Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2003 #1 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har kjøpt en brudekjole, og trenger å få gjort noen små tilpasninger. Er det noen som har fått dette gjort, og har tips om noen bra steder i Oslo som dere har vært fornøyde med? Hva betalte dere for omsyingen? (Jeg trenger å få kjolen passet til litt rundt skuldrene og i midjen). Jeg blir glad for svar! M.
ringblomst Skrevet 10. oktober 2003 #2 Skrevet 10. oktober 2003 Har dessverre ingen anbefalninger, men jeg tenkte at kanskje du kunne ta noen telefoner til de forskjellige brudesalongene å høre om de gjør dette for andre enn "deres kunder". De gjør jo i hvert fall mange tilpasninger på forskjellige typer brudekjoler og har en masse erfaringer.
Pusekatt Skrevet 12. oktober 2003 #4 Skrevet 12. oktober 2003 Lises Systue (eller noe sånt) i Oslo (like bak SLottet) har blitt anbefalt av flere her.
14062003 Skrevet 12. oktober 2003 #5 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg brukte Rose systue ved Yongstorget. De skulle ha et par hundrelapper for jobben. Hun var kjempehyggelig, men skjønner ikke hva ordet "gravid" betyr. Jeg måtte få kjolen sydd ut etter å ha fått den sydd inn - og fikk beskjed om å "ikke spise sjokolade" Hun sydde altså kjolen inn, så ut og opp. Kjolen hadde mange perler å flytte på. Totalt betale jeg 1100,- (ga litt ekstra for veldig god service også da).
Gjest Tex Skrevet 12. oktober 2003 #6 Skrevet 12. oktober 2003 "ha et par hundrelapper" også endte du opp med å betale 1100??
14062003 Skrevet 12. oktober 2003 #7 Skrevet 12. oktober 2003 "ha et par hundrelapper" også endte du opp med å betale 1100?? Ja, for hun skulle jo sy den inn for noen hundrelapper (beklager om jeg skrev et par, det skulle være noen - prisen var vel 400kr til å begynne med). Men det ble jo ganske mye mer arbeid når hun måtte sy ut kjolen igjen (perler av, perler på, glidelås av, glidelås på - bla.). Skjørtet ble óg sydd opp. Jeg ga henne litt ekstra, fordi hun var så inmari hyggelig og da hun sa at prisen ville bli "høyere enn først avtalt" på grunn av mer arbeid enn avtalt, virket hun veldig ydmyk. Jeg var forberedt på å måtte betale et par tusenlapper for jobben, men det er langt fra hvilke priser Rose opererer med. PS: omsying av ei jakke (ned et par størrelser - for små mennesker) tar hun 400kr for. Hun syr stort sett alt du kommer med bilde av osv. Flere av mine bekjente som bruker henne mye - og er like strålende fornøyd hver gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå