MiniMjau Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Vi har et fryseskap med tre skuffer i under kjøleskapet på kjøkkenet. Plutselig bokstavelig talt over natta så det blitt sykt mye rim i kjøleskapet, frosne dråper og sånne rim-hauger som buler ut. Hva kan ha skjedd? Hadde ikke så mye rim i går!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Opplevd det selv, men da har døren ikke vært skikkelig lukket.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Tipper også at døra har stått på glippe. Skjedd flere ganger her.
Antoinette Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Det er nok døra som ikke har vært helt lukket igjen, det samme har skjedd her hjemme og da er det bare å avise fryseren. Bruk hårføner og plastskrape så går det fint. Benytt sjansen til en skikkelig opprydding i fryseren samtidig. Sjekk også at det ikke ligger is på listene rundt døren som gjør at den ikke lukker seg igjen skikkelig. Endret 31. oktober 2010 av Antoinette
Gjest Consensio Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Hva om døren alltid har vært lukket godt? Har kjøleskap med fryser (egen dør over kjøleskapsdøra) og jeg får jo snart ikke plass til matvarer der pga all isen. Døra blir alltid lukket godt, står aldri opp lengre enn nødvendig etc. Og hvordan aviser man den fryserdelen? Kan jo ikke bare la det stå å tine heller for da renner jo alt ned på gulvet eller i kjøleskapet.
Antoinette Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Hva om døren alltid har vært lukket godt? Har kjøleskap med fryser (egen dør over kjøleskapsdøra) og jeg får jo snart ikke plass til matvarer der pga all isen. Døra blir alltid lukket godt, står aldri opp lengre enn nødvendig etc. Og hvordan aviser man den fryserdelen? Kan jo ikke bare la det stå å tine heller for da renner jo alt ned på gulvet eller i kjøleskapet. Hvis fryseren alltid rimer så er ikke skapet tett. Og du aviser fryseren enklest med hårføner og plastskrape. Ikke bruk metall da du kan ripe opp emaljen inni skapet.
Gjest Consensio Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Det er så tett som det kan få blitt. Hadde hørt at det kom fordi døren ikke var lukket godt nok. Fikk fagfolk fra der jeg kjøpte kjøleskapet hjem for å se på det. De skjønte ikke hvorfor det iset. Min pappa som er en altmuligmann kikket på det og skjønte ikke hvorfor heller. For sikkerhetsskyld så byttet han ut den gummilista rundt ved døra, men det ble ikke noe bedre da heller Har ikke plastskrape, men jeg kan vel kanskje bruke en stekespade i tre?
Antoinette Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 Hvis ingen finner feilen ville jeg byttet ut skapet for noe galt er det. Det vil alltid danne seg rim i fryseskap og bokser men å avise dem er noe man må gjøre kanskje 1-2 ganger i året. Når det er så ille at du snart ikke får plass til maten så er det jo noe med skapet som ikke er riktig? Eller?
Gjest Consensio Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 Det er sikkert det enkleste ja, men har ikke råd til å punge ut for et nytt kjøleskap bare så der.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 Du bruker også mye mer strøm når det er så mye is og rim på veggene i skapet, så er nok lurt å skifte til et bedre skap når du får råd.
Gjest Eurodice Skrevet 1. november 2010 #11 Skrevet 1. november 2010 Det er sikkert det enkleste ja, men har ikke råd til å punge ut for et nytt kjøleskap bare så der. Hvor gammelt er kjøleskapet ditt? Det er vel garantitid på det, så du kan sende reklamasjon.
Gjest Consensio Skrevet 1. november 2010 #12 Skrevet 1. november 2010 Garantitiden har nok gått ut da det er 6-7 år siden det ble kjøpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå