Gå til innhold

Valg av Pulsklokke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe gave til min kjære, og lurer på om noen har peiling på pulsklokker her inne?

Noen som har noen erfaringer eller lest om hvilke som er best og hvilke som er mindre bra for tiden?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de tvil være veldig avhengig av hva han skal bruke det til - dvs. løping, sykling e.l. Trenger han å overføre til data - bruker han GPS/kart - trenger han å vite hvor mye watt han bruker. Er også viktig hvor man trener - de billigste klokkene kan bli forstyrret av andre klokker i nærheten.

Finnes jo en del tester på nett ang. dette.

Skrevet

Er nok viktig å prøve å finne ut hvilke funksjoner du tror det er behov for og hvor mye du er villig til å betale... Skal du ha med GPS blir det fort dyrt.. Selv synes jeg det var viktig med en klokke som viser puls i % og har funksjon for pulssoner (trener en del intervall). Endte opp med en fra Suunto (tror den heter t1c) og er godt fornøyd med den. Eneste minuset er at hele pulsbelte sitter sammen noe som gjør at den ikke kan vaskes i maskinen. Tror pulskokkene fra Polar har todelt belte hvor selve måleren er i en plastbelagt del og strikkbelte for seg.

Her og her er en tester fra 2009.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...