AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg passer for tiden katten til en bekjent som er i utlandet i forbindelse med jobb en periode. Jeg har vokst opp med katt og har forsåvidt ingen problemer, men jeg undrer meg allikevel litt over oppførselen til denne katten. Han er nemlig vannvittig oppmerksomhetssyk og kontaktsøkende og jeg blir helt sprø av det. Eksempel på døgnrytme: 05:50 - klorer og mjauer ved soveromsdøra - slippes ut 07:00 - sitter utenfor soveromsvinuet og mjauer - slippes inn og fores, legger seg til å sove 08:50 - vil ut igjen 11:00 - slippes inn og fores, legger seg til å sove 15:00 - vil ut 18:00 - slippes inn, fores og slippes ut igjen 19:30 - vil inn igjen - legger seg til å sove 22:00 - fores og vil ut igjen 00:00 - vil inn, spiser resten av maten og legger seg til å sove Jeg er vant til katter som spiser morgen og kveld, er ute på natta (bortsett fra kuldeperiodene på vinteren) og inne og sover på dagen. Er ikke det mer normalt enn at katten skal inn og ut med korte mellomrom?
Gjest Raindrops Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Katter er forskjellige de også. Mine to katter holder på omtrent på samme måte. Det kan jo også hende den er litt masete og rastløs på grunn av situasjonen den er i for øyeblikket.
Inger88 Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Katten min er også slik at han sover i perioder og er ute i perioder. Løper inn og ut som det passer han og spiser litt flere ganger til dagen.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 TS her - takk for svar! Jeg bor i huset og er stort sett her hele dagen, har hjemmekontor. Passet meg veldig bra å bo her en periode da jeg har hatt stor vannskade på min egen leiilighet og den er invadert av diverse håndverkere for tiden. Grunnen til at det undret meg litt ekstra er at eieren jobber mye, og er stort sett borte fra 7 om morningen til 18-tiden på kvelden, så katten er egentlig ikke vant til at noen er hjemme og kan slippe ham inn og ut som han vil døgnet rundt. Jeg har ikke snakket med eieren om det, er ingen tegn på at katten er syk eller noe - god apetitt og virker sprek.
Aurora M. Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Helt normal puseadferd! Og det er nok slik egentlig ville ha hatt det de fleste tror jeg. Ut, inn, mat, kos, sove, ut, inn... Endret 29. oktober 2010 av Aurora M.
Green Lady Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Den vil nok inn når eieren er på jobb, men da er det jo ingen som kan slippe den inn (om det ikke er katteluke da). Ser på min egen katt, spesielt på sommeren, hvor ytterdøren står på vidt gap store deler av dagen, så holder han seg alltid i nærheten og går inn og ut for å spise og sove litt. Men han kan fint være ute 8timer i strekk også, når jeg ikke er hjemme. Ofte pleier han da å sitte i garasjen og vente på meg til jeg kommer hjem, slik at jeg kan slippe han inn. Så alt i alt; høres ut som en frisk, heldig og lykkelig katt du passer (tenk å ha sin helt egen tjener som står på pinne for en hele tiden. En rettighet alle katter burde hatt )
Beatee Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Helt normal katteatferd, kattene vi har hatt har også vært sånn. Men det varierer jo selvsakt fra katt til katt.
Auraya Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Nei, det er ikke normalt, det normale er at de vil inn og ut ca hver halvtime, oftere hvis det er kaldt ute. Men hvis du synes klokka fem er for tidlig å stå opp må du bare ignorere han da, så slutter han å vekke deg med en gang han skjønner at han ikke kommer noen vei.
Gjest Lille-pus Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 Nei, det er ikke normalt, det normale er at de vil inn og ut ca hver halvtime, oftere hvis det er kaldt ute.
<Soleil> Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Ingenting unormalt ved den oppførselen der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå