Gå til innhold

Karisma - negativt eller positivt?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Så om du klager på været og det påvirker deg negativt så mener du det er mer realistisk? Og at du dermed får en bedre dag enn meg som ikke lar regnet affisere mitt humør? Det henger ikke sammen i det hele tatt.

Jeg kan være enig med deg i at det kan lønne seg for en selv å prøve å fortrenge problemer som man allikevel ikke kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:gjeiper:

Joda. Men pessimister har det med å virke så navlebeskuende og selvgode. Og totalt uten vilje til å gjøre noe med problemene sine. Og uansett om du lytter, ønsker å hjelpe og kommer med råd så er problemet like stort og, ja, egentlig enda større etterhvert.

Og det snakke med et individ som er negativt handler ikke så ofte om at det individet har problemer. Altså reelle problemr. Det er verden rent generelt. Maten som ble servert. Ølen som er feil merke (det kan jo være en case :gjeiper: ). Musikken som er gal. Vanskelig å få taxi. Trusestrikker som er trang. Opptatt på do. Den fine dame som ikke vil danse. Og ikke har de varmmat ofte nok i kantina på jobben heller. Man treffer jo (en sjelden gang) sånne som bare har negativt gnål å komme med.

Og det er som regel så jævla overfladisk. Det er ikke problemer en gang. Men de gnåler på. Det er vel en eller annen lyst som driver det verket også... Men det vekker ingen god lyst hos andre!

Jeg kan tenke meg at mange blir frustrerte av alle problemer som de ikke kan gjøre noe med selv. I dagens samfunn blir vi bombardert av dårlige nyheter ifra alle verdens hjørner via media. Kan ikke se at dette er sunt. Derfor ser og hører jeg svært sjelden på nyhetene også. Dessverre er det umulig å unngå alt.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dette kjenner jeg så godt igjen. Jeg var en gang innlagt på sykehuset i syv uker - og himmel så mye klaging de andre pasientene kom med! Middagsporsjonene var for store, vinduet på rommet var ikke åpent, kaffen var for varm (!)... Jeg ble allergisk mot klaging etter de ukene.

Jeg er enig med deg i at det finnes mange vanskelige mennesker. Mange er rett og slett bortskjemte.

Men bare for å belyse denne saken ifra en annen side, så må man ikke glemme at det er veldig stressende for de fleste å bli lagt inn på sykehuset. Og dermed blir man ikke akkurat i noen bedre (mental) form.

Men det er et generelt problem at eget humør smitter andre. Både godt og dårlig humør. Dette ble også diskutert litt tidligere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uff.... :fy_fy:

....jeg tror han pleier å lese tråder som anonmym bruker også, men nå er det ingen av de her heller , så da har han nok lagt seg.... Hysj... han sover.... :sove:

Det er ikke alle som orker å sitte oppe hele natta vettu :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig med deg i at det kan lønne seg for en selv å prøve å fortrenge problemer som man allikevel ikke kan gjøre noe med.

Hvorfor bruker du stråmenn? Vennligst vis meg hvor jeg har skrevet at jeg mener man skal prøve å fortrenge problemer man ikke kan gjøre noe med. Også vil jeg igjen gjerne høre hvordan det å klage på været gjør dagen din bedre enn min dag, hvor regnet ikke har noen negativ effekt.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare for å belyse denne saken ifra en annen side, så må man ikke glemme at det er veldig stressende for de fleste å bli lagt inn på sykehuset. Og dermed blir man ikke akkurat i noen bedre (mental) form.

Jeg var også innlagt, husker du. I syv uker. Du tror ikke det var litt stressende for meg også? Jeg sutret ikke over for varm kaffe av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bruker du stråmenn? Vennligst vis meg hvor jeg har skrevet at jeg mener man skal prøve å fortrenge problemer man ikke kan gjøre noe med. Også vil jeg igjen gjerne høre hvordan det å klage på været gjør dagen din bedre enn min dag, hvor regnet ikke har noen negativ effekt.

Her skrev jeg i hovedsak min egen mening og syn på det. Jeg mener altså at det kan være en fordel å fortrenge problemer som man selv ikke kan gjøre noe med.

Og jeg har ikke sagt noe om at min dag blir noe bedre enn din i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også innlagt, husker du. I syv uker. Du tror ikke det var litt stressende for meg også? Jeg sutret ikke over for varm kaffe av den grunn.

Ja, men den generelle mentale tilstanden vil være sterkt preget av hvorfor man er innlagt og hva prognosen er - naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skrev jeg i hovedsak min egen mening og syn på det. Jeg mener altså at det kan være en fordel å fortrenge problemer som man selv ikke kan gjøre noe med.

Du skrev at du var "enig med meg" i at det var en fordel å fortrenge problemer man ikke kan gjøre noe med. Så igjen: Hvor har jeg skrevet dette?

Og jeg har ikke sagt noe om at min dag blir noe bedre enn din i dette tilfellet.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=519721&view=findpost&p=8576820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men den generelle mentale tilstanden vil være sterkt preget av hvorfor man er innlagt og hva prognosen er - naturlig nok.

Hva mener du egentlig med dette? At Tabris, på tross av at innleggelsen varte i 7 uker (den gjennomsnittlig innleggelse i norske sykehus er på 4,8 dager), ikke var så syk at hun behøvde bekymre seg? Mener du at de andre pasientene som klagde på kaffen var sykere eller hadde en mer alvolig diagnose enn Tabris, og derfor valgte å klage når Tabris valgte å ikke gjøre det? OG hvordan kan du i så fall vite det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at du var "enig med meg" i at det var en fordel å fortrenge problemer man ikke kan gjøre noe med. Så igjen: Hvor har jeg skrevet dette?

Jeg skrev at; "Jeg kan være enig med deg i ..." under forutsetningen at du er enig med meg selvfølgelig. Slikt står imellom linjene.

Den som er mest realistisk, ja.

Mener du at det ikke er realistisk å ikke la regnvær ødelegge dagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med dette? At Tabris, på tross av at innleggelsen varte i 7 uker (den gjennomsnittlig innleggelse i norske sykehus er på 4,8 dager), ikke var så syk at hun behøvde bekymre seg? Mener du at de andre pasientene som klagde på kaffen var sykere eller hadde en mer alvolig diagnose enn Tabris, og derfor valgte å klage når Tabris valgte å ikke gjøre det? OG hvordan kan du i så fall vite det?

Jeg mener egentlig ingenting konkret ettersom jeg ikke vet nok.

Jeg luftet bare den abstrakte andre siden av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener egentlig ingenting konkret ettersom jeg ikke vet nok.

Jeg luftet bare den abstrakte andre siden av saken.

Hæ?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at det ikke er realistisk å ikke la regnvær ødelegge dagen din?

Jeg føler realistisk blir et feil ord i denne sammenheng. Det som er realistisk er at det regner, og at man kan bli våt. Så kommer det hvordan man velger å forholde seg til denne realiteten - og her kommer mitt poeng inn. Vil den som klager og lar regnet ødelegge deler av dagen ha det bedre enn det som har lært seg og akseptere det og ikke bryr seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken unskylding for å gå glipp av ting i livet sitt!!

Sagt av en sann negativ realist!!!

En positiv realist ville jo ha fått seg dame!!!!!

Men løser det å få seg ei dame alle verdens problemer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler realistisk blir et feil ord i denne sammenheng. Det som er realistisk er at det regner, og at man kan bli våt. Så kommer det hvordan man velger å forholde seg til denne realiteten - og her kommer mitt poeng inn. Vil den som klager og lar regnet ødelegge deler av dagen ha det bedre enn det som har lært seg og akseptere det og ikke bryr seg?

Jeg mener også at det er realistisk (naturlig) at det regner, og derfor er det like realistisk (naturlig) å ikke la dette vær-fenomenet ødelegge dagen. Dessuten er det altså klare fordeler med regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ?

:klø:

Det dreier seg om å kunne se ulike sider (vinkler) av en sak. Både konkrete og abstrakte sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det er realistisk (naturlig) at det regner, og derfor er det like realistisk (naturlig) å ikke la dette vær-fenomenet ødelegge dagen. Dessuten er det altså klare fordeler med regn.

Ey, se her! En spire av positiv tenkning! :smilorange: For første gang kan jeg si at jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, se her! En spire av positiv tenkning! :smilorange: For første gang kan jeg si at jeg er helt enig med deg.

Forskjellen er altså bare den at jeg kaller det realistisk tenkning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er altså bare den at jeg kaller det realistisk tenkning ;)

See - du klarte ikke en gang la oss være enige om en liten ting uten å måtte komme med et "men...". Og du sier du ikke kverulerer? Du er fullstendig håpløs. Men, ja, jeg er klar over at du liker å lage dine egne definisjoner av ord. Du skal få fortsette å leke deg med det.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...