Gjest Petra prøvedokke Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Som f.eks. denne? http://eksaktmat.no/bestill_testen/ Jeg har mange 'rare' symptomer i kroppen. Det hele begynte for nesten et år siden, med trykk for brystet. Det har egentlig vart hele tiden. Legen har lyttet + for sikkerhets skyld sjekka med røntgen, ingenting unormalt i lunger/bronkier eller noe. I sommer/tidlighøst har jeg gått til kiropraktor for å se om det hjalp, jeg følte det hjalp noe, men det var dyrt, og etter 5 uker med 2 beh. ukentlig og relativt lite bedring, tok jeg en pause. Har hatt mye hodepine også i sommer, det følte jeg kiropr. tok toppen av. I senere tid har jeg 'urolig mage'-problematikk - tidvis løs, tidvis hard/treg. Den siste lille uka har den vært treg, og med en del magesmerter. Mistenker at det henger sammen med at jeg spiste mye brød for en ukes tid siden. Jeg spiser normalt ganske lite brød, og lurer på om jeg f.eks. reagerer på hvete i for store mengder? Jeg har også tidvis veldig vondt i hodebunnen. Det svir, rett og slett - gjerne i punkter. Rare greier. Og så leddsmerter fra tid til annen. En venninne sa da hun hørte alt dette at jeg GARANTERT reagerer på en eller fleire matvarer. Men å finne ut av hva virker altfor vanskelig sånn på egen hånd - derfor frister det veldig å tya en sånn test, for i alle fall å ha et utgangspunkt. Tanker rundt dette?
Gjest youlookslashy Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 dra til homeopat istedet, du får testen mye billigere. min kostet 500 kr.
Gjest Petra prøvedokke Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 dra til homeopat istedet, du får testen mye billigere. min kostet 500 kr. Er det samme type test? Har hørt om en som ble 'testet' ved at div. matvarer ble lagt på armen hennes...innbilte meg at dette var hos homeopat, men det var det kanskje ikke, da? Hm. Hvordan fungerte testen for deg, i grunnen, hvis jeg kan spørre?
Gjest Trådstarter Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Ser jeg har gått glipp av et par svar her - lurer på om det var pga. 'lite ok utsagn' eller om det var reklamerende ellernosånn? Lurer i hvertfall fortsatt jeg - noen som har prøvd en sånn test? Yorktesten eller lignende?
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Ser jeg har gått glipp av et par svar her - lurer på om det var pga. 'lite ok utsagn' eller om det var reklamerende ellernosånn? Lurer i hvertfall fortsatt jeg - noen som har prøvd en sånn test? Yorktesten eller lignende? Jeg har nettopp sendt inn yorktest og venter spent på svar. Dytter derfor litt på denne tråden for å høre om andre har noen erfaringer.
Gjest Petra prøvedokke Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Jeg har nettopp sendt inn yorktest og venter spent på svar. Dytter derfor litt på denne tråden for å høre om andre har noen erfaringer. Så spennende! Da er det vel ikke mer enn et par uker før du får svar, da? Er dine symptomer noe som ligner mine, eller?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Så spennende! Da er det vel ikke mer enn et par uker før du får svar, da? Er dine symptomer noe som ligner mine, eller? Det skulle ta 2-3 uker, så jeg venter i spenning nå. Symptomene mine er nok litt annerledes enn dine, men matintoleranse kan jo slå ut på mange ulike måter. Mine symptomer er: Unormalt trett og sliten, hard/løs mage (vet ikke lenger hva som er normalt..), humørsvingninger, hodepine, nedsatt immunforsvar, lette depresjoner og tidvis dårlig hukommelse. Har tidligere merket litt bedring ved å eliminere gluten, men jeg ville teste dette ordentlig og samtidig få sjekket for ev andre intoleranser. Vet jeg reagerer på noe kunstig søtning, denne reaksjonen er kraftig og kommer etter ca en time.
Gjest Petra Prøvedokke Skrevet 7. november 2010 #10 Skrevet 7. november 2010 Det skulle ta 2-3 uker, så jeg venter i spenning nå. Symptomene mine er nok litt annerledes enn dine, men matintoleranse kan jo slå ut på mange ulike måter. Mine symptomer er: Unormalt trett og sliten, hard/løs mage (vet ikke lenger hva som er normalt..), humørsvingninger, hodepine, nedsatt immunforsvar, lette depresjoner og tidvis dårlig hukommelse. Har tidligere merket litt bedring ved å eliminere gluten, men jeg ville teste dette ordentlig og samtidig få sjekket for ev andre intoleranser. Vet jeg reagerer på noe kunstig søtning, denne reaksjonen er kraftig og kommer etter ca en time. Skjønner godt du er spent - selv tenker jeg at om jeg tok en sånn test hadde jeg hvertfall en ende å begynne i for å finne ut av hva som kan gjøre meg bedre (OM det er matintoleranse jeg sliter med, da). Symptomene var jo en del like mine, i grunnen - jeg farga røde dem jeg kjenner igjen Samtidig noen forskjeller, men ja - matintoleranser kan jo gi en mengde ulike symptomer. Spent på å høre om resultatet ditt etterhvert, om du deler litt
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2010 #11 Skrevet 7. november 2010 Jeg skal forsøke å lete frem denne tråden når jeg får svar
Gjest Petra prøvedokke Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Jeg skal forsøke å lete frem denne tråden når jeg får svar Supert (Vil gjerne høre andres erfaringer også, altså)
Gjest Petra Prøvedokke Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 dytter på denne, jeg. Jeg har stadig underlige og mange symptomer. Legen finne absolutt ingenting - alle blodprøver er helt supre. Så nå lurer jeg veldig på å få tatt en sånn test, altså...
Gjest navnelapp Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Det er forskjell på kontaktallergi og intoleranse. Eg har også høyrt at intoleransetesten ikkje vil slå ut hos legen viss du ikkje har spist matvara du trur du ikkje toler på lenge. Allergitest hos homeopat er juks og bedrag. Det er ikkje ein medisink test.
Gjest Petra prøvedokke Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Det er forskjell på kontaktallergi og intoleranse. Eg har også høyrt at intoleransetesten ikkje vil slå ut hos legen viss du ikkje har spist matvara du trur du ikkje toler på lenge. Allergitest hos homeopat er juks og bedrag. Det er ikkje ein medisink test. Vi snakker intoleranse her evt - diverse symptomer fra ulike deler av kroppen, som legene altså ikke finner noen forklaring på. Hos legen er vel de eneste intoleransetestene som tas på gluten og laktose? Noen medisinsk test er det absolutt ikke, men jeg kommer nok til å ta en yorktest for så å se hvordan kroppen reagerer når jeg kutter de matvarene den evt. forteller meg at jeg skal unngå. Det skjer jo ingen skade - i beste fall blir livskvaliteten min bedre, i værste fall har jeg kasta bort litt penger...
Gjest Petra prøvedokke Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Forresten: Jeg svarte litt 'skjevt' ser jeg, for yorktesten er ikke homeopat-test. Jeg har fortsatt ikke fått svar på hvordan homeopater tester - men det er ikke ved blodprøver, men ved kontakt med div. matvarer/proteiner, er det sånn? Yorktesten er en blodtest, altså. Elisa-test, heter typen - jeg mener den blodtesten norske leger hovedsaklig bruker for å oppdage borreliainfeksjon også er en elisa-test. Så det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå