AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Hei Er ganske lys i huden, men er samtidig alltid rød fra nesen og utover kinnene, egentlig i hele ansiktet utenom pannen og under øynene. Noen ganger rød, andre ganger litt svakere rød. Er det dette som menes med rosa undertone i huden? Har brunt hår og brune øyne, men altså meget lys i huden. Prøver å finne en base i riktig farge fra EM, har foreløpig Light Neutral semi Matte hvis jeg husker riktig. Føler kanskje at denne er litt for mørkbeige for meg. Hvilken bør jeg da velge som er litt lysere, men samtidig ikke for blek? På nettsiden står det feks at Fairly light skal være for "For fair to light complexions with pink undertones." Er dette til å stole på, pleier d å stemme? Mener nemlig å huske at jeg prøvde fairly light engang og ble atlfor bleik, men kan være den ser bedre ut en stund etter jeg har påført den da. En annen ting jeg lurer på er om det kanskje er lurere å velge Intensive base, dersom den kanskje vil dekke rødfargen bedre?? Men vil ikke at det skal se for sminket ut.
pittie Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Om du sliter med rødhet i hele ansiktet bør du ta en for gule undertoner. Gult nøytraliserer rødt. Men det røde er gjerne inflammasjon, og det påvirker ikke hvilken farge undertonen din er. Beste er vel å kjøpe bøttevis med prøver. :gjeiper: Kanskje dette innlegget kan hjelpe deg bestemme http://mallo88.blogg.no/1255293994_sminketips_kalde_og_v.html
Gjest Applecore Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg er blek med gule undertoner, og er ofte rød i ansiktet slik som du beskriver. Jeg bruker Sandy Fair Semi-matte base, og den stemmer veldig fint med min hudtone. Den dekker rødheten min fint uten at jeg ser sminket ut.
Gjest Applecore Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Ps. Man får også kjøpt mintgrønn concealer, som man kan bruke på spesielt røde områder!
Gjest Xelle Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Undertone fargen går på hvilken tone du har på huden over hele kroppen. Om du har rosa undertoner, men bruker en gul foundation for å gjemme det røde i ansiktet, så ender du opp med å være to-farget. En farge på kroppen, en helt annen i ansiktet. Og det ser jo litt merkelig ut. Det finnes primere som du legger på før foundation som hjelper mot det røde, og forskjellige kremer og slikt på apoteket. Hvor mye det hjelper vet jeg ikke..
Jade Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Jeg ville bestilt noen prøver og sett. Er de for lyse, kan du jo prøve å blande to farger (selv om det virker litt stress...). For dekke, ville jeg prøvd Intensive, ja. Den skal forresten være pittelitt mørkere enn de andre (har ikke sett noen forskjell selv, men...) Endret 30. oktober 2010 av Jade
Gjest loveleen Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Jeg ville bestilt noen prøver og sett. Er de for lyse, kan du jo prøve å blande to farger (selv om det virker litt stress...). For dekke, ville jeg prøvd Intensive, ja. Den skal forresten være pittelitt mørkere enn de andre (har ikke sett noen forskjell selv, men...) Intensive er en god del mørkere enn de andre tre. Jeg brukte en del tid på å finne rett farge, og da jeg endelig hadde funnet den så måtte jeg skifte forumula. Var et helvetes styr for å være ærlig, f.eks. så er Fairly Light ganske lys i matte, men alt for solbrun til meg i intensive. Endret 30. oktober 2010 av loveleen
pittie Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Nå har jeg oliven hud, så jeg skal ikke uttale meg på hvordan det blir seende ut med rosa undertone. En gultonet foundation ser gjerne ikke så gul ut i et rødt ansikt, jeg får alltid sjokk når jeg ser på renseservietten hvor gul den er siden det ikke synes på huden min på langt nær samme måte. Men man skal selvfølgelig prioritere den fargen som ikke synes på huden/går i ett i første omgang. Og så lenge man ikke overdriver fargeforskjellene trenger man ikke å se ut som en rabarbra med sitronhode.
Gjest Applecore Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 Man kan bestille gratisprøver her!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg er blek med gule undertoner, og er ofte rød i ansiktet slik som du beskriver. Jeg bruker Sandy Fair Semi-matte base, og den stemmer veldig fint med min hudtone. Den dekker rødheten min fint uten at jeg ser sminket ut. Hvordan ved du at du har gule undertoner? Hvordan kan jeg finne ut av det? Jeg vet bare at med feks winged butter på så jeg rett og sett gul ut i ansiktet, så det var feil farge for meg. Og fairy light følte jeg at jeg ble litt for bleik med. Men kanskje jeg bør prøve Sandy Fair da.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 Undertone fargen går på hvilken tone du har på huden over hele kroppen. Om du har rosa undertoner, men bruker en gul foundation for å gjemme det røde i ansiktet, så ender du opp med å være to-farget. En farge på kroppen, en helt annen i ansiktet. Og det ser jo litt merkelig ut. Det finnes primere som du legger på før foundation som hjelper mot det røde, og forskjellige kremer og slikt på apoteket. Hvor mye det hjelper vet jeg ikke.. Har en grønnfagret primer fra Bodyography, men den hjelper i svært liten grad.. Hvordan vet jeg hvilken undertone jeg har generellt på hele kroppen da?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #12 Skrevet 30. oktober 2010 Ps. Man får også kjøpt mintgrønn concealer, som man kan bruke på spesielt røde områder! Jepp, jeg har mint concealer fra EM. Men da blir jeg likblek, så derfor tar jeg base over, og etter noen timer igjen er jeg rød i ansiktet igjen som vanlig. Føler dessuten det er vanskelig å få mint concealeren jevnt i ansiktet, den legger seg liksm i visse deler av kinnene og ikke mellom de delene om du skjønner.. kanskje jeg gjør noe feil?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #13 Skrevet 26. november 2010 Jeg er blek med gule undertoner, og er ofte rød i ansiktet slik som du beskriver. Jeg bruker Sandy Fair Semi-matte base, og den stemmer veldig fint med min hudtone. Den dekker rødheten min fint uten at jeg ser sminket ut. Vet du om Sandy Fair er lysere eller mørkere enn Fairly light neutral?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 For all del, aldri finn på å bruke en gul fondation til rød hud. Det ser helt latterlig ut! Tenk deg et gult-rødtakitg ansikt som ikke passer i det hele tatt mot resten av kroppen? Det er det værste jeg hører når makeupartister sier man skal bruke gul for å nøytralisere rødt, for så å si at fondation ikke er brunkrem, men skal brukes til å jevne ut hudtonen. De motsier jo seg selv. Bruk heller da en grønn consealer eller primer som tidligere nevnt Når det er sagt så er jeg temmelig rød selv og fargen som matcher meg best er fair-medium eller medium, begge i matte.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Ørliten forskjell på gultonet og gul foundation du. Og som med det meste kommer gultonene i et bredt spekter av nyanser.
Honesty Skrevet 27. november 2010 #16 Skrevet 27. november 2010 Dersom du har rødhet i huden i ansiktet, er det kanskje greit å forsøke å matche foundationen til fargen på halsen i stedet? Grønt nøytraliserer forresten rødt, men resultatet kan lett bli gråaktig, noe som ikke er så veldig vakkert. Har du forsøkt Fairly Light Neutral? Den har litt gule undertoner, og er ikke like rosa som Fairly Light. Min erfaring er dessuten at fargene mørkner på huden, så det gjør ikke noe om den er litt lys ved første øyekast.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #17 Skrevet 27. november 2010 Dersom du har rødhet i huden i ansiktet, er det kanskje greit å forsøke å matche foundationen til fargen på halsen i stedet? Grønt nøytraliserer forresten rødt, men resultatet kan lett bli gråaktig, noe som ikke er så veldig vakkert. Har du forsøkt Fairly Light Neutral? Den har litt gule undertoner, og er ikke like rosa som Fairly Light. Min erfaring er dessuten at fargene mørkner på huden, så det gjør ikke noe om den er litt lys ved første øyekast. Fairly light neutral har jeg i semi matte og har brukt den en stund, men føler ikke den er riktig match heller. Jeg ser pittelitt grå og sykelig ut når jeg har fått den på rett og slett:P så den er nok litt for lys for min hudtone, for ansiktet ser blekt ut i forhold til halsen..
Jade Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 Jeg matcher fargen på halsen, istedet for fargen på kinnene (som Honesty foreslår). Det ser mye mer naturlig ut. Ellers hadde jeg nok funnet en for rød foundation som absolutt ikke hadde matchet resten. Hvis jeg ønsker et dekkende resultat, må jeg gjerne trå til med litt blush for å få tilbake rosene i kinnene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå