap. Er det å bli valgt på ærlig vis? Du blander litt her, Steinar. Dette var ting han gjorde etter at han ble valgt. *teskje* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 4. november 2010 #234 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Jeg har sett litt for mange eksempler av dem. Når det at Hitler brukte sine karismatiske talenter til å gjøre andre vondt er en helt annen sak, da er det en skremmende innstilling, ja. Hitler brukte propaganda, massesuggesjon, og vold for å få frem sitt budskap. Er det å bli valgt på ærlig vis? 1. Det blir ikke saklig av at du føler deg rettferdiggjort 2. Det er en annen sak at han brukte talentene negativt. Det betyr ikke at karisma = ondskap. 3. Hitler ble valgt på samme måte som alle andre som blir valgt på demokratisk vis. En kan diskutere opp og i mente om det er den beste måten å løse det på, men å påstå at det er en spesielt mer uærlig taktikk enn andre bruker, blir feil. Uansett er dette fullstendig utenfor det jeg snakker om. Jeg snakker om at du er usaklig ved å påstå at det bare er nynazister som er enige i at Hitler faktisk ble valgt. Og han hadde vel ikke midler til å bedrive massesuggesjon FØR han ble valgt? ... Endret 4. november 2010 av Airi Chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #235 Del Skrevet 4. november 2010 Du blander litt her, Steinar. Dette var ting han gjorde etter at han ble valgt. *teskje* 3. Hitler ble valgt på samme måte som alle andre som blir valgt på demokratisk vis. En kan diskutere opp og i mente om det er den beste måten å løse det på, men å påstå at det er en spesielt mer uærlig taktikk enn andre bruker, blir feil. Uansett er dette fullstendig utenfor det jeg snakker om. Jeg snakker om at du er usaklig ved å påstå at det bare er nynazister som er enige i at Hitler faktisk ble valgt. Og han hadde vel ikke midler til å bedrive massesuggesjon FØR han ble valgt? ... In 1923, Hitler attempted an unsuccessful armed uprising in Munich and was imprisoned for nine months, during which time he dictated his book 'Mein Kampf' outlining his political ideology. On his release he began to rebuild the Nazi Party and used new techniques of mass communication, backed up with violence, to get his message across. Against a background of economic depression and political turmoil, the Nazis grew stronger and in the 1932 elections became the largest party in the German parliament. In January 1933, Hitler became chancellor of a coalition government. He quickly took dictatorial powers and began to institute anti-Jewish laws. He also began the process of German militarisation and territorial expansion that would eventually lead to World War Two. He allied with Italy and later Japan to create the Axis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #236 Del Skrevet 4. november 2010 1. Det blir ikke saklig av at du føler deg rettferdiggjort Alltid saklig og logisk jeg 2. Det er en annen sak at han brukte talentene negativt. Det betyr ikke at karisma = ondskap. Det betyr at karisma kan brukes til ondskap. Og det skal man være veldig klar over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 4. november 2010 #237 Del Skrevet 4. november 2010 In 1923, Hitler attempted an unsuccessful armed uprising in Munich and was imprisoned for nine months, during which time he dictated his book 'Mein Kampf' outlining his political ideology. On his release he began to rebuild the Nazi Party and used new techniques of mass communication, backed up with violence, to get his message across. Against a background of economic depression and political turmoil, the Nazis grew stronger and in the 1932 elections became the largest party in the German parliament. In January 1933, Hitler became chancellor of a coalition government. He quickly took dictatorial powers and began to institute anti-Jewish laws. He also began the process of German militarisation and territorial expansion that would eventually lead to World War Two. He allied with Italy and later Japan to create the Axis. Først og fremst; vi må se de store linjene her. Det var ikke Mein Kampf som fikk tyskerne til å velge Hitler, det var tiden den kom i. Behovet for en sterk leder, og behovet for en syndebukk. Det gikk fascistiske strømninger over hele Europa på den tiden, og han var ikke den eneste autoritære lederen. Jeg nevner i fleng: Benito Mussolini, Fransisco Franko, Engelbert Dollfuss, António de Oliveira Salazar, Ioannis Metaxas. Alle disse kom til makten på 30-tallet, som resultat av de politiske strømningene i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #238 Del Skrevet 4. november 2010 Først og fremst; vi må se de store linjene her. Det var ikke Mein Kampf som fikk tyskerne til å velge Hitler, det var tiden den kom i. Behovet for en sterk leder, og behovet for en syndebukk. Det gikk fascistiske strømninger over hele Europa på den tiden, og han var ikke den eneste autoritære lederen. Jeg nevner i fleng: Benito Mussolini, Fransisco Franko, Engelbert Dollfuss, António de Oliveira Salazar, Ioannis Metaxas. Alle disse kom til makten på 30-tallet, som resultat av de politiske strømningene i Europa. Joda, det stemmer sikkert bra det. Men dette kan skje igjen hvis man ikke passer på å diskutere og ikke minst å løse problemene i samfunnet. Ellers blir det alltid grobunn for ekstremister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 4. november 2010 #239 Del Skrevet 4. november 2010 Joda, det stemmer sikkert bra det. Men dette kan skje igjen hvis man ikke passer på å diskutere og ikke minst å løse problemene i samfunnet. Ellers blir det alltid grobunn for ekstremister. Men har det noe som helst med personlighetstrekket karisma å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #240 Del Skrevet 4. november 2010 Men har det noe som helst med personlighetstrekket karisma å gjøre? Det er bare personer med særdeles sterk karisma som kan klare å komme seg opp og frem i samfunnet og få til noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå