Gå til innhold

Mmmmmmmmandariner!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg så innmari til mandarinene/ clementinene (whatever...) kommer nå når det nærmer seg jul så smått.

Men er det noen som vet NÅR de kommer? Synes å huske fra tidligere år at jeg har hatt i meg anseelige mengder av disse mens jeg leste til eksamen, og det har jo pleid å foregå i november/ desember. Og det er jo ikke mer enn 2-3 uker til det.

I år er det ingen eksamener, men jeg er gravid, og vil ha sånne søte gode mandariner NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også. Elsker det!1

Kjøper tonnevis hele november og desember. Sambo er allergisk så det blir mange på meg og datteren! :kul:

Skrevet

Oh.. ja..

Først kommer clemmentiner :sjokk: <- sjokk etter å ha spist en suuuur clemmentin man har forvekslet med en søt og god mandarin..

Mandarinene kommer rundt desember :)

Skrevet

OJ! På en eller annen måte har jeg helt klart å glemme at det finnes mandariner! *Jubler over å komme på det igjen*

Skrevet

Er det ikke surt, er det ikke spiselig! :lol:

(Særdeles subjektivt utsagn)

Gjest Ikke-innlogget maiaa
Skrevet

Det er ikke meningen å ødelegge tråden, men jeg har hørt at mandariner ikke selges i Norge, jeg. I allefall ikke i noen særlig grad utenom på boks. Det vi spiser er klementiner eller krysning av klementin/mandarin.

Uansett er det KJEMPEGODT! (Og da nærmer det seg jul!!! :nisse: )

Skrevet
Det er ikke meningen å ødelegge tråden, men jeg har hørt at mandariner ikke selges i Norge, jeg. I allefall ikke i noen særlig grad utenom på boks. Det vi spiser er klementiner eller krysning av klementin/mandarin.

Uansett er det KJEMPEGODT! (Og da nærmer det seg jul!!! :nisse: )[/quote

Har hørt det jeg og..

Skrevet

Grønsaksbutikken jeg handler i, har hatt clementiner i noen uker. De ser ikke helt modne ut. Litt sånn gul grønne.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Vi har kjøpt de første allerde...litt surt, men mest godt!

Gjest Nefertiti
Skrevet

Gleder meg til mandarinene (eller hva det nå er) kommer ja! :D

Det er så godt!

Skrevet

Jeg er også usikker på dette med hva som egentlig er clementiner, og hva som er mandariner? Trodde at de store med tykt skall er clementiner, og de små med tynnere skall er mandariner? Er det noen som vet?

Uansett er gjerne de første som kommer på høsten gjerne litt for sure etter min smak, de blir ikke riktig søte og gode før i desember. :P

Skrevet

Uansett er det KJEMPEGODT! (Og da nærmer det seg jul!!!  :nisse: )

Mener også at det er kun clementiner (evt. en krysning). Det er mye steiner i mandarinene og det gjør at de selger dårlig. Så det er nok clementiner som kommer om ikke lenge, håper jeg :D .

Spiser masse clementiner, saftig, søtt og godt!!

Skrevet

Gleder meg også, men syns det er liiiiit for tidlig.

Skrevet
Mange omtaler klementiner som mandariner. Det er ikke riktig. For å avlive myten en gang for alle: De små søte sitrusfruktene vi kjøper vinterstid er klementiner - ikke mandariner.

Mandarinen var den aller første av de små sitrusfruktene som vi ble bekjente med. Den importeres så og si ikke lenger til Norge fordi den inneholder mange steiner for den norske gane. Vi velger heller de nye steinfattige sortene - som klementin.

http://www.frukt.no/nyheter/nyhet.cfm?Id=203

Skrevet

Jeg fant jeg fant :) :)

Fant noen som så veldig gode ut i går, og kjøpte 5 stykker for å prøve. Og de var av helt riktig sort! Så nå skal jeg ut og kjøpe flere ;)

Mmmmmmm!!!!!! :)

Skrevet

Jeg spiser en nå jeg.. Hva den nå enn heter.. Den er bittelitt sur men det er det som er så godt.. Nammis!! :briller:

Skrevet

for å gjøre en litten oppklaring her. I Norge får en kun kjøpt mandariner på boks. Alt i løs vekt er forskjellig typer klementiner. Det ble sluttet å innføre ferske mandariner på begynnelsen av 80 tallet.

Liv -forhendværende fruktansvarlig i butikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...